Százak életét mentheti meg az eCall technológia

Európa-szerte akár 2500 ember életét is megmentheti az eCall segélyhívó rendszer, amely 2018. április 1-jétől már kötelező tartozék lesz minden újonnan típusengedélyhez jutó gépjárműben és kisteherautóban.

Az eszköz felgyorsíthatja a mentési folyamatot, hiszen a 112-es segélyhívószám diszpécserei automatikusan megkapják a balesetet szenvedett gépjármű legfontosabb adatait, például földrajzi koordinátáit, típusát, rendszámát. 

Az Albacomp RI Rendszerintegrációs Kft. a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel és a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft.-vel közösen olyan eCall fedélzeti eszközt és kommunikációs rendszert fejleszt az Európai Unió támogatásával, amelyet utólag is be lehet szerelni az autóba. Ezáltal az idősebb autók tulajdonosai is élvezhetik a segélyhívó rendszer előnyeit.

Milyen hatása lesz a fejlesztésnek a közlekedésbiztonságra? Hány év kell ahhoz, hogy minden autót felszereljenek segélyhívó eszközzel? Hogyan támogatja az Európai Unió, hogy a vállalatok új, innovatív termékekkel lépjenek piacra?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..