A Microsoft-Linkedin felvásárlás valódi oka

A Microsoft-Linkedin felvásárlás valódi oka, és a legnagyobb buktatója – a techinspiracio.com blog szakértőjének írása.

Az elmúlt héten több érintettel beszéltem a Microsoft $26.2 milliárdos Linkedin felvásárlásáról. A legtöbbjüktől a két CEO által hangoztatott kijelentéseket hallottam vissza: hogy mekkora lehetőség a Linkedin hatalmas adatbázisát – 433 millió ember céges adatai – a Microsoft business csomagjaival integrálni. A Microsofton belül az emberek optimisták, a Linkedinen belül pedig inkább óvatosan várakozóak az álláspontok. Egy valami viszont nagyon szemet szúr. Mégpedig az, hogy senki – még a Microsofton belüli emberek sem – tudnak semmi konkrétumot mondani, hogy mit is fog jelenteni ez az integráció.

Az, hogy a felvásárlás sikeres lesz-e, leginkább attól függ, hogy Linkedin céges kultúrában mennyire tud összeolvadni a Microsofttal. A nagy felvásárlásoknál mindig ez a nagy kérdés, persze. Nem is kell messze menni: a legfájóbb a régi motoros Microsoftosok szerint az aQuantive felvásárlás volt, ahol a két céges kultúra kiütötte egymást. A Microsoftnál sokat tanultak ebből hibából, és az utóbbi pár nagyobb felvásárláshoz – mint Skype és Yammer – már sokkal okosabban álltak hozzá. Ezeknél a felvásárlásoknál egy-másfél évig teljesen békén hagyták a felvásárolt céget, és csak utána, fokozatosan kezdték a termékeket és csapatokat integrálni.

A Microsoft és a Linkedin céges kultúrája nem áll olyan távol egymástól – viszont pár helyen gyökeresen eltér egymástól. Az egyik ilyen terület az, ahogy a külsős fejlesztőket kezelik és kezelték. Ez még komoly belsős konfliktusok forrása lehet. Ha valami, az nagyon jól fogja mutatni a Linkedin felvásárlás sikerességét, hogy a Linkedin CEO-ja, Jeff Weiner meddig fog a Microsoftnál maradni.

A lényeg
A Microsoft szorult helyzetben vette meg a Linkedint, és vélhetően emiatt is kap sokkal nagyobb szabadságot a Linkedin szervezet a cégen belül. Viszont pont ez jelentheti az egyik legnagyobb buktatót az egész felvásárlásban is. A Microsofton belül a Jeff Weiner vezette Linkedin és a Scott Guthrie vezette Cloud and Enterprise részleg céges kultúrája több helyen élesen különböző, ami még feszültségekhez vezethet.

Amiért a Microsoft most vette meg a Linkedint
Belsős körökben ismert tény volt, hogy a Microsoft kinézte magának a Salesforce-t egy éve. A Salesforce piacvezető a CRM-ek piacán, közel 50%-os részesedéssel, amíg a Microsoft itt csak kullog utána, 5% körüli eredménnyel.

További részletek, a teljes elemzés itt:
http://www.techinspiracio.com/a-microsoft-linkedin-felvasarlas-valodi-oka-es-a-legnagyobb-buktatoja/

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.