Rettegj Facebook, jön a Zuppaa!
Az eddig digitális névjegyként működő, magyar fejlesztésű Zuppaa.com oldal most kreatív, közösségi felfedező oldallá alakult át az új funkcióknak köszönhetően. Félnie kell Zuck-nak és a Facebooknak?
A Zuppaa, Magyarország első és egyetlen social discovery oldala bejelentette legújabb fejlesztéseit, amely a magyar piacon egyedülálló közösségi önmegvalósítást tesz lehetővé. Az eddig főleg digitális névjegyként működő Zuppaa mostantól kreatív közösségi felfedező oldallá vált, amely hasonló érdeklődésű emberek kapcsolatépítését és közösségi együttműködését teszi lehetővé a MyProject koncepciónak köszönhetően.
Az oldal indításakor az elsődleges célok között szerepelt egy olyan platform létrehozása, amelyen a felhasználók összeköthetik közösségi tartalmaikat, ezáltal pedig átfogó digitális bemutatkozást tesz lehetővé. Túllépve a már meglévő funkciókon, a Zuppaa már nem csak az önmenedzselés eszköze, de a közösségi felfedezés első magyarországi modelljévé vált.
„A Zuppaát azért hoztuk létre, hogy teret adjunk a kreatív és tehetséges emberek önkifejezésének, és az önmenedzselés új módját mutassuk meg. Ezt a célt túllépve az új fejlesztésekkel még tovább bővült azoknak a lehetőségeknek a sora, amely ugyanerre a támogató koncepcióra épül, és sokkal széleskörűbb interakciót tesz lehetővé. Ezenfelül a fejlesztésekkel együtt a Zuppaa átlépte a határokat is: Közép-Európában több nyelven is elérhetővé vált” – mondta Jóri Csaba, a Zuppaa alapítója.

A Zuppaa a következő új fejlesztésekkel bővült:
* Zuppaa poszt: Mostantól már a köztes oldalak beiktatása mellett lehetőségünk van külön tartalom megjelenítésére a Zuppaán. Legyen szó képről, videóról vagy szövegről, posztolhatjuk közvetlenül a Zuppaára is.
* Summaa – A Summaa, hasonlóan az üzenőfalhoz egy olyan felület, ahol közzétehetünk fotókat, videókat és posztokat. Azonban a többi hagyományos üzenőfaltól eltérően itt minden más bekötött közösségi tartalom is megjelenik, legyen szó a saját, vagy az Érdekesnek jelölt emberek posztjairól. Az itt megjelenő bejegyzéseket szabadon áthelyezhetjük bármely Projektfalunkra, vagy felvehetjük mások posztjait az Érdekel listánkba, amely szintén átrendezhető.
* Projektfal – Létrehozhatunk tetszőleges számú Projektfalat, ahová adott témával, a saját projektünkkel vagy akár munkánkkal kapcsolatos tartalmakat gyűjthetünk egy helyre a legkülönbözőbb média típusok formájában: fotó, videó, szöveges bejegyzés, Twitter vagy blog bejegyzés. A „drag and drop” funkcióval akár egy már meglévő projektfalról, vagy a Summaa falról is behúzhatunk tartalmakat, vagy újakat posztolhatunk. A falon lévő posztok sorrendjét és elhelyezkedését pedig szabadon változtathatjuk.
* Multi blogging – A létrehozott Projektfalak mindegyike saját, egyedi webcímen lesz elérhető. Ezeken szabadon blogolhatunk, posztolhatunk szöveget, képet, videót, áthúzhatjuk a meglévő közösségi tartalmakat, valamint a posztokat a blogok között is áthelyezhetjük. Így nem kell több különálló blogot kezelni, itt egy helyen menedzselhetjük mindet és a tartalmakat több helyre kiemelhetjük, átmozgathatjuk
* Érdekes posztok – Az érdekesnek talált posztokat külön falon gyűjthetjük, átrendezhetjük, így bármikor újra és újra megnézhetjük a kedvenc videónkat, fotóinkat.
* Ajánló funkció – A Zuppaa közösségi felfedezést segítő személyre szabott ajánló funkcióval rendelkezik. Az általunk megadott adatok alapján, számunkra releváns zuppaákra kapunk javaslatot.
Az alábbi funkciók pedig továbbra is elérhetőek:
* Megosztás – A Zuppaa korábbi funkciójaként megoszthatunk minden egyes – egyedi webcímmel rendelkező – aloldalt, vagy akár a Zuppaa profil QR kódját.
* SEO – Ezzel a funkcióval menedzselhetjük a profilunk keresőoptimalizációját, így minden releváns keresésnél a lista élén szerepelhet a Zuppaa
* Statisztika – Nem csak azokról lehet információnk, akik követnek, a saját Zuppaa statisztikájából kiderül, hogy hányan nézték meg az oldalunkat, és ők honnan érkeztek közösségi névjegyünkre.
Zuppa adatok az Insider ki kicsodában : https://insiderblog.hu/startup-adatbazis/?p=41821
A poszt rendben (és sok sikert!), de a címet már holnap érdemes lehet átírni, ha ma a Facebook nem jelent bármi értelmeset. Ami pedig várható, és akkor onnantól mindenki inkább menekülni akar majd a Facebooktól, és a vele való bármilyen kapcsolattól. A Zynga jelentése már egy elég rossz fény. De persze ne legyen igazam.
Attól hogy a facebook egy-két hónapig, esetleg pár évig üzletileg nem világsiker, attól még van 900 millió felhasználója. Aminek az egy ezreléke is nagy siker lenne bármelyik efféle konkurens kezdeményezésnek…
Más kérdés, hogy a FB hype meddig tart majd.
a myspace is verhetetlennek látszott 2008-ban, ma pedig a legjelentősebb közösségi médiák közé sem sorolják. a hanyatlásról egy érdekes cikk: http://www.businessweek.com/magazine/content/11_27/b4235053917570.htm
Pingback: European Entrepreneurship Foundation » » Zsolt » Zuppaa, the new Facebook?
olyan mint az about.me?
pl: http://about.me/alexis