Blogzine

Így ösztönzik a fiatalok határon átnyúló vállalkozásait – egy csütörtöki esemény

Idén kilencedik alkalommal rendezi meg a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) november 14-19. között a Fiatal Vállalkozók Hetét. Az esemény keretein belül a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) a közép-európai régióra fókuszáló szakmai napot szervez november 17-én, a budapesti Premier Kultcaféban. A tematikus nap célja a fiatal határon innen és túl élő magyar vállalkozók külpiacra lépésének ösztönönzése.

A Global Entrepreneurship Week (GEW) nemzetközi kezdeményezés keretében kerül sor a Fiatal Vállalkozók Hetére, melyre az idei évben több ezer látogatót várnak a szervezők az egy hét leforgása alatt. A Magyar Nemzeti Kereskedőház a rendezvénysorozat részeként november 17-én szervezi meg a Kárpát-medencei Fiatal Vállalkozók Napja elnevezésű szakmai konferenciát.

A résztvevők a szakmai napon átfogó képet kaphatnak a közép-európai régió potenciális üzleti lehetőségeiről, a jogi- és gazdasági háttérről, a Kereskedőház komplex szolgáltatásairól, a vállalkozások exportfejlesztésben játszott szerepéről. A kerekasztal beszélgetés során sikeres vállalkozók, a közép-európai kereskedőházak vezetői, valamint Ugron Zsolna író is megosztja tapasztalatait az érdeklődőkkel.

,,A fiatal generáció sikerei meghatározók egy ország jövőjét illetően. A Kereskedőház éppen ezért kiemelt figyelmet fordít a tehetséges magyar fiatal vállalkozók ösztönzésére, támogatására. Cégre szabott szolgáltatásainkkal, szakmai programjainkkal bővítjük a magyar vállalatok exportpiaci lehetőségeit, illetve fejlesztjük a képességüket a sikeres export érdekében. Az MNKH szakmai támogatásával az idei évben pedig egy egész napot szentelünk a határokon átívelő, közép-európai üzleti kapcsolatfejlesztésre”– mondta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

Sikerek határon innen és túl
A Kereskedőház kiemelt figyelmet szentel a határokon átívelő magyar-magyar gazdasági kapcsolatok erősítésére, Magyarország és a közép-európai régió országai közti együttműködések élénkítésére. Ennek érdekében immár 20 külképviseleti iroda működik a szomszédos országokban, valamint Lengyelországban.

„A vállalkozások legtöbbször a környező országok irányába teszik meg első lépéseiket, ha exportról van szó. E tény ismeretében nyitottuk meg kereskedőházainkat a térségben, melyek üzleti partnerkapcsolatok kialakításával, illetve konkrét piaci lehetőségek felkutatásával segítik a közép-európai gazdasági régió fejlődését, ezen keresztül a magyar külkereskedelem további erősödését, a régió cégei közötti export-orientált együttműködés elmélyítését, és a térség nemzetközi versenyképességének növelését” – emelte ki Oláh Zsanett.

A Kereskedőház, valamint a Közép-európai Kereskedelemfejlesztési Hálózat tevékenységének, munkájának létjogosultságát számos sikeres példa támasztja alá, melyek közül többet megismerhetnek az érdeklődők november 17-én, a Premier Kultcaféban. Az esemény ingyenesen látogatható.

gew-global-ent-week

Megosztás