Kutatás

London bootleg 1 – Hé, feladnád az ötletedet?!

Napok óta azon gondolkozom, hogy azt az eszmét, amit kitaláltam mennyire szabad beáldozni? Mikor van az a pont, amikor azt kell mondanod: ‘Bajkonour felejtsd végre el! Áldozd be! Engedd el!’ – válaszul szolgáljon a Londonban kipróbált Schackleton módszertan!  Csak haladóknak!

Van egy killer módszertan, a Schackleton modell!

Ernest Shackleton egy 1915-es portrén!
Ernest Shackleton egy 1915-es portrén!

Ezt legutóbb Londonban az Imperial College-n próbáltam ki. És bejött. Legalábbis a kísérlet izgalmasan sikerült: 15 magyar előtt, akiknek a tréninget tarthattam a Startup Campus program jóvoltából. Azok előtt a fiatalok előtt, akik Londonban élnek-tanulnak-kűzdenek és lehet, hogy éppen startup alapításon gondolkoznak. (offtopic – mindez az EH és Startup Campus program keretében valósult meg – X)

scah

Szóval úgy kezdődött, hogy a tréninget megelőző este, hajnal 4-ig nem bírtam aludni. Pedig hiperül fáradt voltam. Mi történt velem? Másnap tudtam meg. A játék, amit sikerült kitalálni, ütős lett. Pedig komoly fejtörést okozott.  És persze álmatlanságot. A lényeg:

  • van Schackleton sarkkutató, aki bent rekedt a sarkvidéken túl a hó fogságában
  • expedícióra indult, de nem jutott előre
  • csapat majdnem fellázadt ellene
  • 1915-t írunk

newsshackleton-tl

Ez a történeti sztori és ez lett a játék (vagy inkább londoni workshop feladat):

  • 30 km-nyire egy jelző rakétát vesz észre a hó fogságába ragadt csapat
  • ki kell küldeni valakit, hogy ridóztassa a hajót
  • ki legyen az?

Van 4 csapat, mind startupperből áll. És van 4 zsűritag / befektető /mentor – hívd, aminek akarod. A lényeg, hogy ők az adott kiscsapat expedíciós vezetői. És a csapattagoknak meg kell győzniük az expedíció vezetőt, hogy kit küldjön ki. Mert, aki kimegy az valószínűleg életben marad!

640_arrive-georgia

És itt jön a fordulat! A módszertan lényege! Mert kit küldhet ki az expedíció vezetője? Mindenki azt hiszi, hogy a legalkalmasabbat. Pedig nem! Több logikus választása van. Ezek (1-es) a legjobbat kiküldi, de akkor a csapat elveszti az egyik erős emberét, aki a túléléshez kell. Csapat szinten ez nem jó döntés! (2-es) A gyengéket kell kiküldenie, de ezzel a menekülést veszélyezteti. (3-as) Mindegy kit küld ki, de a kiküldés során érdemes figyelnie azt, hogy a csapat lelkesedjen a kiküldöttért, mert akkor erőt ad nekik… Utóbbinál nem is a túlélés, hanem a csapat hangulatának és életben tartásának a célja motiválja.

És erre szükség is van. Mert itt jön a következő fordulat!

shackleton08

 

A játékvezető (azaz az inkubátor vagy játékvezető) megosztja titkosan a csapattal a fontos információt, amit az expedícióvezető nem tudhat! (lásd addig kiküldi az expedícióvezetőket a teremből)

A titkos info: a tábor elpusztul, mert elfogyott a fűtést biztosító üzemanyag… de ezt nem mondhatják el az expedícióvezetőnek! Ez az ukáz a játék / workshop vezetőtől!

No mi lesz ebből az egészből?

Londonban mind a négy csapat más megoldást választott. Furcsa végkifejletetekkel…

Ha érdekel. A második részben elmondom…

Shackleton1_Hurley.jpg.CROP.original-original

Megosztás