Irány Párizs! Über vs BlaBla? Vagy KARMA?

Nos holnap megyek Párizsba a Climate-s start-upjainkkal oktatásra. Jön KARMA (Annabella és Marci), Route4you (Péter) és az EMBER (István és Soma). Elkezdtük ezerrel nézni, hogy a reptérről Überrel vagy BlaBlaCar-ral menjünk be?

Nos gondoltuk legyünk már autentikusak és ha két start-up is smart city-vel foglalkozik, akkor “smart” módon közlekedjünk egy metropolisban. Párizsban ugyanis elérhető a világ legmenőbb két “carsharing” szolgáltatása: az Über és a BlaBlaCar is. Utóbbi eleve francia és nem régen kapott 100 millió dolláros befektetést.

Nos az Über applikációt feltelepítettem, megadtam a dombi nyomott kártyát, mindenhol ellenőriztek és már bent is vagyok. De ennyi… próbálom lekérdezni valahol (weben, app-ban), hogy a CDG (Charles De Gaulle) reptérről mennyi lesz a hotelig az út. De sehol semmi útvonal info, sehol nem tudok tervezni vagy előre befoglalni. Csak ha megérkeztem, akkor azonosít be majd és enged rendelni. Azaz ez amolyan “realtime” rendszer. Ezt erősíti az az értesülésem (lásd ez nem publikus info), hogy igazából egy licit rendszerre épül az egész és annyit fizetsz, ahány szabad autó van szisztémában fut a valóságban. Az oldalon csak ennyit tudunk meg, de kérdés, hogy ez lesz a valóság?

Képernyőfotó 2014-07-15 - 23.44.19

 

Igaz, hogy az Über rendszere igen szofisztikáltnak tűnik, hiszen még az együtt utazó barátok közötti díjat is meg lehet osztani (SPLIT funkció), de ennyi… minden nagyon misztikus! A BlaBlaCar sokkal egyszerűbb és közérthetőbb. Lehetek sofőr. És lehetek utas. E,őre megadhatom az útvonalamat és azonnal felajánlja, hogy ma-holnap ki és mennyiért visz el. Az persze nem derül ki, hogy háztól házig visznek el… de az a gyanúm, hogy nem visznek a címre. (Lásd a sofőrök többségénél be van írva, hogy “kerülőt nem akar”…)

Képernyőfotó 2014-07-15 - 22.05.51

És árban ég és föld a különbség: az Überen a reptérről a városba bemehetek kb. 35-70 euróért (kocsitól függően, lásd a hibrid japán olcsóbb, mint az “über” fekete limo… persze). A BlaBla-nál viszont szinte nevetséges árak vannak: 3-8 font/ személy. Ez a kinti árakat tekintve még egy sör árát sem éri el. Meglepő.

Mondjuk előbbi vélhetően háztól házig visz, mint egy luxus limo. És közben sms-ben, chat-ben kommunikálhatok az érkező sofőrrel. Utóbbi pedig vélhetően kidob a közelben valahol…

Ja és hab a tortán, hogy a magyar start-up-ok közül kettő is közeli témában nyomul: a Karma egy új városi stoppos rendszert akar bevezetni itthon (amolyan BlaBla-t), a Route4you pedig a kerekesszékeseknek kínál applikációval támogatott, és akadály mentesített útvonalakat…

Igen színes a KARMA csapat, például Marci (MOME):

marci

Vagy Annabella (szintén MOME, a saját tervezésű ékszerrel):

annabella

Az EMBER (nem “carsharing”!) start-up pedig egy hiper “fenntartható” és időtálló gyerekjátékot fejleszt, Policsányi István és Török Soma vezetésével. (István a hetekben kapott redDot díjat egy vitorlás tervével.)

ember

Akit érdekelnek a magyar csapatok, itt láthatja őket (a promó videónkban).

Szóval irány Párizs! Majd beszámolok a tapasztalatokról!

Drukkoljatok, hogy beérjünk a reptérről  a carsharinggel!

Kapcsolódó posztok:

A bejegyzés kategóriája: Külföld
Kiemelt szavak: , , , , , , , .
Közvetlen link.

1 hozzászólás

  1. Visszajelzés: Párizs: Über vs BlaBla? | Insider Blogzin

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.