BlogzineHazai pályaPiaci fülesStartupok

Egymilliárd felett a Brigád

Nagy sikert hozott a 2011-es év a Bónusz Brigádnak, Magyarország 42 százalékkal piacvezető közösségi vásárló oldalának.

Tavaly összesen több mint 1,6 milliárd forintot „alkudott le” tagjainak a cég, amelynek éves forgalma több mint 44 millió forinttal haladta meg az előre prognosztizált 1 milliárd forintot. A 2011 novembere óta már regionális nemzetközi hálózat tagjaként működő, az év során több nívós hazai díjjal jutalmazott Bónusz Brigád, a „Segít a Brigád” program keretében több mint 11 civil szervezetnek gyűjtött, és ajánlott fel maga is, összesen 3,4 millió forintnyi támogatást.

Az első születésnapját 2011 szeptemberében ünneplő társaság sikeresen adaptált és vezetett be a hazai piacra elsőként egy nemzetközi üzleti modellt, amelynek köszönhetően a hazai e-kereskedelem növekedését is serkentette. A tulajdonosok szerint a siker oka a jól átgondolt stratégia, azaz a szigorú minőségi elvek, a folyamatos üzletfejlesztés, a tiszta, átlátható működés volt.

BŐVÜLŐ KÍNÁLAT, ÚJÍTÁSOK, IPARÁGI SZÖVETSÉG ÉS REGIONÁLIS SZEREP

A budapesti és országos ajánlatok mellett egyre több nagyvárosban is elérhetővé váltak a Bónusz Brigád kedvezményes ajánlatai. Miskolc és Szeged után októberben Kecskeméten és Debrecenben indult be a szolgáltatás, amit 2012 elején Győr és Pécs fog követni, de várható Nyíregyháza és Miskolc belépése is.
Az országos és helyi kínálatokban pedig a döntően élmény-jellegű szépségipari, éttermi, egészségügyi, utazási, valamint sport- és szabadidős ajánlatok mellett, 2011-ben a termékek is megjelentek.
„A siker egyik fontos tényezője a folyamatosan üzletfejlesztés. 2011-ben számos újítást vezettünk be. A teljesség igénye nélkül megemlíteném a személyre szabható ajánlórendszert, az okostelefonokra kifejlesztett alkalmazásokat, a naponta forgatható Bónuszkereket, ami iPhone és iPad alkalmazás formájában is elérhető. További különlegesség a Bónusz Brigád ajándékkártya is, amelyből a karácsonyi időszakban több száz darabot adtunk el” – nyilatkozta Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója.
„A kényelmi szempontokat is figyelembe véve folyamatosan fejlesztjük az oldalt is, és ezt az igyekezetünket a hozzáértők is elismerték, hiszen a közösségi kategóriában az Év Honlapja címmel jutalmazták a Bónusz Brigádot. A fizetési folyamat megkönnyítése érdekében tettük elérhetővé a MasterCard Mobile okostelefonokra szánt új alkalmazását, amelynek segítségével könnyen és biztonságosan fizethetnek bankkártyával a vásárlók a közösségi oldalak közül egyedüliként nálunk.” – folytatta Kaprinay.

„A közösségi vásárlóoldalakat eleinte mindenki a már régebb óta működő e-kereskedelmi szereplőkhöz próbálta hasonlítani, a 2011-es év tapasztalatai azonban azt mutatták, hogy a modell új termékeket és szolgáltatásokat vonzott be az e-kereskedelem piacára, és a szezonális vásárlási görbén is egyenesített egy jókorát. A nyári hónapokban nem forgalomcsökkenést, hanem forgalomnövekedést tapasztaltunk, ami azt bizonyította számunkra, hogy a jó szezonális ajánlatok a pihenés időszakában is vevőre találnak online, a megszokott e-kereskedelmi visszaesések ellenére. A karácsonyi időszak pedig a vártnál is jobban alakult”— nyilatkozta Heller Gábor, a Bónusz Brigád másik alapítója. „Vásárlóink az átlagosnál gyakrabban használják bankkártyájukat a lehetséges fizetési módok közül, ami a MasterCarddal közös ösztönző akcióinknak is köszönhető.”

