Blogzine

Az elektronikus fizetés biztosítása ma már nélkülözhetetlen az üzleti sikerhez

A kártyás tranzakciók száma 23, értéke pedig 34 százalékkal növekedett egy év alatt a Magyar Nemzeti Bank friss jelentése alapján. Tavaly is töretlenül folytatódott tehát az elektronikus fizetés térnyerése Magyarországon, miközben a készpénzfelvételek száma stagnált. Az ügyfelek egyre jobban ragaszkodnak az elektronikus fizetéshez, felmérések szerint jelentős részük már tudatosan kerüli azokat az üzleteket, ahol nincs lehetőség elektronikusan kiegyenlíteni a számlát.

A Magyar Nemzeti Bank Fizetési rendszer jelentése1 alapján tavaly az üzletekben minden harmadik vásárlás elektronikusan történt. A költések értéket tekintve pedig már több mint felét tették ki az elektronikus megoldások. Bár a fizetések száma a 8 százalékos éves bővülés ellenére még elmarad a koronavírus járvány előtti szinttől, az összegük 25 százalékos gyarapodással elérte a 16 ezer milliárd forintot, ami viszont már meghaladja a covid előtt mért értéket. A képet árnyalja, hogy a dinamikus növekedésben a magas infláció is szerepet játszhatott. A mobiltárcás vásárlási tranzakciók száma és értéke megkétszereződött, az online kártyásoké pedig ötödével bővült egy év alatt.
Szintén az elektronikus fizetés erősödő népszerűségét mutatja, hogy az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) idén tavasszal végzett felmérése2 szerint az internetező felnőtt lakosság csaknem fele gyakrabban fizet elektronikusan, mint készpénzzel, a kizárólag készpénzt használók aránya a vizsgált körben mindössze 10 százalék volt.

„Változnak a vásárlói igények és elvárások. A készpénzhelyettesítő megoldásokat használók több mint fele hosszabb távon tudatosan kerüli azokat az üzleteket és szolgáltatókat, ahol csak készpénzzel lehet fizetni. Ez nyomós érv a vállalkozások számára az elektronikus fizetési lehetőségek megteremtése mellett – értékelte az adatokat Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
A jegybanki jelentés arra is rávilágít, hogy az előző évek növekedési tendenciájának megfelelően 10-ből 4 fizetési számlával rendelkező ügyfél átlagosan kétnaponta indított valamilyen elektronikus tranzakciót. Az adatok azt mutatják, hogy folyamatosan emelkedik a gyors, visszakövethető, kényelmes és biztonságos megoldásokat használó „elektronikusan aktív” számlatulajdonosok száma, amihez a kereskedőknek, szolgáltatóknak is érdemes alkalmazkodniuk.

Az OTP Csoport elektronikus fizetési megoldásai között már elérhető olyan alkalmazás is, amellyel a kereskedő POS-terminálként használhatja mobiltelefonját. A megoldást is tartalmazó SimpleBusiness applikációt kezdő- vagy 30 millió forint alatti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak javasolja az OTP Csoport. Magasabb árbevétel esetén a bankkártyák mellett egészségpénztári, cafeteria- és SZÉP kártyák elfogadására is alkalmas POS-terminál igénylését ajánlja a hitelintézet.

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a közleményben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.

Megosztás