Blogzine

Itthon is lopják az online hirdetők pénzét

Az Enbrite.ly szerint itt az ideje, hogy foglalkozzunk a problémával Egyre többet hallani számítógépes programok által generált kattintásokról, nem látható hirdetésekről. Ezek hátterében legtöbbször a könnyű pénzkereseti lehetőség reménye, az online hirdetők pénzére hajtó csalók állnak.

A probléma olyannyira jelen van, hogy a legutóbbi tanulmányok szerint világviszonylatban idén 7,2 milliárd dollárra becsülik azt az összeget, amit csalárd tevékenységgel vesznek ki a hirdetők és közvetítők zsebéből. Ez az összeg tavaly még “csak” 6 milliárd volt.

“A magyar mérési eredményeink ­ a kisebb piaci kitettség ellenére ­ összhangban vannak az Európa más országaiban szerzett tapasztalatainkkal” ­ jellemzi a hazai piaci helyzetet Vértes Balázs, az Enbrite.ly üzletfejlesztési vezetője. “Jelentős minőségi különbségeket tapasztalunk az egyes források, hirdetési csatornák tekintetében. Leginkább a forgalmuk nagy részét közösségi platformokról és híraggregátoroktól szerző kiadványok érintettek, és  főleg a külföldről érkező forgalomhoz kapcsolódóan találunk rendszeresen nagyobb mennyiségű értéktelen megjelenést vagy kattintást.

Régebben az online reklámpiac a transzparencia ígéretét hozta. Azt gondoltuk, hogy tudni fogjuk, hogy kik, hányan, mikor és hol nézték a hirdetéseinket. Azonban a szereplők sokasodásával a helyzet bonyolódott, és egy fekete dobozra kezdett hasonlítani. Mi az Enbrite.ly­-nál azon dolgozunk, hogy megteremtsük ezt a minden tisztességes szereplő által vágyott transzparenciát, és olyan eszközöket biztosítsunk, melyek segítségével az online média minőség mindenki számára könnyen érthetővé és egyszerűen mérhetővé válik.”

A könnyű érthetőséget és a piac edukálását célozták meg a kedden megrendezett első hazai workshopukkal is. A résztvevő cégek nagy száma és a nevek súlya (Vodafone, Telekom, Central Media, Cadreon, MEC Global, HVG, Adaptive Media, CEMP, Mediacom,  Adverticum, IAB, Mediabrands, stb.) jelzi, hogy a hazai szakma is tudatában van, és keresi a megoldást a fenti problémára.

“Nagyon örülünk, hogy ennyien eljöttek az első hazai rendezvényünkre” ­ folytatja Vértes Balázs. “Azt tapasztaljuk, hogy egyre többeket érdekel a téma kis hazánkban is. A kedvező fogadtatás és pozitív visszajelzések megerősítettek minket abban, hogy van igény további hasonló rendezvényekre. Külön öröm, hogy mind a keresleti, mind a kínálati oldal képviseltette magát. Bízunk benne, hogy a felelősség másik félre hárítása helyett elindul egyfajta közös gondolkodás, hiszen mindannyiunk érdeke, hogy megtisztítsuk az online hirdetési piacot a visszaélésektől, és minden esetben valódi értéket teremtsünk.”

 

Megosztás