Kaprinay Zoltán (jobbról) és Heller Gábor BB alapítók

A Brigád kezdeményezte a Közösségi Vásárlás tagozat megalapítását a SzEK.org-on belül (Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Egyesület). A kezdeményezéshez társult közösségi vásárló oldalak szigorú etikai kódexben fektették le az üzleti modell szabályait. Az önszabályozás célja a tisztességes, a vásárlók és szolgáltatók érdekeit és biztonságát egyaránt szem előtt tartó piaci szabályok és normák meghatározása, a Magyarországon is sajnos fel-felbukkanó piacromboló hatású anomáliák kivédése.
A piacvezető szerep megerősítése és a gazdasági mutatók növekedése mellett a legjelentősebb vállalati történést a Bónusz Brigád regionális szereplővé válása jelentette. A vállalat 2011 novemberében csatlakozott a Slevomat Group nemzetközi hálózatához, amely 7 ország piacvezető közösségi vásárló oldalát fogja össze. A csoport regisztrált felhasználóinak száma meghaladja a 2 milliót, a hálózat pedig összesen 39 városban szolgálja ki ügyfeleit.

A Bónusz Brigád díjjal is elismert egyedülálló közösségi adakozási programja, a Segít a Brigád, a brigádtagoknak köszönhetően minden hónapban egy-egy civil szervezetet részesít pénzadományban. Az így összegyűlt összeget a Brigád minden hónapban további 100 000 forinttal egészíti ki. Az egész évben futó adakozási programnak köszönhetően több mint 3,4 millió forinttal segítették 11 szervezet és alapítvány munkáját.

A brigádtagok a kreativitásukat is bizonyíthatták az Írtam a brigádnak egy dalt pályázat keretén belül, amire összesen 314 zenei feldolgozás érkezett. A legjobb együttesnek és a Bónusz Brigád felfedezettjének azóta már a saját videoklipje is elkészült.

Kulturális ajánlatok, bővülő fizetési lehetőségek és Partnerközpont 2012-ben
„Sok újdonság várható ajánlataink tekintetében is, ahol szintén folyamatosan keressük az új területeket, szegmenseket. Kulturális ajánlatokkal már december végén és januárban is találkozhattak a brigádtagok. A jövőben egyre több ilyen ajánlattal szeretnénk színesebbé tenni az élményt, és egyben segíteni a hazai kulturális intézmények jegyértékesítési tevékenységét a közösségi vásárlás hatékony eszközével. Egy másik fontos tervünk, hogy mindennapos használati termékekre is jelentős árengedményt alkudjunk ki.” – tette hozzá Heller Gábor.

Az ajánlatok száma mellett a fizetési lehetőségek is bővülnek a mai naptól. A legnépszerűbb bankkártyás tranzakció mellett eddig a banki átutalás valamint az utolsó negyedévben bevezetett MasterCard Mobile alkalmazáson keresztüli fizetésre volt lehetőség. Mostantól azonban a PayPal-on, illetve bankfiókban történő készpénzbefizetéssel is lehet bónuszt venni. Az újfajta fizetési lehetőségektől 5-10 %-os forgalomnövekedést és új vásárlói szegmensek megnyerését várja a Brigád.

„Új Partnerközpontunk a Brigád partnereinek napi munkáját és üzleti tervezését segíti, sőt versenyelőnyhöz juttatja őket. A rendszeren keresztül ugyanis lehetőség van az adott ajánlat teljes életciklusának online nyomon követésére, a megvásárlástól a beváltásig. Grafikonok segítségével elemezhető a folyamat, valamint statisztikai adatok mutatják a vásárlók összetételét életkor, lakóhely vagy fizetési mód szerinti megoszlásban. A statisztikák mellett online beváltási rendszert, elektronikus számlázást és online számlakövetést is kapnak a partnereink. További fejlesztéseinkkel gyakorlatilag egy korszerű vállalatirányítási rendszer feltételeit biztosítjuk azoknak a cégeknek, akik a Bónusz Brigáddal tartanak.” – nyilatkozta Kaprinay.

Megosztás