Nem divattervezők alapítanak divatmárkát

– Mindketten majd húsz évet töltöttek a multivilágban, vezetőként a saját területükön, és álltak minden reggel a gardróbunk előtt, hogy mit is vegyenek fel, ami business-like, megfelel a formalitásoknak, ugyanakkor csinos, nőies, és gyűrődés nélkül kibírja az egész napos viselést. Reggeli kapkodás, gyors öltözködés, autóból be-ki és irány az iroda, majd este vacsora, esetleg még program is, vagy egy szülői értekezlet a gyermek iskolájában. Megunva a reggeli tanácstalanságokat és sok különböző szituációhoz megfelelő öltözék variálását, Somfalvi Erika és Varga Tina eldöntötte, hogy lesz egy olyan divatmárkája, ami őket és a hasonló helyzetben lévő aktív nőket öltözteti.

 

Somfalvi Erika és Varga Tina

Divattervezői végzettsége nincs egyiküknek sem, de mivel egyre többet és többen mondják, hogy a divat marketing projekt – abban pedig otthon vannak, belevágtak.

Az első gondolat az volt, hogy Audry Hepburn nyomán csak kis fekete ruhákat fognak gyártani. De abból sokat és sokfélét. Közel tízet, hogy megtalálja mindenki az alkatához vagy az elvárásokhoz leginkább megfelelő formát.
Megfogalmazták a márka esszenciáját és üzenetét, üzleti tervet írtak, sales és marketing stratégiát készítettek.
Tudatosan építették a brand-et, válogatták az alapanyagokat és a különböző fazonok egymásra épültek a hordhatóság jegyében.
De szemléletük mozgatórugója elsősorban a Slow Fashion irányzat, amely nemcsak tudatosabb vásárlásra ösztönzi a vásárlókat, hanem a fenntarthatóság, környezettudatoság szem előtt tartását is fontos szempontnak tartják.

Ezért a ruhakollekció kialakításánál a kapszulagardrób megvalósítását tűzték ki célul, ami annyit jelent, hogy a ruhadarabok egymással jól kombinálhatók, időtállóak és magas minőségüknek köszönhetően nincs szükség arra, hogy ezeket a darabokat szezonról szezonra le kelljen cserélni.
Azért sem, mert alapszínekkel és fazonokkal dolgoznak. Egyes ruhák a vásárlók alkata szerint választható csónak vagy V nyakkal, ujjatlan vagy ujjas verzióban.
Ruháik nem egy szezonosak, legtöbb közülük évszaktól és alkalomtól függetlenül bármikor viselhető. Semmi olyan nem került be a kollekcióba, amit ők maguk nem viseltek volna.

Mitől lesz mégis egyéni és személyre szóló egy-egy öltözék?
A ruhákat egyedi és magas minőségű cserélhető bőr kiegészítőkkel, saját EW logóval ellátott aranyszínű, luxus patentek felhasználásával készítették el.
A kiegészítők, együttes néven a The Moods termékek, pántok, övek és karkötők, perszonalizációra adnak lehetőséget, hogy mindenki a hangulatának, az adott szituációnak megfelelően tudja összeállítani a végső kinézetét azzal, hogy egyszerűen lecseréli őket a ruhadarabokon. A kiegészítők lehetőséget adnak arra is, hogy egy nap folyamán, ezek egyszerű cseréjével, a végső look-ot is formálják, a közel 20 féle választható színnek köszönhetően.

Elkészült a website, természetesen webshoppal, bloggal, instagrammal, Facebook-kal, sok-sok street-style fotóval.
Omnichannel értékesítési csatornában gondolkodtak már a kezdetektől fogva. A webshop mellett privat sale-eket tartanak havi rendszerességgel nem csak Magyarországon, de külföldön is. Kaphatók a termékeik néhány budapesti frekventált helyen lévő üzletekben, de már Svájcban is.

Egy lezárt üzleti évvel a hátuk mögött elmondhatják, hogy a rendhagyó divatmárka és a rendhagyó üzleti modell működik. Eredményeik túlszárnyalták az egy évvel ezelőtti üzleti tervezés számait.
Tina és Erika tele vannak további ötletekkel. Bővítik a kollekciót, bár ehhez már divattervező segítségét is igénybe veszik. Dolgoznak az értékesítési csatornák kiterjesztésén, egy új üzleti modellt fejlesztenek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .