Gyereknevelést segítő játékok

Mekkora üzleti siker lehet egy új kategóriát teremtő magyar játék?

A Plukkido 2013-ban alakult magyar tervezőcsapata gyereknevelést segítő, játékos eszközöket tervez kisgyerekes családok számára, a mindennapokban előforduló, problémás élethelyzetek megoldására, mint a hiszti, az ellenkezés vagy a testvérféltékenység. Az alapítók pszichológus, szociálpedagógus, grafikus háttérrel vágtak bele az innovációba, ők a tervezői, gyártói és forgalmazói is a termékeknek.

A 2013-ban alakult Plukkido eddig két offline motivációs eszközt dobott piacra – a Benefittot 2014-ben, a Landet 2015-ben. Az önállóan vagy egymást kiegészítve is használható mágneses táblajátékok gyakorlati segítséget nyújtanak konkrét nevelési helyzetekben; a pozitív megerősítés és a játéknyelv használatával motiválják a gyerekeket. A két, már forgalomban lévő játék mellé 2015-ben dobtak piacra egy rendhagyó adventi kalendáriumot is, ami egy-egy színezőt rejt a gyerekeknek, a szülőknek pedig naponta egy új, gyerekneveléssel kapcsolatos ötletet vet fel. 2016-ra további, ezúttal online újításokat terveznek.

Felelős Innováció elismerés

A tervezőknek nem volt tapasztalatuk a játékgyártásban, de mertek nagyot álmodni, mert az első termékük tesztelése és a mögöttes módszertan lenyűgöző eredményeket hozott. Az ötlet megszületése után 3 hónapot töltöttek a játékgyártás szigorú követelményeinek tanulmányozásával, ezzel párhuzamosan 9 hónapon át foglalkoztak a gyártástervezéssel és előkészítéssel. Az első szériában gyártott 200 darab játékot még nagyon alacsony, kb. 20.000 Ft-os marketing költséggel, főként ajánlások alapján adták el. A készlet teljes eladása után döntöttek a további szériák gyártása mellett.

A családok pozitív visszajelzései, illetve a Felelős Innováció elismerés, amit 2014-ben az Európai Minőségügyi Szervezet Magyar Nemzeti Bizottságától kaptak, arra motiválta a projekt alapítóit, hogy a brand nemzetközi bevezetésén dolgozzanak. Mindezt a folyamatosan növekvő eladási darabszámaik is megerősítik, jelenleg több mint 1000 család használja játékaikat.

 

Mit jelent és mivel jár üzleti oldalról az innováció egy játék esetében?

Mivel hasonló típusú segítő játék még csak elvétve sem található a piacon, ez egyfelől megkönnyíti, de másfelől megnehezíti a Plukkido alapítóinak dolgát. Az innovatív jelleg miatt sokan érdeklődnek a termék iránt, de a kitaposatlan út sok nehézséget is hoz, főként az értékesítés és a kommunikáció terén, mivel hiányoznak a termékre alkalmazható kipróbált és működőképes stratégiák. Az üzleti folyamatokat és terveket csak hasonlítani lehet valamilyen rokon terméktípuséhoz, jobb híján a gyereknevelésről szóló könyvekhez és a társasjátékokhoz.

Kockázati tőkések, angyalbefektetők és nagykereskedők

A Plukkido csapata 3 kockázati tőkés és 2 angyalbefektető érdeklődését is felkeltette már, eddig azonban külső tőke bevonására nem került sor. Bár a projekt indulásakor szerették volna, ma már úgy látják, a túl korai kockázati tőkebefektetés leterelné őket arról az útról, amit kijelöltek maguknak. A szakmai hitelesség és a módszertan tiszteletben tartása elsődleges szempont számukra. Sokszor üzleti tudás hiányában kaptak ajánlatot, de a csapat – egy esetben sem kockáztatva a felajánlók pénzét – ezeket egyelőre nem fogadta el. Várják olyan angyalbefektető jelentkezését, aki a Plukkidoban meglévő értékek és célok elfogadása mellett megfelelő üzleti tudással is rendelkezik.

Az alapítóknak kiemelten fontos, hogy saját kézben tarthassák a tervezés és gyártás főbb fázisait. A saját online értékesítés kiegészítéseként a jelenleg 13 tagot számláló viszonteladói hálózatot teljesen maguk építették ki, és kizárólag válogatott kínálattal rendelkező üzletekkel működnek együtt.

 plukkido

Partnerségek, szakmai csapat, gyártási volumen

A három alapító mellett már további hat szakember dolgozik a Plukkido különböző offline és online eszközein. Többnyire mindenki főállása mellett, szabadidejében vesz részt a projektben. 2015 végére állt össze az a stratégia és csapat, amellyel a külföldi piacra lépést lassan, de tervszerűen elkezdhetik. A gyártás volumenének növelése sem jelent problémát, hiszen a projektet és a csapatot a kezdetektől patronáló gyártó partner, Az Europrinting Kft. már-már befektetőként, kedvező üzleti feltételeket biztosítva támogatja a külföldi piacra lépést.

Fejlesztés alatt lévő online eszközeik pedig várhatóan meghaladják majd az eddig elért sikerek és innováció mértékét. A termékpaletta bővítésén túl, 2015 nyarán kezdtek bele a hosszú utazásokat megkönnyítő alkalmazásuk fejlesztésébe, melynek első verziója 2016 közepére várható.

2 thoughts on “Gyereknevelést segítő játékok

  • 2016. április 28. csütörtök at 07:48
    Permalink

    T. Cím!

    Szegeden hol vásárolható meg a játék?
    Köszönettel:

    Reply
    • 2016. április 28. csütörtök at 08:33
      Permalink

      Kedves Margit
      http://plukkido.hu/megrendeles/ oldalon az áll, hogy postán a neten lehet megrendelni 893huf a postakltség vagy személyes átvétel CSAK Bp-n 3 helyen. Üdv. Insiderblog szerk.

      Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..