Hogyan zajlik az online pénztárgép éves felülvizsgálata?
Az online pénztárgép éves felülvizsgálata törvényi kötelezettség, a feladat elvégzése pedig az üzemeltető felelőssége. Ahhoz, hogy minden szakszerűen és hibamentesen működjön, olyan NAV-kompatibilis eszközre van szükség, ami minden szempontból megfelel a jogszabályi előírásoknak – nem csupán az audit során, hanem egész évben. Nézzük, mi mindent érdemes tudni a témában, mik a felülvizsgálat legfontosabb lépései és milyen készüléket célszerű használni.
Mit jelent az online pénztárgép éves felülvizsgálata?
Mint a bevezetőben is említettük, az online pénztárgép éves felülvizsgálata jogszabály által előírt törvényi kötelezettség, aminek célja a készülék szabályos és megfelelő működésének ellenőrzése, biztosítása. A vizsgálat során ugyanis meg kell vizsgálni, hogy nem történt-e illegális, külső beavatkozás az eszközön, indokolt esetben pedig az adóügyi ellenőrző-egység akkumulátorát is cserélni kell. Ez sem maradhat el az online pénztárgép éves felülvizsgálata alatt.
A pontos lépések a következők:
1. Szervizelési jogosultság igazolása
2. Pénztárgép és üzemeltető azonosítása
3. Szemrevételezés
4. Működési körülmények vizsgálata
5. A plomba megbontásával járó vizsgálat
6. A vizsgálat lezárása
7. Dokumentálás és jegyzőkönyv készítése
8. Adatszolgáltatás
A vizsgálatra először az üzembe helyezést követő egy éven belül kerül sor, majd ettől az időponttól kezdve évente újra. Amennyiben szüneteltetik a pénztárgép használatot, akkor az újraindítás esetén is haladéktalanul szükséges a felülvizsgálat.
Az online pénztárgép éves felülvizsgálatának lépései
Az ellenőrzés többlépcsős folyamat. Először is a szerviz technikusa megérkezik az üzemeltetési helyre, majd megnézi, hogy az adott eszköz megfelel-e a törvényi előírásoknak. Amennyiben valamilyen problémát talál, azt még a helyszínen orvosolják. A szervizelés időpontját és részleteit feljegyzik – a pénztárgép naplóba –, amit végig az üzemeltetés helyén kell tartani.
NAV-kompatibilis online pénztárgép beszerzése
A CMO által forgalmazott CashBox és Fiscat online pénztárgépek egyszerűek és kompaktak, de ami még fontosabb, hogy minden szempontból megfelelnek a törvényi kötelezettségeknek, vagyis a technikai feltételeknek és adatszolgáltatási követelményeknek egyaránt. Így biztosak lehetünk benne, hogy minden a szabályoknak megfelelően zajlik majd, és nem az utolsó pillanatban, az éves felülvizsgálat napján kell majd izgulni. Sőt, a két törvényi kötelezettségnek való megfelelés mellett a számlázó program is ingyen használható a terminálra telepítve, nyomtatási funkciókkal és egyéb extrákkal.
*
Olvasd rendszeresen az Insiderblog.hu szakmai portálunk cikkei mellett az Insidernews.hu innovációs portálunk innovációs híreit is!