Lelkileg is alaposan megviselte a cégvezetőket a koronavírus

„Egyszerre egyidőben és egy helyen kellett több szerepben is helytállnom (anya, marketinges, szolgáltató, feleség, barátnő), de mellém senki nem
állt… Totál egyedüllét a vállalkozás megpróbáltatásaira, s közben dönteni hitelmoratóriumról, bevétel-kiadás optimalizálásról, gyerekről, idős rokonról, kliensekről.”
A fenti idézet egy vállalkozónő vallomása a koronavírus-vészhelyzet alatt átélt nehézségeiről.
A pandémia a gazdasági nehézségek mellett súlyos lelki terheket is okozott a vállalkozóknak, mutat rá a Marketing Commando 500 kis- és közepes vállalkozás körében végzett online felméréséből.

A válaszadók 80%-a számolt be valamilyen negatívumról. Sokukat nyomasztotta a bizonytalanság (19%), a forgalom zuhanása (15%), valamint a személyes kapcsolatok hiánya (14%). Sokak számára jelentett óriási lelki terhet a munkatársak elbocsátása. A legmegrázóbb beszámolók azoktól származott, akiknek végig kellett nézni, hogy romba dől a cégük.

Fény derült a home office árnyoldalaira is. Számos esetben okozott nehézséget a dolgozók home office tevékenységének hatékony megszervezése. Ugyancsak visszatérő probléma volt a home office-homeschooling-housework, azaz otthonról dolgozás, otthontanulás és a házimunka összehangolása. A „vezető magányossága” érzés nem ismeretlen a kisvállalkozók között. Minél kisebb a vállalkozás, a probléma annál gyakoribb. A különféle vállalkozói közösségek és csoportok azonban megoldást nyújthatnak. Lehetőséget adnak a tapasztalatcserére, segítséget nyújtanak a problémamegoldásban, inspirálnak. Angliában, Amerikában ennek nagy hagyománya van, Magyarországon most éli reneszánszát. Az álalunk szervezett csoportokban is azt tapasztalom, hogy egyre nagyobb erre az igény – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Természetesen pozitív hozadéka is volt a vészhelyzetnek. A válaszadók 5%-a kiemelte, hogy érezhetően nőtt a vevők toleranciája és empátiája, aminek a korábbiaktól eltérően hangot is adtak. Sokan fejezték ki hálájukat, köszönték meg a vállalkozók munkáját, kedvesek és megértők voltak, ami megindította és inspirálta a vállalkozókat.

A krízishelyzet sokakra ösztönzőleg hatott. A válaszadók 13%-a hajtott végre digitalis fejlesztést a webshop készítésétől az online kurzus készítésén át az online ügyintézés bevezetéséig. 11%-a nyilatkozta, hogy a járványhelyzet olyan fejlesztések elvégzésére kényszerítette, melyeket már régóta halogatott. Többen számoltak be arról, hogy kiderült, olyan feladatokat is meg lehet oldani online, ami korábban elképzelhetetlen volt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .