Blogzine

Insiderblog exkluzív: tanulókártyákat készíthetsz szinte bármiből, pillanatok alatt, automatizáltan – egy magyar startup, a Voovo segít!

Számtalan tanulmány bizonyítja, hogy magasan az úgynevezett active recall (aktív felidézés) és a spaced repetition (szakaszos ismétlés) tanulási technika a két leghatékonyabb tanulási metódus, és ezek a legkönnyebben tanulókártyákkal alkalmazhatóak. Ilyen digitális tanulókártyákkal foglalkozik egy igen innovatív startup a Voovo; mutatjuk.

Egyszerűnek tűnik a tanulókártyás munka, sokan használják is például az ismert Quizlet megoldását. Van azonban egy hatalmas kihívás e téren: rengeteg idő és energia átalakítani a tananyagot (könyvekből, jegyzetekből, infógrafikákból) tanulókártyákká. Emiatt sajnos nagyon kevés diák – és még kevesebb intézmény – használja igazán ezeket.

A friss, fiatal Voovo nevű startup csapata erre a kihívásra hozott megoldást, 3 egyedi funkcióval teszi lehetővé, hogy felhasználói több mint 300 tanulókártyát készítsenek csupán egy perc alatt(!), ezáltal egy hatékony, de egyszerű módszert kínálnak az active recall és a spaced repetition integrálására a tanulási folyamatba.

A Voovo tehát az első olyan tanulókártya alkalmazás, amely több innovatív módszert is alkalmaz a tanulókártyák létrehozására, elsősorban szöveg felismerő algoritmusokat és hangot.

„Nem tartjuk elfogadhatónak azt a szomorú tényt, hogy a diákok a tanult anyag 95%-át mindössze három nap alatt elfelejtik. Mindenki számára könnyedén elérhetővé kell tenni a legjobb tanulási módszertanokat, azért, hogy ne csak a három nappal ezelőtti, de az évekkel ezelőtti tananyagra is emlékezzenek a diákok” – emeli ki a Voovo alapítója Hermán Benedek,

És hogy hogy jutottak el idáig? Benedek, érettségi után tanulmányait az Egyesült Államokban folytatta, itt született meg a Voovo ötlete. Ő most részmunkaidőben egy intelligens babaruházatot gyártó, tengerentúli sikercégnél dolgozik termékfejlesztőként.

Amerikai tanulmányait félbehagyva jelentkezett a magyar Semmelweis Orvostudományi Egyetemre, ahova felvételt nyert, majd a tanulmányi státuszát passzívra változtatta, hogy megfelelő figyelemmel tudjon a Voovo-n dolgozni.

Fél év elteltével csatlakozott hozzá Pethes Ambrus, a Voovo társalapítója és marketing vezetője. Ambrus és Benedek kiskorúk óta ismerik egymást a teniszpályáról, mivel 18 éves korukig egymás ellenfelei voltak… Ambrus, a jelenleg a 22 éves társalapító a Budapesti Corvinus Egyetem nemzetközi gazdálkodás szak hallgatója. Startup tapasztalatai a jól ismert Munch applikációval kezdődtek 2020-ban. Ambrus már a kezdetektől oszlopos tagja az élelmiszerpazarlás ellen tevékenykedő cégnek, a Munch-nak

Első angyal befektetőjük, Szigeti Ádám, korábban az ITM innovációért felelős helyettes államtitkára, az Óbudai Egyetem kancellárja, 3 évig az EMMI Oktatásstratégiai Főosztályának vezetője volt. Emiatt nem csak befektetésével, de szakmailag is sokat tesz hozzá a projekt sikerességéhez.

A csapat további tagjai Kovács Viktória – BME gazdálkodás és menedzsment hallgató, Szalai Réka, aki az angliai Warwick egyetemen tanult biomedical science-t, és Szeptemberben kezdi az orvosi egyetemet Magyarországon, illetve Bogár Zsombor, harmadéves hallgató a Budapesti Corvinus nemzetközi gazdálkodás szakán.

A Voovo csapatnak ez az első közös projektje, külön külön már több projekten is dolgoztak, és jelentős sikereket értek el. Benedek az említett intelligens babaruházati céggel – ahol a bölcsőhalál megelőzésének érdekében fejlesztenek egy egyedi szenzort és innovatív babakelengyét – ért el magas kockázati tőke befektetést.

Az applikáció tervein 2021 májusában kezdett el dolgozni Benedek, majd rá 2 hónapra sikerült Szigeti Ádámot, az első angyal befektetőt bevonni a projektbe, ami lehetővé tette az MVP (minimum viable product) fejlesztését. Ambrus az MVP fejlesztése alatt csatlakozott a csapathoz és kezdte el az applikáció megjelenéséhez szükséges pre-marketing tevékenységeket.

