Okostévé piaci víziók
A Media Vision 2020 tanulmány hat gyökeres változást hozó iparági trendet ismertet a televíziós piacon.
A 2020-as év globális összesítésében 9 milliárd ember szerepel majd. Ez több mint 8 milliárd mobil szélessávú előfizetést és 1,5 milliárd digitális televíziózási lehetőséggel rendelkező háztartást jelent majd. Ekkorra az analóg televíziózás szinte már a múlté lesz. A hálózatba kapcsolt társadalom több mint 50 milliárd csatlakoztatott eszközt jelent majd, amelyből 15 milliárd képes lesz videószolgáltatások használatára is.
Ezek a számok az Ericsson új Media Vision 2020 tanulmányának legfőbb előrejelzései. Az Ericsson jövőre vonatkozó stratégiai meglátásaiból kiderül, hogyan fejlődik majd a TV és média iparág a következő hat évben, melynek értéke 2020-ra eléri a 750 milliárd dollárt.
A Media Vision 2020 projekt több mint hat hónapos kutatás, és több száz, az Ericsson globális szervezetéhez tartozó munkatárs munkájának eredménye. A végeredmény statisztikai adatokat, részletes felméréseket, valamint iparági szereplőkkel és fogyasztókkal folytatott személyes, illetve fókuszcsoportos, interjúkat tartalmaz.
A kutatás kulcsfontosságú trendeket határoz meg, amelyek megvalósulása az egyes térségek infrastruktúrájától és gazdasági fejlettségétől függően eltérő lesz. A fejlett piacokra vonatkozóan a következőket jósolják:
1. Valóra válik a hálózatba kapcsolt társadalom – 15 milliárd, videoszolgáltatások használatára alkalmas eszköz csatlakozik majd a szélessávú hálózathoz. Ez a televíziózás élményét is átalakítja. A mobil szélessáv minden térségben elengedhetetlen, a feltörekvő piacokon pedig alapvető fontosságú.
2. Továbbra is a tartalom- és szolgáltatáscsomagokban rejlik a legnagyobb lehetőség – A fogyasztók számára érték az egyszerűség: szívesen veszik, ha egyetlen számlát kapnak az összes szolgáltatásról. A szélessáv iránti alapvető igény azonban lehetővé teszi az ajánlatok megkülönböztethetőségét a szélessávú hozzáféréstől és tartalomtól függően.
3. Az igény szerinti szolgáltatások aránya kiegyenlítődik az élő/lineáris szolgáltatásokéval – A szélessávú hozzáférés felgyorsítja a fogyasztói szokások már folyamatban lévő eltolódását az igény szerinti tartalom-hozzáférés felé, amely ekkor már a fogyasztás 50%-át teszi ki.
4. Az új belépők új befektetéseket jelentenek – A mobil szélessáv kapacitásának és elterjedésének növekedése, illetve a minden eddiginél több csatlakoztatott eszköz eredményeképpen bármely nagykapacitású eszköz prémium minőségű „TV-aggregátorrá” válhat.
5. A piaci bevételek 750 milliárd dollárra nőnek – a 2013-ban elért 530 milliárd dolláros értékről. A bevételek eloszlása azonban eltolódik a tartalomtulajdonosok, műsorszóró vállalkozások, televízió-szolgáltatók és hálózatüzemeltetők felé, elsősorban azért, mert a márkák egyre fontosabbnak tartják a hirdetési tevékenységet.
6. OTT tartalom szállítás mindenkinek – Az OTT (over-the-top) tartalom szállítása minden tévészolgáltó vagy tartalomtulajdonos rendelkezésére áll a fogyasztók elérése és a kiépített szélessávú szolgáltatásplatformok fejlesztése érdekében.
Media Vision 2020 elgondolás gyakorlati alkalmazását, és a 2020-ra vonatkozó sikeres stratégiák megalkotását lehetővé teendő az Ericsson megalkotta Game Changers elnevezésű projektet is, amely 2014 során jelentéssorozatban ismerteti a tagolódásra, a lehetőségekre és a változásokra legnagyobb befolyást gyakorló hajtóerőket és katalizátorokat:
· „Folyamatosan fejlődő élmény
· „Az IP elkerülhetetlensége”
· „Márkaverseny”
· „A fogyasztási modellek és csomagok változása”
· „A TV felhő- és webalapú megközelítése”
· „Új befektetések, új szereplők”