Kisvállalkozóknak segít a Mastercard és a Facebook innovációja

Ázsiai és afrikai vállalkozásoknak segít új megoldásával a Mastercard és a Facebook – jelentette be a két cég a Mobile World Congress-en. A Facebook Messenger szolgáltatására fejlesztett Masterpass QR bot egyszerű és megfizethető megoldást jelent a kisvállalkozóknak abban, hogy digitális fizetéseket indíthassanak és fogadhassanak.

A csatlakozáshoz a kereskedőknek egyszerűen csak egy kérést kell küldeni a botnak, majd a banki jóváhagyást követően létrehozhatják fiókjukat és már fogadhatják is a QR-kifizetéseket. A felhasználók a QR kódjukat akár az üzletükbe is elhelyezhetik kinyomtatva, vagy egyszerűen elmenthetik a telefonjukba. A vásárlók a kód beolvasásával vagy az ahhoz tartozó azonosító megadásával tudnak fizetni. Ez a megoldás így okostelefonokon és régebbi típusú mobilokon egyaránt könnyen használható. A Mastercard két éve indította el Masterpass QR megoldását, amelyet kiskereskedők és nemzetközi üzletláncok egyaránt használhatnak.

A teszteket Nigériában kezdték meg az Ecobank és a Zenith Bank bevonásával. A helyi bankok azt remélik, hogy a Masterpass QR segítségével egyre több kereskedő használ majd készpénzmentes fizetési megoldásokat.

A Magyar mobiltárcák mögötti megoldás Indiában is bemutatkozik

A Mastercard bejelentése alapján a Flipkart lesz az első ázsiai partner, aki a Mastercard Digital Enablement Services (MDES) megoldást fog használni.

Az MDES használata lehetővé teszi a bankkártyaszám úgynevezett tokenizálását a kártyakibocsátó bankok számára. A jobb felhasználói élmény érdekében az MDES a Mastercard biztonságát és nyugodt vásárlást tesz lehetővé különböző csatlakoztatható eszközök (okostelefon, okosóra, stb.) használata során. A magyar újgenerációs mobiltárcák mögött is ez a megoldás működik.

A Mastercard és a Flipakrt együttműködése nem csak a fizetés modernizálásában fontos lépés, de képes megakadályozni az online visszaéléseket is.

Az indiai régió okostelefon penetrációja jelentősen megugrott, a 4G térnyerésével és a fogyasztói jólét növekedésével pedig komoly e-commerce szereplővé vált. Becslések szerint India 2034-re meg is előzheti az Egyesült Államokat fellépve az elektronikus kereskedelmi verseny második helyére.

Fizetési innováció a Pizza Hut éttermeiben

Március 19-től a Pizza Hut brit éttermeiben is fizethetünk a mobilunk segítségével, anélkül, hogy a pincérre és a számlára kéne várnunk. Ezzel pedig átlagosan 12 percet spórolhatunk meg az étteremben eltöltött időből.

A Qkr! with Masterpass a Mastercard megoldása, amellyel nem csak fizethetünk, rendelést adhatunk le, de ha baráti társasággal ülünk be valahova, osztozhatunk is a számla végösszegén. A Mastercard Labs által fejlesztett applikáció mögött a Masterpass rendszere működik, amely a magyar felhasználók számára is ismerős lehet. A szolgáltatáshoz elég csak egyszer megadnunk adatainkat, amely később biztonságosan tárolódik és felgyorsítja az online vásárlások végén a fizetési folyamatot.

A Qkr! Nagy Britannia mellett korábban már Amerikában, Ausztráliában, Írországban, Szingapúrban és Dél-Afrikában is bemutatkozott. Ezekben az országokban az éttermeken és bárokon kívül használják iskolai kiadások fizetésekor, sporteseményeken, parkoláskor, vagy akár árukiadó automaták használata során is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..