Magyar fejlesztés szüntetheti meg a sorbanállást az ügyfélszolgálatokon

A személyes ügyfélforgalom átterelése a digitális térbe az elsők között szerepel a legtöbb vállalat stratégiai listáján. A digitalizálásban az egyik legfontosabb megoldandó kérdés, hogyan lehet a személyes megjelenést és a kézi aláírást kiváltani. Erre adhat választ az új hazai fejlesztés.

A technológia már régóta adott, hogy az elektronikus aláírásra épülő szolgáltatások segítsenek személyes ügyintézés digitális térbe terelésében, azonban a tömeges elterjedést eddig akadályozta a viszonylag körülményes használat. Egy új magyar fejlesztés változtat a helyzeten.

A XXI. századi felhasználó kényelmet akar: a jövő az eszközfüggetlen megoldásoké
Évek óta jósolják az elektronikus aláírások hétköznapi elterjedésének felgyorsulását. Bár nagyvállalatoknál már egyre szélesebb körben használják a megoldást, a hétköznapokban még kevés lehetőség van az e-aláírás gyakorlati alkalmazására. Ez talán annak is betudható, hogy az eddig használt megoldások többsége körülményes és nem felhasználóbarát: chipkártyára, kártyaolvasóra vagy speciális programra volt szükség ahhoz, hogy egy dokumentumot elektronikusan aláírjunk. Legalábbis eddig.

„A XXI. századi felhasználó egyszerűséget és kényelmet akar: okostelefonon, táblagépen vagy laptopon keresztül elektronikusan aláírni, bárhol és bármikor. A NETLOCK SIGN új generációs e-aláírás-megoldásunk lényege éppen az eszközfüggetlenség. Vagyis az, hogy egy dokumentum e-aláírásához nincs szükség semmilyen speciális segédeszközre. Az aláíró rendszer a felhőben működik, az interneten keresztül bármilyen platformról elérhető. Így laptopról vagy egy okostelefonnal is megoldható például egy e-mailen érkező szerződés, megrendelés elektronikus aláírása biztonságosan és kényelmesen, bárhol.” – mondta el Füzesi Csaba az e-aláírásokkal foglalkozó NETLOCK Kft. stratégiai termékmenedzsere.

Egyszerű mint egy e-mail fiók, de banki szintű biztonságot garantál

Nemzetközi felmérések rávilágítanak, hogy a fogyasztók 80-90%-a elvárná, hogy teljes mértékben digitálisan, személyes megjelenés nélkül is képes legyen elintézni szerződéses vagy közügyeit. Ebben nagy lökést jelenthet az eszközfüggetlen e-aláírás-megoldás.
Az eljárás egyszerű: egy weboldalon keresztül belép a felhasználó az elektronikus aláíró rendszerbe és a személyes biztonsági azonosítást követően, néhány kattintással / érintéssel digitálisan aláírja például az e-mailen érkező PDF- vagy Word-dokumentumot. Ehhez eddig a géphez csatlakoztatott kártyaolvasóra, aláíró kártyára vagy speciális célszoftverre volt szükség. „A folyamat kényelmes, biztonságos és gyors. Kicsit hasonlít ahhoz, mintha egy Gmail- vagy Facebook-fiókba lépnénk be és ott küldenénk üzenetet. A technológia alkalmas rá, hogy bármilyen ügyfelet jogilag is elfogadott módon azonosítson a digitális térben a szolgáltató, így kiváltható a személyes ügyintézés jelentős része. Vagyis a személyes ügyfélszolgálati irodák forgalma átterelhető az online térbe.” – teszi hozzá a szakember.

Biztonságos, mint a netbank

Az új generációs e-aláírás biztonsága – az azonosítás szempontjából – lényegében megegyezik az internetbankok által nyújtott biztonsággal, többfaktoros azonosítást is lehetővé tesz. Vagyis a felhasználó a belépés után az sms-ben kapott aktiváló jelszó begépelésével megerősíti az aláírási tranzakciót. Pontosan úgy, mint az internetbanki utalások, tranzakciók esetén.

Kapcsolódó posztok:

A bejegyzés kategóriája: Blogzine
Kiemelt szavak: , , , .
Közvetlen link.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.