Blogzine

Megjelenik a FlixCar, piacra lépés Dél-Amerikában és Ázsiában

A FlixMobility új befektetési körének vezető beruházói a TCV és a Permira.
A vezető európai mobilitási vállalat a globális terjeszkedésre készül.

  • Új befektetési kör stratégiai invesztíciókkal a TCV, a Permira és meglévő befektetők részéről
  • A finanszírozás a FlixBus hálózat terjeszkedését segíti elő: növekedés az USA-ban, piacra lépés Dél-Amerikában és Ázsiában, a FlixTrain kiterjesztése
  • 2020-ban megjelenik a FlixCar telekocsi márka, ami a meglévő busz és vasúti hálózatot egészíti majd ki

A FlixMobility, a FlixBus és a FlixTrain nemzetközi mobilitási szolgáltatók anyacége bejelentette, hogy befejeződött „Series-F” befektetési köre, amiben a TCV és a Permira voltak a vezető beruházók. Mindkét cég a legnagyobb növekedési tőkealapok közül való, technológiai vállalatokat támogatnak. A cég korábbi befektetője, a HV Holtzbrinck Ventures szintén részt vett a körben egy Európai Beruházási Bankkal közös befektetés révén, így biztosítva helyi tapasztalatot és szaktudást a további üzletfejlesztéshez. A FlixMobility legújabb befektetői olyan már meglévő részvényesekhez csatlakoznak, mint a General Atlantic növekedési tőkealap és a Silver Lake technológiai befektető, akik nemzetközileg is vezető pozícióban vannak saját területükön, illetve korábban is támogatták a vállalat gyors növekedését, startupból nemzetközi mobilitási szolgáltatóvá válását.

A forrásbevonással a cég a további nemzetközi terjeszkedést és új FlixMobility termékek bevezetését finanszírozza majd. A FlixBus célja, hogy piacvezetővé váljon az Amerikai Egyesült Államokban, illetve újabb piacokra lépjen be Dél-Amerikában és Ázsiában 2020-ban. A befektetésnek köszönhetően a FlixTrain is tovább terjeszkedhet újabb európai országokban a 2020-as piacnyitást követően, illetve tovább növelheti kínálatát Németországon belül is, ahol már most is több útvonalon biztosít vasúti összeköttetéseket. Emellett a befektetés révén elindulhat a FlixCar is, egy telekocsi platform, ami a FlixBus és FlixTrain hálózatát egészíti majd ki.

„A 2013-ban német startupként induló cég mára erős mobilitási vállalattá nőtt, megváltoztatva milliók utazási szokásait Európában és az USA-ban.” – mondta el Jochen Engert, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója. „Az évtizedes múlttal és vezető technológiai cégportfólióval rendelkező TCV-vel és Permirával kötött stratégiai partnerségünknek köszönhetően felgyorsítjuk növekedésünket, hogy világszerte még több embernek kínálhassunk okos és zöld mobilitási lehetőséget FlixBus, FlixTrain és FlixCar márkáinkkal, miközben megerősítjük pozíciónkat meglévő piacainkon.”

„Nagy lelkesedéssel kezdtük meg partnerségünket Jochennel, Andréval és Daniellel, illetve a FlixMobility teljes csapatával.” – mondta el John Doran, a TCV vezető partnere. „Évek óta követjük a sikereiket és komoly elismeréssel tekintünk arra, amit ezidő alatt elértek. A TCV stratégiája, hogy olyan vállalatokat támogasson, amiket komoly vízióval rendelkező alapítók irányítanak és kiváló az értékajánlatuk mind a felhasználóknak, mind a partnereknek. Hiszünk abban, hogy a FlixMobility ilyen cég.”

„Izgatottak vagyunk, hogy a jövőben a FlixMobility és alapítói velünk együtt folytatják útjukat. Meggyőző sikertörténetet írtak, miközben vezető globális távolsági mobilitási szolgáltatóvá fejlesztették a céget. Örülünk, hogy a technológiai szektorban már bizonyított szakértelmünkkel a FlixMobility erős vezetői csapatát támogathatjuk a növekedési stratégia következő szakaszában a további nemzetközi terjeszkedésre, felvásárlásokra és a vasúti ajánlat kiterjesztésére fókuszálva.” – tette hozzá Stefan Dziarski, a Permira partnere. „A FlixMobility-be történő befektetéssel a Permira megerősíti pozícióját a legnagyobb európai technológiai befektetők között. A FlixMobility komoly növekedési ütemével és nemzetközi hatásával tökéletesen illik a Permira új növekedési alapjának portfóliójába.”

John Doran, a TCV vezető partnere, illetve Stefan Dziarski, a Permira partnere is csatlakozik a FlixMobility igazgatótanácsához.

Német startupból világszinten vezető mobilitási vállalat

A FlixMobility 2013-as alapítása óta megreformálta az európai távolsági buszpiacot, kényelmes és megfizethető városok közötti utazási lehetőséget kínálva utasok millióinak. Csak 2018-ban 45 millió ember használta a FlixBus és FlixTrain szolgáltatását, 350.000 napi összeköttetést használva 2000 célállomás között. A FlixMobility vitathatatlanul piacvezető Európában és 2018-as USA-beli megjelenésének köszönhetően már 29 országban van jelen. A vállalat több mint 300 független távolsági buszos és vasúti partnerrel működik együtt, közel 10.000 munkahelyet teremtve az iparágban.

A Németországban 2018-ban bevezetett FlixTrain a FlixBus modellt alkalmazza a vasúti szolgáltatások piacán. 2019-ben az európai vasúti piacnyitásra való előkészületként a vállalat Svédországban és Franciaországban is jelentkezett vasúti útvonalakra.

A FlixBus és a FlixTrain 1.300 munkavállalót foglalkoztat 17 ország 19 irodájában. A helyi körülményeket jól ismerő kollégákkal való együttműködésnek köszönhetően a vállalat képes folyamatosan reagálni a lokális piaci-, illetve utasigényekre.

Lehetőségek minden utazónak: a FlixCar bevezetése

A FlixBus és FlixTrain révén a FlixMobility folyamatosan növekvő, integrált hálózatot biztosít, lehetővé téve, hogy az ügyfelek rugalmasan személyre szabhassák utazásukat. Annak érdekében, hogy még több embernek biztosítson okos és zöld mobilitási lehetőséget, illetve ajtótól ajtóig vezető összeköttetéseket, a FlixMobilty megkezdte a FlixCar bevezetésének előkészítését. A telekocsi szolgáltatás a legjobb módja a hálózat további növelésének, illetve újabb célállomások hálózatba kapcsolásának.

„A cég indulása óta nem buszos vagy közlekedési vállalatként, hanem mobilitási szolgáltatóként pozicionáljuk magunkat: okos, megfizethető és klímabarát utazási lehetőséget kínálunk busszal, vonattal, illetve hamarosan telekocsival is.” – mondta el Jochen Engert. „A FlixCar logikus következő lépése a hálózatunk kiterjesztésének, amivel még több embernek adhatunk lehetőséget arra, hogy felfedezze a világot. Az autók átlagos foglaltsága csupán 1,5. A telekocsi remek lehetőség a üzemanyagköltség megosztására és a klímára gyakorolt negatív hatás csökkentésére.”

Megosztás