Blogzine

Üzletileg is pörög a mobilhálózat fejlesztés

A tanulmányból kiderül, hogy a mobilhálózat minőségébe fektetett beruházás jobb pénzügyi megtérülést eredményez a szolgáltatók számára; nemcsak a költségmegtakarítás, hanem a megnövekedett bevétel miatt is.

Az Ericsson által készített új tanulmányból kiderül, hogy a hálózat minőségébe és teljesítményébe fektetett beruházások megnövekedett szintje fenntartható versenyelőnyt és a pénzügyi bevételek emelkedését jelenti a szolgáltatók számára.

A tanulmány szerzője, Dr. Raul Katz, a Columbia Business School üzleti stratégia-kutatási igazgatója összefüggést fedezett fel a mobilhálózatok fejlesztésébe fektetett tőkeberuházások, valamint a szolgáltatók technikai, kereskedelmi és pénzügyi teljesítménye között.

Dr. Katz átfogó statisztikai elemzést készített három különböző piacon (Brazília, Mexikó és az Egyesült Államok), három év negyedéves adatainak felhasználásával.

image001 (5)A tanulmány megállapította, hogy a 10%-os tőkeráfordítás-növelés a piaci részesedés növelését, a felhasználónkénti átlagos bevétel (ARPU) jelentős emelkedését és az elvándorlás csökkenését eredményezte a példaként használt brazil szolgáltatónál. A kereskedelmi teljesítmény fent említett javulásával a szolgáltató a szolgáltatásbevételek 5,5%-os, az EBITDA-árrés 6,4 százalékpontos és a tevékenységekből származó szabad pénzeszköz-változás 6,7%-os növekedését tapasztalta.

A Mexikóban és az Egyesült Államokban végzett elemzés ugyanazt az erőteljes összefüggést mutatta a beruházások, a teljesítmény és a pénzügyi adatok között, mint Brazíliában.

„A tanulmány eredményei végre számszerűsítve is mutatják, amit tapasztalati úton már egy ideje tudunk, –  mondta el Johan Haeger, az Ericsson taktikai marketinggel foglalkozó részlegének vezetője. –  A megfelelően célzott tőkeráfordítás a hálózati teljesítmény növekedését eredményezi, ami pedig jobb piaci teljesítményhez vezet. A Consumer Lab által korábban végzett átfogó kutatás megállapította, hogy a hálózati teljesítmény elsődleges hatással van az előfizetői hűségre, ezen keresztül pedig csökken az elvándorlás is.”

Egy brazil szolgáltatónál például az összesített elvándorlás egy százalékpontos csökkenése két negyedévvel később a szolgáltatásbevételek 6,86%-os növekedését eredményezte. A kedvezőbb pénzügyi bevétel oka nemcsak a költségmegtakarítás, hanem a bevételek növekedése is. A tanulmányban ismertetett statisztikai eredmények más egyéni szolgáltatók forgatókönyv-elemzéséhez is felhasználhatók. Ezek a szimulációk feltárják, hogy a beruházásorientált piaci stratégia jelentős pénzügyi eredményeket jelent, valamint azt is megmutatják, hogy ez a hozzáállás fenntartható versenyelőnyt eredményez. Ezek az előnyök nagy részben azelőtt keletkeznek, hogy a versenytársaknak idejük lenne reagálni.

 

Megosztás