BlogzineKülföld

Médiát vett az Ericsson

Egy új akvizíció révén az Ericsson vezető szerepre tör a médiaszolgáltatásban is. A minap felvásárolta az egyesült királyságbeli Red Bee Mediat, a világ vezető médiaszolgáltató vállalatát.

A tények:

•         Az Ericsson felvásárolja a Red Bee Media vezető médiaszolgáltó vállalatot

•          Az akvizíció révén jelentősen bővül az Ericsson műsorszórás-szolgáltatási kínálata és a vállalat szerepe és képességei a médiaszolgáltatásban

•          1500 magasan képzett médiaipari szakember csatlakozik az Ericssonhoz

•          Új szolgáltató egységek Európában és Ausztráliában

 

Az Ericsson a minap bejelentette, hogy felvásárolja az egyesült királyságbeli Red Bee Mediat, a világ vezető médiaszolgáltató vállalatát a Macquarie Advanced Investment Partnerstől.

TVgenius&REDBEE_logo_rgb

A szabályozási jóváhagyásra váró felvásárlás fontos mérföldkő az Ericsson azon stratégiai célja felé, hogy a műsorszórási szolgáltatások piacán is jelentősen növelje érdekeltségeit, és hogy kiaknázza az Ericsson kommunikációs technológiák és szolgáltatások terén betöltött vezető szerepét. A felvásárlás révén 1 500 magasan képzett alkalmazott, és az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és Ausztráliában található vállalati egységek kerülnek az Ericssonhoz. Ez tovább erősíti az Ericsson műsorszórási szolgáltatási üzletágát, amelyet 2007-ben indított útjára, majd 2012-ben kibővített a Technicolor műsorszórási szolgáltatási üzletágának felvásárlásával.

A Red Bee Media 2005-ös megalapítása óta sokoldalú, vezető vállalattá nőtte ki magát, világszerte növekvő ügyfélbázissal. A vállalat médiaszolgáltatások széles körét kínálja a főbb műsorszolgáltatóknak és szélessávú médiaplatformoknak. A kiváló minőségű playout szolgáltatásairól ismert Red Bee Media egyben Európa legnagyobb metaadat-szolgáltatója is, évente több mint 100 ezer óra feliratozást szállít a műsorszolgáltatóknak.

A televíziós és média iparág példátlan átalakuláson megy keresztül, amelyet a fogyasztók tartalomban gazdag, interaktív, bárhol és bármikor elérhető szórakoztatás iránti igénye mozgat. A kommunikációs, szélessávú és médiatechnológiák összeolvadása, valamint az IP- és mobilhálózatok felhasználása új lehetőségeket teremt ebben az ökoszisztémában. Az Ericsson mobilitási jelentésének 2013 júniusi kiadása szerint a videótartalmak a legnagyobb részét adják a mobilhálózatok forgalmának, és a várakozások szerint 2018 végéig évente 60 százalékos növekedést mutatnak majd.

„Az Ericssonnál most egy fontos lépést tettünk az üzleti tevékenységünk újraértelmezése felé, megszilárdítva a TV- és műsorszórási szolgáltatások iránti elkötelezettségünket és folytatva a 2007-ben megkezdett munkát” – mondta el Magnus Mandersson, az Ericsson Globális Szolgáltatások Üzletágának vezetője. „A videóforgalom aránya igen gyorsan növekszik a mobilhálózatokban, és az Ericsson képes mind a műsorszórók, mind a távközlési hálózatüzemeltetők igényeinek kielégítésére a technológiai szakértelme és szolgáltatási képességei révén.”

A menedzselt szolgáltatásai révén világszerte egy milliárd előfizetőt kiszolgáló Ericsson a távközlési szolgáltatók első számú szállítója. Több mint 15 éve ruház be ebben a szegmensben a különböző folyamatokba, módszerekbe és eszközökbe. Az elmúlt években az Ericsson kiterjesztette ezt a sikeres üzleti modellt más iparágakra, így a közműhálózatokra, a közlekedésre és a TV-iparágra is.

A felvásárlás véglegesítéséhez az illetékes szabályozó hatóságok jóváhagyása, valamint egyéb szerződéses feltételek teljesülése szükséges. A tranzakció végrehajtását követően a Red Bee Media vállalat az Ericsson Globális Szolgáltatások üzleti egységének része lesz.

 

 

Megosztás