500 startup, 10.000 fő = WebSummit’13

A WebSummit az elmúlt 4 év alatt Európa egyik legnagyobb startup eseményévé vált, amely idén több mint 10,000 (!) látogatót csalogatott Írország fővárosába, Dublin-ba. A résztvevőkre két napon át vártak előadások 7 színpadon, szakmai workshop-ok, 150 kiállító startup – amelyek között nagy örömünkre 3 magyar csapat is részt vett – exkluzív tudósítás jön!

Nagyszínpad

A WebSummit az elmúlt évek alatt Európa egyik legnagyobb startup eseményévé nőtte ki magát. A konferencia idén közel 10,000 látogatót csalogatott Írország fővárosába, Dublin-ba, ezzel több mint megduplázva az előző évi közel 4,000 fős méretét. Mindez persze nem véletlen. A szervezők igencsak kitettek magukért, így a résztvevőknek nem igen volt lehetőségük unatkozni: változatos előadások 7 színpadon, workshop-ok, startup verseny, továbbá minden nap esti programok várták a látogatókat.

A szervezők a konferencia előestéjére is szerveztek programot. Húszfős csoportokban találkoztak az emberek a város különböző éttermeiben és bárjaiban, ahol vezetők fogadták az érkezőket egy hidegtálas vacsorára. Ez igen hasznos volt, mivel lehetőség volt rögtön megismerkedni egy nagyobb csoport emberrel, ezért az este folyamán már nem csak ismeretlen arcokkal találkoztunk a nagyobb szórakozóhelyeken. A vacsora után a vezetők átkísértek minket a város vigalmi negyedébe, ahol több helyszínre szerveztek különböző bulikat, hol élő zenével, hol lemezlovasokkal.

A központ

A konferencia kezdetén az első dolog, ami szembeötlött, a helyszín mérete volt. Hét színpadon folytak előadások: a főszínpad mellett volt többek közt marketing, cloud és developer színpad is, ahol tematikus bontásban tartottak előadásokat és beszélgetéseket. Az előadók listája is igen meggyőző volt: Niklas Zennström (Skype, Atomico Ventures), Kevin Rose (Digg, Google Ventures), Phil Libin (Evernote), Drew Houston (Dropbox), Gary Vaynerchuk (Vaynermedia), Tim Armstrong (AOL), Elon Musk (PayPal, Space-X, Tesla) – hogy csak a legnagyobbakat említsem. Ezen felül volt még “speed networking” szoba, üzleti lounge, workshop-ok és természetesen egy külön pavilon a kiállító startupoknak.

Bemutatkozó startupokból nem volt hiány, köszönhetően annak, hogy a versenyben résztvevő 150 csapat ingyen jutott kiállítói standhoz. Egy külön pavilonban kaptak helyet, amelynek alapterülete 3000-4000 m2 lehetett és az egyik legforgalmasabb része volt a konferenciának. A két nap során minden kiállító bemutatkozott a startup színpadokon is, ahol 7 percük volt, hogy meggyőzzék a szakmai zsűri tagjait arról, hogy ők kerüljenek a döntőbe. Én személyesen nagyon szerettem a startup pavilonban sétálgatni a kiállítók sorai között, ahol startupok százai mutatták be termékeiket – sokszor szó szerint leszólítva a nézelődőket.

Kiállító startupok

Szerencsére több Magyar startup is jelen volt a kiállítók közt. Szeretnék ezúton is gratulálni a Hand-in-Scan, a Karma Platform és a MailMill csapatainak, akikkel találkozhattunk a kiállítók között. Ráadásként megismerkedtünk a brit MiProto startuppal is, amelynek alapítói között egy Magyar lány is volt, aki a beszélgetésünket hallva rögtön odasietett hozzánk bemutatkozni. Úgy gondolom egyre több hazai startupnak lenne szüksége arra, hogy eljussanak ilyen konferenciákra, ahol pár nap leforgása alatt érdeklődők ezreinek pitch-elhetik termékeiket, ami remek lehetőség egy-egy ötlet vagy termék igazolására. Aki szeretné továbbiakat megtudni a startupokról, annak javaslom, hogy látogassa meg a Websummit és a TechCityInsider videó kínálatát.

Kifejezetten érdekessé tette a két napot, hogy a szervezőknek sikerült integrálni Dublin várost, a híres sörözőket és az Ír gasztronómiát a konferencia tágabb programjába. Mindkét nap a Good Food Ireland látta vendégül a 10,000 embert, akik kedvükre fogyaszthattak a hagyományos Ír ételekből, italokból és desszertekből. A városban pedig majdnem minden étteremben kedvezményekkel vagy különlegességekkel fogadták azokat, akiken ott volt a konferencia karszalag. Az amúgy tartalmas konferencia programon felül szerda este a város egyik sétálóutcáját “bérelte ki” a Websummit, mivel az ott lévő minden pub-ban élő zenés rendezvények voltak, csütörtökön pedig a város Halloween-i forgatagában juthattunk csak el a záróbulikra.

Bulik a sétálóutcában

Összegzésként, azt gondolom, hogy a WebSummit igazi ereje nem annak méretében volt érezhető, hanem abban, hogy milyen látogatókat vonzott. A résztvevők nagyon nyitottak voltak, ha valakinek megakadt a szeme a névtábládra írt dolgon, azonnal odajött és beszélgetésbe elegyedett veled. (A névtáblák szín kódolva voltak, ezért rögtön látszott, hogy az illető startup, kiállító, sajtó, vagy befektető.) Az amerikai kontinens közelsége miatt számos észak- és dél-amerikai országból találkoztunk emberekkel, így könnyen építhettünk kapcsolatokat akár amerikai startupokkal és befektetőkkel is. Látogatóként is számos értékes nemzetközi kapcsolatra tudtam szert tenni.

Végül pedig, mindenkiben ott motoszkál a kérdés, hogy érdemes-e ellátogatni egy ilyen konferenciára? Csak a program miatt nem – az megnézheti bárki az élő közvetítéseken, sőt úgy egyetlen érdekes előadásról sem marad le! Azonban minden startup, ami nemzetközi piacokra készül jobban teszi, ha elkezd ilyen és hasonló eseményekre járni és megjelenni a nemzetközi startup porondon.

Kapcsolódó posztok:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.