18. heti riport: Mobil és email sztár, és Facebook-elit startupok

Izgalmas hét volt: MS és Skype frígy, Google I/O esemény, frissült az Android Market. E mellett történt pár klassz startup befektetés is: Sourcebit, a toplistás mobil app-gyártó; Branchout, a Facebook üzleti elit klubja; Mailgun, a jövő e-mailje… Olvass bele!

Igazán izgalmas hét volt, de a nagy bejelentések (Skype) és a mega-PR-események (i/O) mellett, a háttérben izgalmas startup befektetések történtek. A legizgalmasabbak talán ezek voltak:

SOURCEBIT- az új Zynga?

Döbbenet mennyi app-juk van...

Furcsa mobil applikáció fejlesztő cég, amelynek több mint 300 mobilos app-ja van az összes fontos store-ban, és ezek közül 20 applikáció toplistás az App és Android store-okban. A cég fejlesztő bázisai Atlantában és Indiában vannak és a mostani 10 millió usd-s kört nem kisebb befektetők dobták össze, mint a legendás (és legnagyobb) Sequoia Capital, illetve az IDG Ventures.  Leghíresebb applikációjuk a Night Sand, amelyet 3 millióan töltöttek az App-store-ból, vagy a másik toplistás App-store app-juk a 2,3 milliós letöltés számú Knocking Live. További appjaik: Robokill, Knocking Live, Daily Deeds, Night Stand, Skyfire stb.

MAILGUN – az E-mail jövő

Állítólag már a "new email"-en is dolgoznak

Trendi és forradalmi cucc a Mailgun, amely egy API-t biztosít a mailboxokhoz. A startup honnan máshonnan indulhatott volna (2010-ben), mint a Y-Combinatorból… Célja, hogy egyszerűbbé tegye az e-mail rendszerek integrálását bármely más szolgáltatásba. Tehát, ha gyors és egyszerű e-mail rendszert szeretnél társítani a szolgáltatásodhoz, akkor őket vedd igénybe: az ingyenes verzióban napi 200 levelet és 1 GB-os tárhelyet lehet felhasználni (ez elég gyenge…), aztán 1000 levelenként kell 1 dollárt fizetni. (árazás ITT)

BRANCHOUT – a Facebook LinkedIn-je!

Gyorsan terjed és talán megszorítja majd a LinkedIn-t?

A BranchOut ahhoz képest szerintem irdatlan összeget, 18 millió usd-t kapott, hogy csak egy Facebook-ra települő szolgáltatás, amely a barátaink között segít rendet tenni. Olyan módon, hogy a LinkedInhez hasonlóan segít megkeresni azokat, akik a kiszemelt cégnél dolgoznak, vagy az adott HR területen levadászhatóak… illetve komoly szakmai profilt állít össze a tagokról. Szóval amolyan Facebookra igazított LinkedIn, professzionális social media mini-hálózat. Ahhoz képest viszont reális a befektetett összeg, hogy az applikáció már 3 millió álláslehetőségben enged keresni, havi 300 ezer aktív felhasználója van és mindezt 9 hónap alatt hozta össze.

A BranchOut egyelőre persze nem jelent komoly veszélyt az ötletadó LinkedIn-nek, hiszen ott már csaknem 100 millió felhasználó van. Azonban komoly kihívás lehet a hagyományos elven működő HR-site-ok számára, hiszen azok felvevő bázisát és eszközeit social media platformon forradalmasítja. Érdemes tanulmányozni!

És végül a szokásos heti statisztika! Íme:

18. HETI FELVÁSÁRLÁSOK:

Pliant Technology (vevő: SanDisk) 327 M; Primedia (ingatlan közvetítő site) 525 M; Iron Mounting (dokumentum archiváló, vevő Autonomy) 380 M (készpénzben); Inside Network 14 M; 5:1 (advertising platform, vevő Yahoo) 30 M; Equitrac (vevő Nuance) 157 M (készpénzben); összesen 1,433 milliárd dollár

18. HETI KOCKÁZATI TŐKE BEFEKTETÉSEK:

Datameer 9,25 M; Billing Revolution (mobile fizetős rendszer) 6,6 M; StackMob (a mobile “Heroku” azaz cloud) 7,5 M; Pretty Simple 2,5 M; First to File 2M; Boticca (divat kellékes) 2,5 M; Small Demons 3 M; Mailgun 1,1 M; We R Interactive (mobil focis játék, ahol a játékos szemével látunk) 5 M; Claritics 1,5 M; Demandbase 10 M; GridGlo 1,2 M; Flypaper 6,5 M; Gobble (kajás site) 1,2 M; Alpine Data Labs 7,5 M; Pageonce (mobilos pénztárca)  15 M; FreeMonee 11 M; Branchout (a Facebook LinkedIn-je, profi social site)  18 M; Inporia 1,25 M; PHP Fog 1,8 M; Sourcebits (mobil app cég) 10 M; Bababoo (WiFi and VoIP calling on mobile) 1,5 M; Funzio (social gaming) 20 M; Clearspring (ad-system) 20 M; Proformative 1,1 M; összesen 167 millió dollár (azaz 6,68 M átlagosan a 25 db cégre kalkulálva)

Forrás: Techcrunch heti cikkei

4 thoughts on “18. heti riport: Mobil és email sztár, és Facebook-elit startupok

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..