Az MVP-t egy 25 fős csoporttal kezdték el tesztelni, majd a pozitív visszajelzések után április elején elérhető lett a világ számára az applikáció. Ezen a ponton bővült tovább a csapat, Kovács Viktória, Szalai Réka és Bogár Zsombor is csatlakozott a Voovo-hoz.

Az applikáció belendüléséhez Indiából, Ausztráliából, Brazilíából, Franciaországból csatlakoztak tanulással kapcsolatos tippekkel foglalkozó influenszerek. A harmadik hónap elteltével már 10000 letöltésnél jár az applikáció 150 országból és több mint 120.000 tanulókártyát hoztak létre a Voovo-ban. Jelenlegi legaktívabb felhasználók átlagos használati ideje 3 és fél óra. Továbbá a csapat bejutott a Design Terminal mentorprogramjába és a Corvinus egyetem által rendezett Proof of Concept pályázatra. Emellett a Start program által rendezett Start-up versenyben a legjobb 5 startup közé választották a zsűrik a Voovo-t.

Az e-leariing piac 2000 óta 900%-kal nőtt, a két legsikeresebb év 2019 és 2020 volt. A Global Market Insights globális piackutató cég szerint az e-learning piac 2020-ban 250 milliárd dollár lesz. Ez 2027-re várhatóan 21 százalékos éves növekedési ütemben fog növekedni, és eléri az 1 milliárd dollárt. Mindez azt mutatja, hogy a középiskolákban, a diákokban és az intézményekben is megnőtt a piaci kereslet és a hajlandóság arra, hogy pénzt költsenek a tanulási alkalmazásokra. Jelenlegi célcsoport az orvostanhallgatók, akiknek a legrelevánsabb az applikáció nyújtotta segítség.

Későbbi tervek között a B2B piacra való betörés a cél, hogy a nagyvállalatok és az oktatási intézményeknek is lehetőségük legyen az applikáció használatára. A terjeszkedés szempontjából ez egy born-global app, ami következtében már 150 országból, többek között Ausztráliából, Németországból, Brazíliából, Indiából és Fülöp-szigetekről is vannak felhasználók. A legfontosabb jelenleg a folyamatos visszajelzés, így hetente végeznek a felhasználókkal interjúkat, hogy milyen új funkció kerüljön az applikációba és mit érdemes javítani. Egy év múlva a cél a 200000 letöltés, és a magyarországi orvosi egyetemeken a 30%-os market share.

„A tanulókártya piacon nem vagyunk egyedül, több nagyon sikeres applikáció is jelen van már és mi velük vettük fel a versenyt. Ám értékajánlatunk egyedi és kártya létrehozási sebességünk több mint 10-szer gyorsabb, mint versenytársainké, azonban nagy hátrányunk az a rengeteg – felhasználók által már elkészített – tanulókártya, amelyek versenytársaink alkalmazásaiban elérhetőek” – vallja be Pethes Ambrus. A Voovo társalapítója és marketing vezetője szerint erre kiváló megoldást jelent a tanulókártya importálás!

Legnagyobb versenytársuk a Quizlet, azonban óriási versenyelőnyük, hogy immár bármely Quizlet tanulókártya paklit lehet importálni a Voovo-ba. Jelenleg pedig a többi versenytárs applikációból való importáláson dolgoznak. Később a legnagyobb kihívásnak a monetizálást tartjuk, de sok ötletünk van ennek bevezetésére és hatékonyságának növelésére.

„Az első körös angyal befektetésünk tette lehetővé, hogy megvalósítsuk a Voovo 1.0-át és piacra dobhassuk. Az első 10.000 felhasználó eléréséhez is fontos volt egy marketing budget, amit a befektetésből tudtunk finanszírozni. A következő nagy mérföldkő jövő tanév végéig a 200.000 felhasználó illetve a web applikáció lefejlesztése, amit a leginkabb igényelnek felhasználóink a visszajelzések és a UX interjúk alapján. Ehhez a közeljövőben szeretnénk bevonni újabb angyal tőkét, 100 ezer euró környéki értékben” – meséli az alapító.

 

Egy érdekes tanulókártyás kutatás:

A kutatók 4 csoportra osztották a diákokat, és minden diáknak ugyanazt az anyagot kellett megtanulnia, majd két módon tesztelték őket a tanul anyagból. Azonban minden csoport más utasításokat és paramétereket kapott a tartalom megtanulására.

Az első csoport csak egyszer olvasta el az anyagot.
A második csoport négyszer olvasta el az anyagot.

A harmadik csoport elolvasta az anyagot, majd gondolattérképet készítettek.
A negyedik csoport egyszer olvasta el az anyagot, majd a lehető legtöbbet próbálta magától felidézni, ezzel alkalmazva az active recall-t.

Mind a szó szerinti tesztben, amikor a tények és adatok felidézését kérték –, mind pedig a következtetéses tesztben, amikor a fogalmak és összefüggések felidézését kérték, az „active recall”-t alkalmazó csoport eredményei jelentősen felülmúlták a többi csoportot.

 

Megosztás