Kkv-k a gazdaság motorjai (kutatás)

A DHL Express 12 országra kiterjedő kutatást végzett kkv-k bevonásával, amelyben a nemzetközi piaci jelenlét előnyeit és a globalizációban rejlő üzleti sikerek lehetőségeit vizsgálta.

 

A kutatásból kiderül, hogy a 2-5 éve alapított kkv-k 82%-a van jelen a nemzetközi piacokon, és nyitottak a globális innovációkra.

A DHL nemzetközi és belföldi expressz fuvarozási specialistája, a DHL Express stratégiájában kiemelkedő szerepet játszanak a kis- és közepes méretű vállalatok, amelyek nemzetközi terjeszkedését és annak tendenciáit volt hivatott felmérni az üzletág és az IHS által készített friss nemzetközi kutatás. A tanulmányt Kanada, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok (G7országok), valamint Brazília, Oroszország, India, Kína és Mexikó (BRICM országok), 410 kis- és középvállalkozása körében végezték 2012 utolsó negyedévében. A felmérésben résztvevő kkv-k alkalmazottaik számát tekintve 10-249 fő közötti állományszámmal rendelkeznek és éves bevételük kevesebb, mint 50 millió euró. A cégvezetők véleményét és tapasztalatait mikro- és makrogazdasági szinten, online kérdőívvel és interjúkkal vizsgálták.

 

A kutatás egyik legfontosabb megállapítása, hogy a kkv-k többé nem jelentenek egyet a regionális piacok kiszolgálásával: egyre több és több vállalkozás nyit az export és import tevékenységen túl a globális partnerek felé szolgáltatásai kiterjesztésével. Bár az eredmények egyértelműen alátámasztják, hogy a kkv-k szerepe kiemelten fontos a gazdaság számára, sokan nincsenek tisztában valós értékükkel. A kkv-k tapasztalatai alapján a nemzetközi nyitásban a legnagyobb nehézségeket a 20. századi infrastrukturális körülmények, a külföldi piacok ismeretének hiánya, a célországok magas vámköltségei, és a nemzetközi partnerekkel való kapcsolatépítés jelenti. A nyitottság együtt jár a nemzetközi know-how, innováció és értékes gyakorlatok átvételével, ami a hazai piac számára is előnyös.

A  kutatás érdekes eredményeit bemutató magyar nyelvű infografikát az alábbi linken érheti el:

http://budapest.mmdcee.com/massmail/DHL_Brand/kkv/DHLKKVInfografika.pdf

 

A kutatás teljes anyaga angol nyelven letölthető az alábbi linkről:

www.dp-dhl.com/content/dam/presse/pdf/2013/sme-competitiveness-study.pdf.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..