See – Think – Do – Care: Ezt a négy szót jegyezd meg, ha sikeres PPC marketing kampányt szeretnél

Hívd fel a figyelmét, csald el a versenytárstól, ösztönözd cselekvésre, aztán pedig ne ereszd el – megmutatjuk hogyan csináld!

Meglátni és megszeretni a marketing világában sosem egy pillanat műve. Egy-egy vásárlás mögött, komoly és összetett stratégiai munka áll, melynek egyik leghatékonyabb eszköze a PPC-marketing. Ugyanakkor ez is csak egy eszköz, ami mellé szükség van a megfelelő tudatosságra, hogy ne csak vigye, de hozza is a pénzt a vállalkozás számára.
A PPC marketing, vagyis a kattintás alapú marketing az egyik leghatékonyabb online hirdetési módszer. Rövid idő alatt nagy forgalmat érhetünk el, és megfelelő beállításokkal, célzásokkal képesek leszünk csak azoknak hirdetni, akik tényleg vásárolnak is. Függetlenül attól, hogy Google vagy Facebook hirdetéseket használunk, az alábbi keretrendszer segíthet megérteni, hogyan épül fel egy vásárlás, hogyan alakítsd ki ehhez igazodva a saját marketingkampányodat.

A folyamat lényege, hogy először ismertséget kell kialakítanod, láttatni a márkát, a terméket, csak ezután léphetsz tovább a konkrét cselekvést (vásárlást) ösztönző hirdetések felé.

1. SEE: láttasd magad!
Ahhoz, hogy cselekvésre – esetünkben vásárlásra – bírjuk az embereket, először meg kell ismerjenek. A cél ebben a szakaszban, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet, vágyat keltsünk, elültessük a brand alapjait a fejekben. Jó eszköz lehet egy imázs videó vagy display hirdetés – azonban itt még nem adunk ki konkrét ajánlatot vagy részleteket, sokkal inkább érzéseket közvetítünk. Gondoljunk csak például a Nespresso „What else” kampányára. A videókban magáról a kávéról szinte semmi sem hangzik el, viszont a márkához azonnal társítjuk az exkluzív életstílust, a kifinomult eleganciát és a hollywoodi életérzést. Ugyanakkor már a SEE szakaszban is célunk lehet, hogy az érdeklődőkkel valamiféle kapcsolatot alakítsunk ki, például egy csatlakozási kéréssel (regisztrálj, like-olj egy oldalt stb.). Itt már elhinthetünk olyan csalikat is, mint: %-os kedvezmény, ha feliratkozol a hírlevélre.

1. THINK: ha már keres, találjon meg téged!
A következő lépésben azokat akarjuk megszólítani, akik valamilyen módon már kifejezték a vásárlási szándékukat – Google keresés, weblap látogatás, videó megtekintés, applikáció letöltés stb. A célunk, hogy azok, akik tudatosan keresnek egy-egy terméket ne a versenytársakat, hanem minket találjanak meg. Rajtunk áll mit tekintünk potenciális érdeklődésnek (kattintás, látogatás, videómegtekintés, kontakt form kitöltés) a fontos, hogy építsünk fel egy remarketing/retargeting kampányt az érdeklődők elérésére. Ekkor már a hirdetések üzenete egy konkrét ajánlat kell legyen.
Ebben a szakaszban fontos lehet a versenytársak vizsgálata is. A weboldalak látogatottságának elemzésére jó eszköz lehet például a Similarweb.com, ahol nem csak azt láthatjuk, hogy mekkora az adott oldal látogatottsága, hanem azt is, honnan érkezik a forgalom. Ha még nem tudjuk kik lehetnek a legnagyobb versenytársak, akkor is érdemes a Similarwebet használni. (Ugyanis, ha a saját oldalunkra indítunk keresést, akkor a forgalmi adatok mellett megkapjuk a legnagyobb versenytársak weboldalait is.)

1. DO: most vagy soha!
A marketing folyamat legfontosabb szakasza, a THINK szakaszhoz hasonlóan a tudatos keresésekre fókuszál, itt azonban már a konkrét vásárlási szándékkal érkezőket célozzuk. Vagyis azt, aki már nem csak keresgél, nem csak informálódik, hanem vásárolni szeretne itt és most. Ennél a lépésnél is a mi feladatunk, hogy meghatározzuk azokat a cselekvéseket, történéseket, amiket vásárlási szándéknak minősítünk. Ilyen lehet például, ha a webshopban a kosárba helyezett valaki egy terméket, de még nem vásárolta meg, vagy akár az is, ha valaki a „vásárlás + termék” kulcsszavakkal indít keresést. A hirdetéseink üzenete itt is a konkrét termékajánlat, amit párosíthatunk egy határidővel is – ezzel is azonnali vásárlásra ösztönözve az érdeklődőt. Ilyenek például az adott napi akciók (csak ma 20% kedvezmény). Meg kell határoznunk azt is, mitől egyedi a mi termékünk. Fogalmazzuk meg az USP-t (Unique Selling Proposition, azaz egyedi termékajánlatot).

Igyekezzünk kerülni az olyan elcsépelt kifejezéseket, mint az ingyenes szállítás, gyors ügyfélszolgálat, piacvezető termék – mindenki ezekkel a szlogenekkel akar kitűnni, vagyis ezekkel egyáltalán nem fogunk kitűnni.

Ne akarjunk mindenben mi a legjobbak lenni, attól csak hiteltelenek leszünk. Jó példa erre az amerikai Domino pizzérialánc egyértelmű és rövid USP-je: „Delivered within 30 minutes, or free.” (30 percen belül kiszállítjuk, vagy ingyen adjuk.)” Nem azt mondja, hogy övé a legjobb pizza, nem nála vannak a legautentikusabb olasz összetevők és nem ő készíti a legvékonyabb tésztával. Arra fókuszáltak, amire a potenciális vásárlóiknak szüksége volt: gyorsan érjen ki a megrendelt pizza.

1. CARE: az éjjel a vásárlás soha nem érhet véget!
A CARE szakaszban a vásárlóink újra elérésére fókuszálunk. A marketing lényege nem csupán az új vásárlók felkutatása, ugyanilyen fontos a meglévők megtartása is. Róluk már pontosan tudjuk, mit, hogyan és mikor vásároltak, mi érdekli őket – ezáltal sokkal célzottabb és konkrétabb üzenetekkel tudjuk megkeresni őket. Fő cél lehet az újbóli vásárlásra ösztönzés, de indíthatunk kampányt a kiegészítő termékekre is. Például, ha valaki vásárolt tőlünk egy telefont, akkor valószínűleg érdeklik a tokok is. Sokszor láthatjuk webshopoknál, hogy már a vásárlásnál felkínálnak nekünk kapcsolódó termékeket.
Fontos, hogy a vásárlóink adatait tároljuk valamilyen rendszerben. Lehet ez egy excel lista vagy egy CRM rendszer a lényeg, hogy újra és újra el tudjuk érni őket. Minél nagyobb a remarketing listánk, annál hatékonyabban használhatjuk fel a hirdetési büdzsénket. Hiszen míg a SEE szakaszban viszonylag nagy szórással dolgozunk, addig a DO és CARE szakaszokban már sokkal konkrétabban tudjuk felhasználni a rendelkezésre álló keretet. Vagyis kevesebb lesz az olyan kattintás, amiből aztán nem lesz vásárlás. Márpedig a PPC kampányoknál a kattintásért fizetünk, így az egyértelmű cél, hogy ezek a kattintások konkrét eladáshoz vezessenek.

A fenti stratégiával magabiztosan indulhatsz neki a hirdetés- és kampánytervezés világának. Nem árt azonban tudni, milyen technikákkal, trükkökkel maximalizálhatod az elérésszámokat, illetve mik azok a buktatók, amiket érdemes mindenképp elkerülni. Ha szeretnél még többet megtudni a PPC marketing dinamikusan változó világáról érdemes megnézned a PPC tanfolyamok, kurzusok kínálatát, ahol tapasztalt szakemberek segítenek, hogy te is PPC ninja lehess.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .