Ötletelj az SAP-val 15 ezer euróért!

Egy friss, új szemléletű kezdeményezést hirdetett meg idén újra az SAP. Egész szeptemberben várják azon jelentkezőket, akiknek öt, előre meghatározott üzleti problémát kell, legkésőbb október 16-áig megoldaniuk. A verseny egyik ötletgazdájával, Vlad Stanescu-val beszélgettünk a verseny folyamatáról, a nevezés részleteiről.

– Ön volt az egyik megalkotója az SAP InnovMatch programjának. Mióta tart a program, mi volt a fő cél?

– Három évvel ezelőtt indult ez a kezdeményezés. Ennek lényege, hogy a régió innovatív szemléletű startupjai, szervezetei számára a világ egyik legfejlettebb felhőtechnológiáját adjuk, hogy ennek segítségével valósítsák meg a következő „nagy ötletüket”. E technológia az óriási mennyiségű adatok valós idejű kezelésére kifejlesztett– a szakmában jól ismert – HANA in memory technológián alapuló, egyszerűen paraméterezhető, programozható SAP Cloud Platform (SCP) .
E rendszerhez kapcsolódó, kétfordulós verseny során a csapatok jellemzően big data típusú problémákat oldhatnak meg. A legjobb három közt pedig 15 ezer eurós (kb. 4,5 millió forintos) díjakat osztunk szét úgy, hogy semmilyen részesedést nem kérünk a projektből. A 3 év alatt közel 200 pályázatot kaptunk, a nyertesek pedig -akár másik kontinensen lévő cégek- IT megoldásszállítóvá avanzsáltak elő.

– Miért éri ez meg az SAP-nek?
– A mi szempontunkból fontos, hogy ezt az SAP platformot minél több innovatív csapat, egyetemisták, fejlesztők, sőt üzleti lehetőségeket kereső startup vállalkozók használják – e verseny kiválóan segíti ezt a célt is.

– Milyen területekre fókuszáló csapatokat keresnek?
– A kézenfekvő big data adatfeldolgozásokon túl – a sokszor éppen ide kapcsolható – Internet of Things (IoT) adatgyűjtést végzők a fő célcsoport. De az üzleti applikációfejlesztés, a kollaboratív megoldások fejlesztői, a nagy IT háttérrendszerek integrációjában gondolkodók, de még a felhasználói élményekre figyelő (User Experience, UX), illetve a mobilos üzleti megoldásokat fejlesztők számára is kiváló lehetőségeket ad az SAP Cloud Platform (1,5 perces magyarázó videó a linken).

https://www.youtube.com/watch?v=PQ6vfy0BQDQ

– Mi a program igazi értéke a résztvevőknek?
– Az igazi különlegességünk, hogy a jó ötletekkel előálló csapatok számára több mint 350 ezer SAP nagy és kis ügyfél felé nyílik meg az út. Nem csak az egyetemekről érkező kis fejlesztői közösségek, de az erősebb startupok vagy az innovatív középvállalatok számára is sokszor az igazi nehézséget az jelenti, hogy a fontos ügyfelekhez egyáltalán bejussanak, megmutathassák tudásukat, megoldásaikat. Amennyiben azonban velünk, a mi rendszerünkkel és a mi ajánlásunkkal fejlesztenek, és így érkeznek a nagyvállalatokhoz, jelentősen megnő az esélye annak, hogy újításaikat nemcsak nyitottabban fogadják, hanem ezt szerződéssel is honorálják. Sőt, megnyílhat számukra az SAP tőkealapja is.

– Milyen nagy cégekről van szó?
– Hosszan lehetne sorolni ezen vállalatokat, mint például a Swarovski, a Holland Posta, a TrenItalia, a Bertelsmann, a Nestlé vagy a Stara. Ám a nagyvállalatok európai , ázsiai vagy éppen amerikai toplistáin nehéz is olyan óriásvállalatot találni, ahol ne használnák valamely megoldásunkat.

– Mit adhat hozzá egy kis lelkes csapat az ilyen cégóriások mindennapjaihoz?
– Talán úgy tűnhet, hogy e cégeknek nincsenek is problémáik, kihívásaik. De bizony vannak. Mi sem mutatja ezt jobban, minthogy az idei versenyünk során is éppen a régiós nagy ügyfeleink álltak elő számos, a való életből vett, igenis fontos problémával, kihívással (ezeket lásd külön is – a szerk.).

