Apróhirdetések hatékonyságát javítja egy magyar startup

Aki már adott fel hirdetést bármilyen apróhirdetési oldalon (Jófogás, Vatera, Ebay, stb.) tudja, mennyire nehéz is tud lenni, az amúgy nagyon egyszerűnek tűnő kategorizálás. Pedig nagyon is sok múlhat ezen, például az, hogy megtalálják-e egyáltalán a keresgélők a hirdetést!

A Slamby-Semantics Kft. egy egyedi szövegértelmező technológiát fejleszt, amely képes szöveges dokumentumok automatikus, villámgyors és nyelvfüggetlen feldolgozására. A technológiát használva a cég kifejlesztette egyedi kategorizáló rendszerét, a Slamby Classifier-t. Jelenleg ezt apróhirdetési oldalaknak értékesítik.

Legutóbbi ügyfelüknél felméréseik szerint így a felhasználók átlagosan 30 másodperc helyett akár 2 másodperc alatt ki tudják választani a megfelelő kategóriát, ahová a hirdetésüket el tudják helyezni. Ez a hirdetésfeladást legalább 15-szörösére gyorrsítja, megspórolva havonta akár órákat annak a felhasználónak, aki havonta több tucat vagy több száz hirdetést ad fel egy apróhirdetési oldalon.

Az apróhirdetési piac folyamatosan bővül. Az USA-ban a mobil felhasználók például a helyi hírek és időjárás után egyik leggyakran a helyi apróhirdetéseket nézik meg.

Az apróhirdetési oldalak piacán is öldökló verseny folyik a legnagyobbak között, ahogy azt láthattuk idén Magyarországon, amikor is a Jófogás felvásárolta az OLX-et.

Egyre több ember hirdet, keres, ad és vesz online. A webáruházak forgalma mellett az apróhirdetési oldalak forgalma is folyamatosan növekszik, egyre több ember használja ezeket. Az az apróhirdetési oldal mindenképpen versenyelőnybe kerül, aki növelni tudja felhasználói elégedettségét és innovatív megoldásokkal tudja segíteni akár a hirdetések feltöltését is.

A Slamby kutatása például azt találta, hogy automatikus kategorizálójuk használata után az ezt használó apróhirdetési oldal felhasználói sokkal szívesebben adtak fel hirdetést és sokkal elégedettebbek voltak. Az eredmények nem reprezentatívak, de elgondolkodtatóak.

Web

A case study elérhető a következő linken: http://slamby.com/wp-content/uploads/2015/07/Customer_Research_How_Do_Users_Feel_About_Categorization.pdf

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.