Blogzine

Kíméletes IT – szén-dioxid nélkül

0 gramm szén-dioxid-egyenérték éves kibocsátás egy nemzetközi telekommunikációs cégnél – ez már második éve.

A Magyar Telekom 2016-ban, Magyarországon egyedülálló módon, elindította immáron a negyedik öt éves (2016-2020) fenntarthatósági stratégiáját, amelynek első évéről részletesen beszámol a 2016. évi Fenntarthatósági Jelentésében. A stratégia kialakítása során figyelembe vette többek között az ENSZ Fenntartható Fejlődési céljait. A 2016-2020 közötti időszakot meghatározó stratégia három fókuszterület mentén halad. Változatlanul kiemelt szerepet kapott a klímavédelem, továbbá az új stratégia fókuszában van az oktatás és tudatformálás, valamint a fenntarthatóság digitalizációval történő elősegítése.

A 2016-os év egyik legnagyobb sikere, hogy 2015 után második évben is teljesen karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom Csoport. „Amellett, hogy immáron a második 100%-ban karbonsemleges évünkön vagyunk túl, tovább csökkentjük károsanyag-kibocsátásunkat, racionalizáljuk energiafelhasználásunkat, és okos megoldásokkal tesszük hatékonyabbá munkafolyamatainkat” – mondta el Christopher Mattheisen, a vállalat vezérigazgatója. A környezettudatos működés részeként tovább növelte a vállalat a hibrid és elektromos autóinak arányát a céges autóflottájában, valamint továbbra is megújuló energiaforrásból biztosította a magyarországi elektromosenergia-felhasználásának 100%-át. 2016-ban a vállalat munkatársai 87.276 napot dolgoztak távmunkában, ezzel 3 millió km utazást és több mint 190 tonna széndioxid-kibocsátást spóroltak meg. A fennmaradó, a vállalat fosszilisenergia-felhasználásból származó kibocsátását egy zöld projekt, konkrétan egy vízerőmű támogatásá­val semlegesítette.

A Magyar Telekom fenntarthatósági teljesítményének köszönhetően folyamatosan a felelős (társadalmi és környezeti szempontokat is szem előtt tartó) befektetők látószögében van. Az Oekom Research felelős befektetői értékelése 2016 végén ismét B Prémium, azaz felelős befektetésre ajánlott kategóriába sorolta a Magyar Telekomot. Emellett a vállalat elsők között került be a FTSE Russell független, globális index szolgáltató által 2016-ban indított FTSE4Good Emerging Index-be is, amely a hatékony környezetvédelmi, társadalmi és vállalatvezetési (ESG) tevékenységgel bíró vállalatok teljesítményét értékeli.

A tavalyi év fontos lépése volt, hogy a Magyar Telekom civil stratégiai partnerségre lépett az Autistic Arttal. A vállalat az autizmus témájának felkarolásával, az autizmussal élő emberek társadalmi elfogadását kívánja előmozdítani, valamint telekommunikációs vállalatként az autizmussal élők számára komoly problémát jelentő kommunikáció területén szeretne támogatást nyújtani. Szintén a 2016-ban vált a Telekom a Magyar Paralimpiai Bizottság támogatójává. A vállalat segíti a hazai csapat felkészülését a következő paralimpiai ciklusban.  Mindezek mellet a Telekom a fogyatékossággal élők több országos érdekképviseleti szervezetével együttműködve további kedvezményekkel bővítette a 2014-ben bemutatott, a piacon egyedülálló hello holnap! díjcsomagokat oly módon, hogy az új, kedvezményes flotta díjcsomagot a fogyatékossággal élők mellett már segítőik, családtagjaik is igénybe vehetik.

Az önkéntesség a vállalati kultúra szerves részét képezi a Magyar Telekom Csoportban. Többek között a karitatív csapatépítő programok során, illetve az ősszel szervezett országos Telekom Önkéntes Napon a munkatársak összesen 11.412 munkaórát töltöttek önkéntes tevékenységgel, ami mintegy 56,3 millió Ft elvi hozzájárulást jelent a társadalom számára. December 5-én, az Önkéntesség világnapján országos szinten a vállalat közel 1.000 dolgozója és a Fenntarthatósági Média Klub tagjai vettek részt az évente megrendezésre kerülő Adni jó! sütiakcióban. A sütivásár keretében 1,7 millió forint adomány gyűlt össze az Autistic Art Alapítvány javára, amit a vállalat további 4 millió forinttal egészített ki.

A fenntarthatósági stratégia kiemelt prioritása az edukáció. Ennek megfelelően a vállalat több iparági utánpótlást és biztonságos internethasználatot célzó programot működtet. A Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország önkéntes kollégái által szervezett Digitális Híd, Legyél Te is Informatikus!, és Okosdigitális Program keretében 14.000 diákot tett digitálisan érettebbé a vállalat. Emellett 2016-ban a Magyar Telekom az anyavállalatával, a Deutsche Telekommal és az Eötvös Lóránd Tudományegyetem közreműködésével megalapította az Adattudományi és Adattechnológiai Tanszéket.

Ötezren látogattak ki tavaly szeptemberben a Magyar Telekom Fenntarthatósági Napjára. Az új helyszínen megrendezésre kerülő 9. Fenntarthatósági Napon a négy szekcióbeszélgetés szakértői megvitatták a smart korszak esélyeit, valamint az érdeklődők több 50 kiállító szervezet fenntarthatósághoz kapcsolódó tevékenységébe nyerhettek betekintést. A vállalat 2017-ben is megtartja a nagyközönségnek szóló szakmai napját, szeptember 30-án kerül sor a jubileumi, 10. Fenntarthatósági Napra az Akvárium Klubban.

A 2016-os évre vonatkozó Fenntarthatósági Jelentés elérhető a vállalat fenntarthatósági tevékenységéről beszámoló, megújult helloholnap.hu weboldalon. A megjelenésében és tartalmában is frissített oldalon a vállalat fenntarthatósági stratégiájának három fókuszterülete mentén kerül bemutatásra a vállalat fenntarthatósághoz kapcsolódó tevékenysége.

A vállalat fenntarthatósági jelentése idén már a G4-et 2018-tól kötelezően követendő Global Reporting Initiative (GRI – Globális Jelentéskészítési Kezdeményezés) Szabvány szerinti „teljeskörű” (Comprehensive) megfelelőségi szinten készült. A jelentés külső minősítését a PricewaterhouseCoopers Könyvvizsgáló Kft. az ISAE 3000 nemzetközi standard alapján végezte.

 

 

Megosztás