Márkamérésbe fektet a Portfolion

A márkamonitoring piacvezető vállalkozása, a Brandmonitor nemzetközi expanzióba kezdett. Az OTP leányvállalata, a Portfolion Zrt. 1,5 millió eurós tőkebefektetéssel új távlatokat biztosít a cégnek, amelynek stratégiai célja Európa meghatározó online piaci szereplőjévé válni.A PortfoLion Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. befektetési portfólióját bővítve, immár 11 aktív befektetést kezel. Egymástól igen eltérő iparágakban működnek a cég partnerei, a biotechológiától a divatiparig. A befektetési döntéseket tekintve csaknem 5 milliárd forint tőkekihelyezésről, valamint további opciós tőkebefektetésről határozott az Alapkezelő az egyes céltársaságokat illetően. A PortfoLion, folytatva dinamikus befektetési tevékenységét a közelmúltban újabb tőkebefektetésről hozott döntést, egy közösségi médiát figyelő és elemző céggel kötött megállapodást, így bővítve a kezelt portfóliót.

A PortfoLion Zrt. és a Replise Kft. (korábbi nevén BrandMonitor), valamint annak alapítói 1,5 millió eurós tőkebefektetésről szerződtek. A tranzakció során a Replise Kft. tulajdonosainak tranzakciós tanácsadója a Heal Partners volt. A Replise Kft. olyan saját fejlesztésű szoftverrel rendelkezik, amely a napjainkban egyre népszerűbbé váló közösségi médiát figyeli és elemzi az ügyfelek igényei szerint. A rendszer követi a fórumokon, blogokon, videómegosztó oldalakon, híroldalakon, twitteren, facebookon megjelenő, felhasználók által generált tartalmakat, párbeszédeket. Az elemző és statisztikai rendszer az ügyfeleknek olyan információt biztosít, amelyek objektíven mutatják a teljes magyar közösségi média tartalmát. Ezáltal nemcsak kommunikációjukat támogathatják az alkalmazással, hanem többek között kutatásokhoz, ügyfélszolgálati feladatokhoz, értékesítéshez és HR teendőkhöz is felhasználhatják azt.

A 2010-ben elindított online szoftver egyediségét az egyes országokra és nyelvekre fókuszáló fejlesztési stratégia és a világon sok tekintetben egyedülálló kutatási, lekérdezési funkciók adják. A nemzetközi megoldásokkal szemben ez a rendszer lehetőséget biztosít az adott országban az interneten megjelenő majd összes fogyasztói vélemény, visszajelzés összegyűjtésére. A két éves működés alatt, több mint 150, a fogyasztók által jól ismert márkának nyújtott és nyújt segítséget, napi, heti, havi szinten a szolgáltatás. A legnagyobb ügyfelek a telekommunikációs, szórakoztató elektronikai cégek közül kerülnek ki, de a partnerek között megjelennek a gyógyszergyártók, autómárkák, bankok, fmcg termékek gyártói, kis- és középvállalkozások és ügynökségek egyaránt.

Az OTP Kockázati Tőkealap I. által biztosított forrásokra alapozva a Társaság a piaci igényeknek megfelelően továbbfejleszti szoftverét, valamint a tulajdonosok közös célja a dinamikus regionális terjeszkedés megvalósítása. 2012 augusztusában Lengyelországban, Varsó központtal nyílt az első külföldi iroda és indult el a szolgáltatás. Az év végével a cél, belépés a német piacra, frankfurti operációval. A következő években további európai országok bevonása szerepel a tervek között. A cég központja és a szoftver fejlesztése a továbbiakban is Magyarországon marad.

A terjeszkedéssel párhuzamosan a cég és a szolgáltatás is nevet váltott. Az új név, REPLISE a social media monitoring ügyfélszolgálati trendjeire is utal, ahol az emberek panaszait, észrevételeit a vállalatok már a közösségi felületeken is megpróbálják kezelni. A Replise csapatának célja a következő öt évben meghatározó szereplővé, lehetőleg piacvezetővé válni az egyes piacokon és a teljes európai régióban.

A PortfoLion a JEREMIE I. program (Új Magyarország Kockázati Tőke) keretében felállított és kezelt alapjával hazai, főleg induló és innovatív vállalkozások ígéretes fejlesztéseihez kíván forrásokat biztosítani. A PortfoLion által kezelt tőkealap befektetéseivel hozzá kíván járulni a magyar kis- és közepes vállalkozások fejlődéséhez, az innovációs folyamatok felgyorsításához és a kutatási vagy fejlesztési szakaszban lévő találmányok vagy más, újszerű üzleti koncepciók és folyamatok megvalósulásához, elterjedéséhez. A PortfoLion a kockázatitőke-piac meghatározó szereplője kíván lenni, ezáltal az aktív befektetési döntések meghozatalán túl, újabb és újabb szakmai alapokat indít, dinamikus befektetési portfoliójának bővülésével a legváltozatosabb potenciális befektetési lehetőségeket keresi a hazai vállalkozási piacon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .