BlogzineHazai pálya

Magyar siker Európában

A legjobb tíz közé került a hazai, távmunka-rendszerre épülő, felhő-alapú megoldás a nemzetközi Startup Challenge versenyben. Frissebb posztunkból kiderül: azóta a győzelem is megszületett.

Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb webes konferenciája, a november 9-én kezdődő „How-to-Web 2011” keretében kerül sor az innovatív induló vállalkozások számára kiírt Startup Challenge versenyre, melyben a nemzetközi szakemberekből álló zsűri a számos pályamű közül mind technológiai, mind üzleti szempontból a 10 legjobb ötlet közé választotta a magyar Skawa Innovation fiatal csapata által készített Easyling.com felhő-alapú weboldalfordító megoldást.

Döntősként az innovatív magyar cég lehetőséget kap arra, hogy több száz szakértővel megismertesse ötletét, annak technológiai hátterét, valamint a benne rejlő üzleti lehetőségeket.

A november 9-én, Bukarestben megrendezett kétnapos „How-to-Web 2011” konferencia célja, hogy a legújabb webes és mobil megoldásokra épülő friss ötletgyárak és az ezekben az iparágakban érdekelt nagyvállalatok, befektetők, elemzők, specialisták, vezetők között kapcsolatot teremtsen, támogatva a technológiai és a nemzetközi üzleti potenciál egymásra találását.

Ennek megfelelően, a Startup Challenge döntősei, köztük a magyar Skawa Innovation, kiemelkedő lehetőséghez jutnak: a legjobb fiatal, kreatív és innovatív, de nemzetközi üzleti kapcsolatrendszerrel még nem rendelkező cégek a kitörés szempontjából legfontosabb közönség, azaz a konferencia mintegy 750 résztvevője előtt mutathatják be „webet rengető” elképzeléseiket.

Az Easyling.com, amelyet a magyar Skawa Innovation fejlesztett ki, és amely a nemzetközi zsűri ítélete alapján bekerült a legjobb tíz közép-kelet-európai megoldás közé, a Google felhő szolgáltatására, valamint a Skawa Otthonrol.hu távmunka-rendszerére épül. Az ötlet lényege, hogy az Easyling segítségével bárki, egyetlen kattintással lefordíttathatja weboldalát az általa kiválasztott célnyelvekre, pár óra alatt.

„A weboldal-fordítási megoldás valós piaci igényen alapul: az oldal látogatói egy napon belül saját nyelvükön érhetik el az oldal információit vagy rendelhetik meg termékeit, minimális ráfordítással, ami az Easyling előtt igen nehézkes folyamat volt” – vázolja a megoldás lényegét Faragó Péter, a Skawa Innovation termékfejlesztésekért felelős vezetője.

„Az Easylinggel viszont mindössze egyetlen, általunk megadott sort kell elhelyeznie a weboldala kódjában, és ezzel elindul az automatizált fordítási folyamat. Ahogyan az a program ingyenesen kipróbálható béta változatából is látszik, nincs többé szükség a szövegek kigyűjtésére, szöveges vagy táblázatos formában történő tárolására, a szakfordítás megszervezésére, sem pedig a lefordított szövegek webes újratöltésére”.

Mindez az oldal fenntartójától minden eddiginél kisebb erőforrást igényel: az innováció és a működő üzleti modell lényegi elemei a weboldal fordításának egyedi technológiája, az élő távmunka közreműködésével a felhőben zajló teljes munkafolyamat automatizálása, a weboldalak automatikus változáskövetése, illetve az ezer oldal-letöltésenkénti egy eurós üzemeltetői költségek.

A How-to-Web konferencia résztvevőinek tartott bemutató mellett, a tíz döntőssel együtt – akik között két magyar startupot is találunk –, a Skawa Innovation lehetőséget kap arra is, hogy személyesen konzultáljon a zsűri tagjaival termékük, megoldásuk piaci bevezetésének lehetőségeiről, illetve fejlesztési, beruházási kérdésekről.

A Skawa innovation-ról:

A Skawa Innovation-t a telekommunikáció, a call-center ipar és az egyetemi kutatás területéről érkező szakemberek alapították 2009-ben, abból a célból, hogy az egyetemi kutatások során megszületett innovatív informatikai és telekommunikációs (ICT) megoldásokból piaci bevezetésre alkalmas termékeket hozzanak létre. A Skawa megoldásai eddig számos startup díjat elnyertek.

Megosztás