Webit: 5000 résztvevő, két magyar díjazott

Negyvenöt ország több mint 5000 szakértője és menedzsere vett részt a Szófiában október 26-án és 27-én megrendezett, Webit 2011 néven futó innovációs seregszemlén. Díjat kapott többek közt a Harc a Bébikért humanitárius program, e mellett egy magyar iPad-es magazin, valamint egy magyar ügynökség is díjat kapott.

(Széles Róbert kollégánk cikke)

A bolgár főváros kimondottan a 450 milliós kelet-közép-európai piacra fókuszált, olyan világcégek részvételével, mint a Microsoft, a Google, a Facebook, vagy a PayPal és a Yandex.ru. A régióból egyebek mellett magyar, lengyel szlovén, észt cégek képviseltették magukat. Az egyik alapító szervező, Plamen Rusev az új ötletek, üzleti lehetőségek eszmecseréjének nevezte az egyszerre 8 konferenciának és expónak helyet adó rendezvényt.

Rusev szerint a bolgár digitális ipar kiemelt, a régióban élenjáró fejlődési utat fut be. Ugyanakkor a szervező csalódottságának adott hangot amiatt hogy a hirdetők egyelőre csak a költségek alig 7 %-át biztosítják. Ez Nagy-Britannia esetében eléri a 30 %-ot is.

Rick Kelly, a Facebook sales guruja előad

Megnyitó előadásában Rick Kelly, a Facebook értékesítési igazgatója arra hívta fel a figyelmet hogy  a világon naponta 350 millió ember használja a hálózaton keresztül a mobiltelefont.  Azt is megemlítette, hogy a 8 milliós Bulgáriában már 2 millió 200 ezren regisztráltak a Facebookon.

A Novitine.bg portál a közép-kelet európai digitális ipar ünnepének nevezte a WEBIT 2011-et, mivel 22 ország cégei kaptak díjat különbözú kategóriákban. Az e-Academy döntése alapján 12 kategóriában általában a leghatékonyabb online, illetve digitális kampányokért.

NÉHÁNY DÍJAZOTT

– A szórakozás profilban a Nokia bizonyult győztesnek a Race Nokia Angry Birds által létrhozott CARAT/JWT/Wundeman kampányért.

– A személyes pénzügyek kategóriában az UniCredit Bank bizonyult a legjobbnak, a szlovéniai mobil bank alkalmazásért.

– A fogyasztói termékek és szolgáltatások terén – ugyancsak szlovéniai tevékenysége okán – PHD Omnicorn Media Group -eredményeként a Peugeot kapott díjat.

– Két magyar kitüntetettje is volt a konferenciának.

A média kategóriában a Sanoma Media (korábban: Sanoma Budapest) Zrt., az iPad-os digitális magazin fejlesztéséért kapott elismerést.

A Carnation Group pedig az év Közép-Kelet-Európai (CEE) Kreatív Ügynöksége díjat kapta meg. Az ismert kreatív ügynökségnek természetesen standja is volt a kiállításon, ahol többek közt a Moquu és a QRhacker applikációkat is bemutatták.

A Sanoma Media Zrt. úttörő az iPad magazinok piacán. Ezt még Szófiában is értékelték.

– Az utazás kategóriában az Air France, a legjobb mobil-játék terén pedig az Unilever Cornetto termékéhez kapcsolódó promóciós alkalmazás kapott díjat.

– A legjobb közösségi média akció a Fedezze fel újra Romániát interaktív marketing  kampány volt, amelyért az OMW Petrom SA-t díjazták.

– A legjobban használható webes kampányért a Life.hu-t is létrehozó mRauch vehetett át díjat.

A Bogatstvo.net bolgár gazdasági portál az ötletek tárházának minősítette a kétnapos eseményt. Az Inter Expo Center nevű létesítményben helyet kapott seregszemle specialitása a Startup falu volt, ahol esettanulmányokat hallgatva tanulhatták a sikerközpontúságot a régió kezdő internetes, digitális és IT vállalkozói. Az eseményt Andy Chan, a videó-hirdetésekkel foglalkozó Prewiew Networks vezérigazgatója vezette.

Az online marketinggel foglalkozó mesterkurzust Gillian Muessing, a SEOmoz elnöke és társelnöke irányította.

A Devcamp Műhelyben az érdeklődő vállalkozók ingyenesen ismerkedhettek meg a legmodernebb operációs technikákkal és taktikákkal, a Gamesville programrendezvény pedig Kelet-Európa online szórakoztató, játék, illetve szerencsejáték oldalainak “csúcstalálkozója” volt.

Kissé off topic, bár fontos.

A Webit 2011 külön érdekessége volt, hogy először kapott díjat szakmai zsűritől az idén szeptemberben indult Harc a Bébikért (Battle for Babies) humanitárius kampány. Ez kevesebb mint két hónap alatt lehetővé tette 90 új inkubátor beszerzését, a szervezők megfogalmazása szerint a kezdeményezés nyerteseinek, a legfiatalabb és legsérülékenyebb polgároknak.

Az Interneten, – főleg a Facebookon zajló akció során a csatlakozók katonai rangot is választhatnak, illetve kijelölhetik hogy milyen módon kívánnak tenni az akció sikeréért. Itt lehetett szavazni is a társadalmi felelősség iránt elkötelezett vállalatokra, valamint minden adakozó cég megkapja a “Hero Company” címet.

A családcentrikusságot kiemelő Battle for Babies honlap utcai gyűjtéseket is szervez és rendelkezésre bocsátja profi egészségügyiek gyakorlati tanácsait, tapasztalatait is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .