Hősnőké a jövő!

Ezzel a szlogennel publikálta közös nőnapi kampányfilmjét a Coca-Cola Magyarország és a Loffice Coworkid.

A tavalyi évben sikerrel futó #jövőanyukája programsorozatot követően a két szervezet idén is folytatja együttműködését, és az év folyamán több szakmai nappal, vállalkozói workshoppal, munkaerőpiaci visszatérést támogató meetuppal és #énjövőm tréninggel készül, hogy elősegítse a nők esélyegyenlőségének javítását és hősnővé válását.

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint a magyarországi foglalkoztatottak csupán 4 %-a dolgozott részmunkaidőben. Ez a szám messze elmarad az Európai Unió 19 %-os átlagától, nem is beszélve Hollandia csaknem 50 %-áról. Pedig a rugalmas munkaidő nagyban elősegíti a kisgyermekesek munkaerőpiaci érvényesülését.

Magyarországon a gyermekgondozási támogatási rendszer lehetővé teszi a szülőknek, hogy 3 évig otthon maradjanak gyermekükkel. Ebben az időszakban kevesebb lehetősége van az édesanyáknak a felnőtt interakciókra, a közösségépítésre, a szakmai képzéseken való részvételre, és arra, hogy kövessék a legújabb trendeket és változásokat.

Ezeket a problémákat megoldandó a Coca-Cola Magyarország és a Loffice Coworkid 2018-ban összefogott, hogy olyan szakmai és non-formális oktatási eseményeket, tréningeket szervezzen, ahol a korszerű képzési program és kapcsolatteremtés lehetősége mellett a gyermekek szakszerű ellátása is biztosított. Ennek megvalósítására a Coca-Cola Magyarország kibővítette a 2016-ban indított, fiatalok munkanélküliségének visszaszorítását és elhelyezkedését segítő #énjövőm programjának célcsoportját, és a Coworkid Alapítvánnyal karöltve a korosztály szélesítésével a fiatal, kisgyermekes szülőket és édesanyákat is megcélozta.

Mindkét szervezet kiemelten keresi a lehetőségeket a gyermeküket nevelő szülők hatékony támogatására, a bennük rejlő munkaerőpiaci potenciál kiaknázására. Szeretnék elősegíteni a kisgyermekes anyukák otthoni elszigeteltségből való kiszakadását, és azt, hogy magabiztos szereplőként kerüljenek vissza a munkaerőpiacra. Felismerve, hogy ehhez önismereti tréningekre, a munkaerőpiac aktuális sajátosságainak ismeretére, illetve vállalkozói készségek elsajátítására van szükség, a tavalyi évben már egy ‘interaktív napot’ és egy ‘vállalkozói tréninget’ valósítottak meg nagy sikerrel, idén pedig az alábbi irányok mentén folytatják együttműködésüket:

Szakmai események, meetupok és kampányok, melyek arra ösztönzik a fiatal édesanyákat, hogy megismerjék mások sikertörténetét, tanuljanak mások kudarcaiból, olyan új ismereteket szerezzenek és friss lendületet kapjanak, amely által új irányt vesz életük, karrierjük és jövőjük.

Kifejezetten kisgyerekes szülőkre szabott, munkaerőpiaci visszatérést és vállalkozóvá válást ösztönző események, ahol a szülőknek profi mentorok, trénerek és szakértők segítségével van lehetőségük piacképes és gyakorlatorientált tudás elsajátítására.

Motivációs események, melyeken vezető gyakorlatok és jó példák, valamint az új technológiák és korszerű munkavégzési formák bemutatására kerül sor.

Társadalmi érzékenyítő közösségi média kampányok, amelyek felhívják a figyelmet a kisgyerekes szülőkben rejlő munkaerőpiaci potenciálra, és sikeres női vállalkozók, influencerek példáján keresztül bátorítják az édesanyákat arra, hogy merjenek piacra lépni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..