Az agrár-tech is kapós!

Nemrég 12 országból érkezett delegáció az Agromash EXPO agráripari szakkiállításra a Kereskedőház közreműködésével, ahol a nemzetközi küldöttség és a magyar cégek összesen mintegy 200 kétoldalú üzleti tárgyaláson vehettek részt. Technológiai együttműködésről is szó volt! Oláh Zsanettet, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezérigazgatóját kérdeztük.

Az év egyik legjelentősebb agráripari szakkiállításán csaknem 20 ország 300 kiállítója vett részt. Az MNKH és stratégiai partnere a Mezőgépgyártók Országos Szövetsége (MEGOSZ) közös szakmai programmal jelentek meg az Agromash EXPO 2017 rendezvényen.
A fokozott nemzetközi érdeklődésre való tekintettel, összesen 12 ország 50 cégének több mint 70 szakértője érkezett Budapestre abból a célból, hogy feltérképezzék a magyar agráripari képességeket, technológiai exportlehetőségeket.
A szakmai program fókuszában elsősorban a mezőgazdasági gépek, vetőmagok, feldolgozó technológiák, valamint kertészeti szaporítóanyagok külföldi partnerekkel történő megismertetése állt.


*


Interjú Oláh Zsanettel:

– Milyen programot szervezett az MNKH az idei Agromash Expora?
– Tizenkét országból hívtunk Budapestre agráripari cégvezetőket, valamint állami képviselőket, akik célzottan azért érkeztek Magyarországra, hogy megismerjék a magyar agrár- és élelmiszeripari, agrártechnológiai, illetve agrárinformatikai megoldásokat. Így főként a Keleti és Déli Nyitás országaiból érkeztek üzletemberek hazánkba, tehát Szerbiából, Koszovóból, Azerbajdzsánból, Ukrajnából, Vietnámból, Brazíliából, Etiópiából, Kolumbiából, Irakból, Mexikóból, Törökországból és Macedóniából. Ezek mind olyan országok, amelyekben keresettek a magyar agrártechnológiai megoldások, mezőgépek. E közös érdeklődés mentén a külföldi delegációk és a magyar vállalkozások számára közel 200 üzleti tárgyalást szerveztünk, ezzel megalapozva számos sikeres együttműködés kialakítását. Például volt olyan hazai cég, amely disztribútort talált, de olyan is, amelyiket termékértesítéshez segítettünk hozzá. Továbbá komplex projektek kapcsán – mint például gyümölcsfeldolgozók – is elindultak az egyeztetések.

– Ezekben az országokban bizonyos mezőgazdasági technológiák kevésbé fejlettek?
– Az említett államok többségében korszerűtlen, elavult technológiákat alkalmaznak, valamint gyakran kevésbé szigorúak az élelmiszerbiztonsági követelmények is. Azonban a dinamikus gazdasági fejlődés megköveteli a modernizációt, a fejlett technológiák alkalmazását. Ezek az országok a mezőgazdasági termelésük növelését célozzák meg, és igyekeznek kiváltani az importáruk egy részét.

– Mi alapján választották ki az országokat?
– A nemzetközi partnerek meghívása annak az alapos szakmai munkának köszönhető, melynek során feltérképeztük az egyes országokat, piaci igényeiket és összepárosítottuk a magyar vállalkozások termékkínálatával és kapacitásaival. Az Agromash EXPO kiváló teret biztosított ahhoz, hogy a magyar agráripari megoldásokat mélységeiben is megismerhessék a világ számos pontjáról érkező külföldi cégek képviselői. Ez természetesen a hazai cégeknek is kitűnő lehetőség volt, hiszen itthoni környezetben, költséghatékonyan tudtak nemzetközi piaci szereplőkkel kétoldalú tárgyalásokat folytatni.

– Ez egy 50 ezer érdeklődőt vonzó kiállítás Budapesten, eddig is érkeztek külföldi szakmai érdeklődők. Miben volt unikális az idei rendezvény?
– Az Agromash EXPO egy nagy hagyományokkal rendelkező szakkiállítás, amelyet az iparági szereplők nemzetközi szinten is elismernek. Mi magunk is éves szinten közel kétszáz bel- és külföldi eseményen biztosítunk kiállítási lehetőséget, üzleti tárgyalásokat szervezünk, illetve potenciális partnereket invitálunk hazánkba. Természetesen korábban is érkeztek külföldről érdeklődők tőlünk függetlenül is, de fontos előrelépés, hogy az idei évben először szerveztünk több országból egyszerre, egy szakkiállításra külföldi delegációkat és egyúttal célzott B2B találkozókat is.

– A Kereskedőház hogyan segíti a magyar cégek nemzetközi megjelenését?
– Szervezett, átgondolt, az erőforrásokat hatékonyan felhasználó formában tesszük lehetővé a magyar agrár- és élelmiszeripari cégek nemzetközi kiállításokon történő megjelenését. Ezen túlmenően, felkészítést is kapnak a hazai agrárvállalkozók egy adott piac helyi sajátosságaira vonatkozóan, valamint az üzleti kultúra különbségeire is felhívjuk a figyelmet.

 

 

 

Kapcsolódó posztok:

A bejegyzés kategóriája: Blogzine
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.