– Ezekre kell a versenyzőknek legkésőbb október 16-áig megoldási javaslatokkal előállniuk?
– Pontosan. Célszerű, ha legkésőbb szeptember közepéig megadják alapadataikat az innovmatch.com/challenges oldalon, ahol ki is tudják választani, hogy az öt közül melyik problémára szeretnének megoldást találni. Ha ez megvan, egy értesítő levélben leírjuk, hogy milyen további egyszerű lépések szükségesek a jelentkezéshez.

– Mik a kulcspontok?
– Lényegében annyi, hogy a regisztrációt követően a kiválasztott feladatra egy ötletes, hatékony megoldási javaslatot kell tenni. Majd pedig a Platform segítségével egy működő kis alkalmazást kell összerakni. Ekkor nem kell teljes funkcionalitást nyújtani, csak egy MVP-t, egy működő 1.0-ás prototípust kell összeállítani. Ehhez az augusztus végi workshop-unk mellett számos video-bemutató is rendelkezésre áll. A lényeg, hogy a kész program működését és magát az ötletet egy legfeljebb 3 perces, YouTube-ra feltöltött videó formájában, videós pitch-ként be kell mutatni. Nem a bemutatás színvonalát, hanem a megoldásra adott válasz ötletességét, innovációs tartalmát fogja főként a nemzetközi zsűri értékelni.

– Hogyan történik ez? Hány nyertes lesz?
– Mind az öt probléma megoldói közül felvetésenként egy-egy csapat juthat be a november végén, Prágában esedékes nagydöntőbe. Itt összesen 15 ezer eurót osztunk szét a helyezettek közt.

– Lesz egy második InnovMatch forduló is, igaz?
– Igen. Ez a kör október elejétől nyílik meg, és csak annyiban különbözik az elsőtől, hogy itt majd nem előre meghatározott üzleti problémákra kell választ, megoldást adniuk a csapatoknak az SCP segítségével.

– Hanem?
– Akár saját, akár egyetemen, vagy éppen cégen belül felmerülő, adatokhoz kapcsolódó problémára kell meglelni az ötletet, megoldást az SCP felhasználásával. A beadott pályamunkák közül szintén az öt legérdekesebb jut az említett döntőbe. November végén, Prágában tehát az öt, előre megadott problémára legjobb megoldást adó és az öt legérdekesebb saját ötlettel és az ezeken született megoldással érkező csapat, azaz összesen tíz csapat méri majd össze tudását. A 10, döntőbe jutott projekt vezetőjének utazását és szállását az SAP állja.

A megoldandó kihívások, problémák az első fordulóban itt találhatók, de röviden magyarul is összefoglaljuk ezek lényegét:

Atlantic Grupa
A 40 országba szállító, neves horvát multinacionális FMCG termékeket gyártó és értékesítő nagyvállalat a logisztikai, kiszállítási folyamatait szeretné a mainál is jobban digitalizálni, mellyel megnövelheti a partnerei elégedettségét.

Eurocash
Az adatok tálalása igenis számít! Az egyik vezető lengyel FMCG vállalatnak intuitív, grafikus alapú, könnyen fogyasztható digitális „műszerfalakra” van szüksége, mellyel a cég vezetői és igazgatósági tagjai a leggyorsabban, leghatékonyabban képbe kerülhetnek a nagyvállalatban zajló folyamatokról.

GoodAI
Az új uniós PSD 2 (Payment Service Directive) pénzügyi szabályozásra fel kell készülniük a pénzügyi szervezeteknek, ebben kéri a fejlesztők segítségét a szlovák, különleges mesterséges intelligenciát fejlesztő és a vállalati értékteremtés szolgálatába állító vállalkozás.

Sportina
Az alpok-adriai régió egyik vezető multibrand áruháza szeretné új szintre emelni az üzletein belüli vásárlói interakciókat (kassza, eladótér) és személyesebbé tenni a vásárlási élményt.

Selgros
A 21 romániai bolttal rendelkező, de hét országban jelenlévő óriási cash&carry hálózat célzott marketingkampányokhoz szeretné használni az ügyfél-adatbázis elemzését, illetve az ügyfél-adatbázisban lévő hibákat szeretné automatikusan csökkenteni a vásárlói viselkedés elemzésével.

A feladatok további, pontos leírása tehát megtalálható az alábbi oldalon:
http://innovmatch.com/challenges.php

A verseny második fordulójában, október elsejétől, pedig akár a saját cégben, projektben felmerülő üzleti probléma megoldására, ötlettel jelentkezhetnek majd a csapatok. A lényeg itt is az, hogy az ötletek megvalósításában kihasználják az SAP Cloud Platform nyújtotta képességeket.

Kapcsolódó posztok:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.