Blogzine

Magyarországon folytatja terjeszkedését a régió leggyorsabban növekvő omnichannel okosügyfélszolgálati szolgáltatója

2021 szeptember 8-tól indítja szolgáltatásait Magyarországon a CEE (Közép- és Kelet-Európa) régió egyik legdinamikusabban növekvő, magasszinten integrált okosügyfélszolgálati megoldásaival a piacot az elmúlt tíz évben radikálisan átformáló cseh Daktela. A potenciált látva idén a Daktelában több mint 35 milliárd forintért vásárolt kisebbségi tulajdonrészt a Sandberg Capital szakmai befektető.

A kis kétszemélyes garázscégből alig tíz év leforgása alatt Csehországban piacvezetővé vált Daktela Magyarországon terjeszkedik tovább Szlovákia, Lengyelország, az Egyesült Királyság, Dubaj és a Fülöp-szigetek után. Az okosügyfélszolgálati megoldásairól ismert vállalkozás az elmúlt 3 évben hatalmas karriert futott be a nemzetközi piacon, és bár mindeddig jelen sem voltak Magyarországon, már olyan hazánkban is jól ismert szereplőknek szolgáltatnak, mint a Muziker, a Mall vagy éppen a Kifli.hu.

A Daktela annak az okosügyfélszolgálati rendszerének köszönheti sikerét, amelybe bele tudták illeszteni a ma fellelhető szinte összes létező platformot, és így átlagosan közel a harmadával növelni lehet az ügyfélszolgálatok hatékonyságát.

„Szerénység nélkül állíthatom, hogy a Daktela megérkezésével nagy változás előtt áll a magyarországi ügyfélszolgálati piac. A gyakorlat azt mutatja, hogy a mi rendszerünkkel az ügyfélszolgálatosok már a hívás pillanatában pontosan képbe kerülnek egy-egy adott ügy minden részletével. Így nincsen várakozás, időveszteség, az ügyfél elégedett, az ügyfélszolgálatos pedig több feladatot tud ellátni. Jelenleg nem létezik olyan összetett megoldás Magyarországon, mint amilyet a Daktela nyújt.“-fogalmazott Szilágyi Márk, a Daktela Magyarország ügyvezetője a piacra lépéssel kapcsolatban.

A 2005-ben a cseh David Richard Baar és David Hájek alapította Daktela szárnyalása 12 éve kezdődött, amikor kis cég Daktela 3.0 elnevezésű sales és support ügyfélszolgálati rendszere felkeltette a nagyvállalatok érdeklődését is. Ez az érdeklődés 2016-ban odáig ment, hogy a Daktela 6.0 rendszer a számos kommunikációs csatorna, mint a social média vagy SMS-csatornák; a beszédfelismerő- vagy folyamat-automatizáló modulok, helpdesk rendszerek integrációjával hatalmas piaci siker lett Csehországban. 2018-tól kezdődően pedig már megalakultak a cég első külföldi leányvállalatai Szlovákiában, Lengyelországban, az Egyesült Királyságban, majd Dubajban és a Fülöp-szigeteken is, ügyfelei pedig ma már szerte a világon megtalálhatók, Angliától, Vietnámon át Mexikóig. A Daktela vállalat értéke mindeközben mintegy százszorosára, a munkatársak száma pedig 80-ra nőtt. A Daktela sikerét és kompetenciáját jól mutatja, hogy 2020-ban Csehországban a vállalat nyerte el Covid-19 járványhoz kapcsolódó kontaktuskövető applikáció kifejlesztését és üzemeltetését Csehországban. Idén a szlovák szakmai befektető, a telekommunikációs piacon tevékeny Sandberg Capital kisebbségi részesedést vásárolt a Daktela Group-ban, és közel 35 milliárd forintért vásárolta meg a 40%-kos kisebbségi tulajdonrészt.

A Daktela ügyfélszolgálati megoldásai jelenleg felhő-alapúak és több kommunikációs csatornát is támogatnak omnichannel web alkalmazásban, telefont, email-t, helpdesk-et, webchat-et, SMS-t, valamint social media felületeket is .

A Daktela magyar piacon a telekommunikációs szolgáltatások teljes portfólióját, azaz a megfizethető országos hangszolgáltatásokat, SMS szolgáltatásokat és természetesen a magyar nyelvű helyi támogatást is kínál. A vállalat idén áprilistól indította el a tesztüzemet Magyarországon, és 2021 szeptember 8-tól kezdi meg hivatalosan is az ügyfélszolgáltai támogatást.

Megosztás