Blogzine

Magyar design csapat kampányol Amerikában

Az egyre népszerűbb IndieGoGo oldalon a magyar Hypdea is elindítja kampányát.

A design csapat célja, hogy támogatást kapjon új tervének prototipizálásához, amelyet az első termékük, a világszerte nagy visszhangot kapott paq chair útjára kíván bocsátani. A kampány sikerének a kulcsa, hogy a magyarországi támogatók megadják-e a kezdeti lökést a csapatnak az indulásnál.

Archimedes ora

„Az általunk elindított kezdeményezés olyan design termékek piacra jutását tűzte ki célul, amelyeket fiatal magyar tervezők „álmodtak meg”, és rendkívül eredményesen szolgálják a napi igényeket. Ilyen kedvenc volt tavaly a paq chair, 2013-ban pedig egy új termékkel indulunk, egy ötletes és minden szempontból koncepcióbontó órát kívánunk a piacra bevezetni. Az óra gyártásának elindításához indítottuk el a támogatásgyűjtési akciónkat.” mondta el Balogh Judit, a Hypdea projekt mendzsere.

A gyakorlott IndieGoGo támogatásgyűjtők tapasztalata az, hogy a várt eredmény eléréséhez nagyon fontos, hogy az induláskor saját közössége indítsa útjára a célokat. A támogatások első 20%-ának ugyanis lokális támogatásnak kell lennie, ha ezt elérte a kampány, csak azután válik érdekessé és láthatóvá a külföldi, elsősorban amerikai támogatók számára. A támogatók pénzadománnyal vagy termékek megrendelésével tudják támogatni a fiatal magyar csapatot, például a már 60 országba sikerrel értékesített fotelként is használható paq chair megrendelésével.

hypdeaAz Egyesült Államokban az utóbbi években terjedtek el a közösségi finanszírozási (crowd founding) oldalak, amelyek lehetőséget biztosítanak a mindennapi emberek számára terveik, álmaik megvalósításához. Akik lehetővé tehetik ezeknek a terveknek a megvalósulását, ők a támogatók: olyan magánszemélyek, akik akár 5 dollár támogatással, vagy a kampány hírének terjesztesével is előrébblendítik a kampányt és hozzájárulnak annak sikeréhez.

PAQPNKAz IndieGoGo oldalon kettős célt szolgál a design csapat kampánya: egyrészt támogatást gyűjt az új tervük számára, másrészt fel kívánja hívni a figyelmet arra, hogy Magyarországon számos olyan ötlet – legyen az design, IT, vagy egyéb ötlet – és fiatal tehetség van, akiknek helyük van a nemzetközi porondon is, hogy akár Rubik Ernő ma már világszerte ismert kockájának nyomdokaiba lépjenek. Ehhez azonban a magyarországi közösségek támogatására van szükségük első lépésként.

A design csapat kampánya és a koncepcióbontó órájának terve a http://www.indiegogo.com/projects/dream-out-loud linken érhető el. És mivel a kampány sikerének a kulcsa, hogy a magyarországi támogatók megadják-e a kezdeti lökést a csapatnak az induláskor, ezen az oldalon lehet hozzájárulni a projekt sikeres elindításához. Akár 5 dollárral is! A hozzájárulások nem maradnak viszonzatlanok: a csapat különböző ajándékokkal kíván köszönetet mondani a támogatóknak. További információ a kampányoldalon található.

Megosztás

One thought on “Magyar design csapat kampányol Amerikában

  • „És mivel a kampány sikerének a kulcsa, hogy a magyarországi támogatók megadják-e a kezdeti lökést a csapatnak az induláskor”.
    Ezzel nem nagyon tudok egyetérteni. Nézzük meg a magyarországi kickstarter klónok szereplését és vonjuk le a következtetést, hogy itthon az emberek nem adakoznak ilyen projektekre, így ezt írni a cikkbe, hogy ezen múlik a siker nem szerencsés, vagy ha valóban ezen múlik, akkor az már régen rossz. Az oldal nemzetközi, miért is kéne a magyarokra számítani?

    Szerintem a siker azon múlik, hogy kapnak-e megfelelő média megjelenést design blogokon, virál forgalmat Pinterestről, vagy valamilyen design vélemény vezér megosztja-e twitteren, vagy bárhol máshol.
    A siker másik kulcsa, hogy az alapító csapat mennyire aktívan kampányol a fenti forgalom megszerzéséhez.

Comments are closed.