Erre a 4 készségre lesz szüksége a jövő munkavállalóinak

A jelen és a jövő munkavállalóinak is nagy kihívást jelent a digitális technológia rohamos fejlődése. Ahhoz, hogy lépést tudjanak tartani a folyamatos változásokkal 4 készséget kell tudniuk alkalmazni: rugalmasnak és agilisnak kell lenniük, miközben nyitottak az élethosszig tartó tanulásra, akár autodidakta módon is – mutat rá a jelenlegi trendre az Adecco Csoport, a világ egyik legnagyobb humán erőforrás szolgáltatásokat nyújtó cége.

Vajon a születési év függvénye, hogy ki mennyire digitalizált? A válasz nem könnyű, hiszen nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy igen vagy nem. „Tapasztalataink szerint a munkaerőpiacon ma már elengedhetetlen a digitális tudás, ugyanis az 1900-as évektől megfigyelhető egy exponenciálisan növekvő trend a technológiában, ami az utóbbi 10 évben rendkívül felgyorsult. Gondoljunk csak az okostelefonok, a közösségi oldalak vagy az önvezető autók megjelenésére. Nem mindegy tehát, hogy ki melyik generáció tagja, hiszen a 2000-es években születettek szó szerint a digitalizáció világába születtek és ebben nőnek fel, miközben az 1950-es években születetteknek felnőttként kell megbarátkozniuk a digitális fejlődéssel. Ez azonban nem jelenti, azt, hogy a digitális tapasztalattal nem vagy alig rendelkező munkavállaló kiszorulna a munkaerőpiacról, hiszen a digitalizáció egy eszköz, amit használni és alkalmazni kell tudni. Ez pedig nem a munkavállalók korán, hanem alapvetően a készségeiken és hozzáállásukon múlik” – mutatott rá a munkaerőpiaci trendre Goszleth Gábor, a magyarországi Adecco Kft. értékesítési igazgatója.

Készségek mindenek felett
A minden eddiginél gyorsabban változó technológiák következtében a jelenlegi tudás akár már 2-3 év múlva is elavultnak számíthat. Jól mutatja ezt, hogy például a marketing területén 2011-ben még mintegy 150 eszköz volt elérhető, ez azonban 2018-ra közel ötvenszeresére, 7000-re duzzadt. Ahhoz, hogy ezzel a robbanásszerű fejlődéssel lépést tudjanak tartani a munkavállalók, generációtól függetlenül négy készséget kell tudniuk hatékonyan alkalmazni. „A jövő és a siker kulcsa, ha a munkavállalók rugalmasak és agilisak, ami azt jelenti, hogy nyitottak is és képesek is befogadni a változásokat. Emellett elengedhetetlen az élethosszig tartó tanulás, valamint az önképzés is, hiszen a tudást folyamatosan fejleszteni kell, akár autodidakta módon is. Ha ezek megvannak, már „csak” a sebességre kell figyelni, azaz hogy képesek legyünk gyorsan felismerni a problémát és a benne rejlő lehetőséget a változásra” – tette hozzá a szakember.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..