Blogzine

Digitális mesével vitték a 150 ezer eurós fődíjat

A tavalyi 15 ezer után nagyot ugrott a Cee Lift Off – tízszeresére nőtt a főnyeremény befektetés.

Hazai győzelem született a régió legnagyobb startup versenyén: 23 ország 148 startupja közül a mesekönyvek forradalmasítója, a BOOKR Kids nyerte meg a fődíjat. A közönség a céges csapatépítéseket tudományos pszichológiai módszertanra és sportos megmérettetésekre alapozó Battlejunglet tartotta a legjobbnak, míg a zsűri a szív és érrendszeri betegségekben szenvedők életét megkönnyítő, a ruházatba EKG-t építő MyCG-t jutalmazta különdíjjal.

14649718360771225603230

Zoomsquere – lakáskereső alkalmazás Ausztriából. Egyedi igények alapján,a long tail hirdetéseit is keresi, Németországban a vezető immobilienscout-nél felével több hirdetésük volt. Az applikácójuk a Tinderhez hasonló,gyorsan eldönthető, mi tetszik.

A magyar MashrooM zenei ötlettel állt elö – a 3 mmilliárd dolláros zeneiparra pályázik. A legnagyobb zeneportálok ugyanazokat a számokat kínálják, a boltokban ugyanazok szólnak. Az új megoldással marematikai megoldással cserélnék le a dj-ket – a hasonló számokat hoznák össze. Ezzel a Spottify és az Apple és a hosbló stream szolgáltatóknak azt ajánlják, hogy sokkal inkább egy rádióhoz vagy dj-hez hasonló élményt nyújtanak.

Az osztrák Defectradar az ingatlanpiacra utazik. Az épületek hibáinak dokumentálása nem tünik túl izgalmasnak, de állítólag minden 10 négyzetméterre jut évi két hiba, és már 300 ügyfelük van, akik havi 60 eurót fizetnek. Tulajdonképpen a kockás papírt váltanák le.

A Battlejungle a munkahelyeket dobná fel. A 20-40 év köztiek ma már nagyon gyakran cserélgetik a munkahelyüket, és nem igazán tudják a cégek a team buildingekkel és hasonlő elcsépelt ötletekkel feldobni a hangulatot. A magyar cég rendszerében a munkavállalók döntik el, milyen versenyek, események legyenek.

A magyar Barion ah elektronikus fizetés ingyenességért tör.lándzsát. Itthon már működik a PayPal-nál olcsóbb és jobb megoldás, ezernél több kereskedelmi partnerrel. A fizetések úgy lehetnek akár ingyenesek, hogy a vásárlási adatokat reklámok eladásához használják.

A horvát Mycg a szívbetegeken segítene. Az infarktusok megelőzéséhez egyszerű folyamatos megoldást adnának, egy pólóba épített EKG-t fejlesztenek, aminek adatait mobiltelefonnal értékelik. A prototípus 1,5 év múlva készülhet el.

A SEOM a világ 1,7billiárdos e-kereskedelmi piac 1,3 százalékosra becsült csalásait csökkentenék. Egy hónapig mindenki ingyen kipróbálhatja, és arról is tájékoztatják, mennyi csalást akadályoztak meg. Egyelöre public beta fázisban vannak. A sok hasonló piaci megoldáshoz képest úgy gondolják, hogy sokkal tóbb részletre koncentrálnak. Azért egy ilyen sűrű piacon n könnyű ezt bizonyítani.

A szintén hazai Prelife az évi 2 milió mesterséges megtermékenyítés hatékonyabbá tételét ígéri amostnai 25-30 százalékróll. Az eddigi legnagyobb jeremies magyar exit is egy hasonló hazai megoldáshoz kötődik, a Cryo-hoz.

A CX-Ray is a Hr területre koncentrál, az összegyűjtött információkból megjósolnák például, hogy ki mikor hagyja el a cégeket. 2014 óta 40 cégnél használták. A HR megoldások telített piacán nehéz kitűnni és sikeresnek lenni. És az se igazán látszik, hogy egy szoftver miért is venne valakit maradásra, ha nem szereti a munkáját, vagy éppen jobb ajánlatot kap. A freemium modellel dolgozó cég eddig 50 ezer euró árbevételig jutott, ami két év után nem volt meggyőző a zsűrinek.

Utolsóként a gyerekkönyvekkel foglalkozó Bookr Kids  prezentált. Egyelőre a gyerekkönyv kiadók nem fedezték fel az okoseszközök gyorsan tudtak növekedni. Első évük után 100 ezer euró bevételt értek el. Interaktív e-kőnyvvé tudnak bármilyen könyvet alakítani, és készek a nemzetközi növekedésre. Bár sokan próbálkoznak gyerekeknek játékos és mese tartalmakat eladni, a valódi olvasási élményt a Bookr Kids tudja a legjobban nyújtani. A kiadók pedig azért szeretik a céget, mert a meglévő tartalmaikat tudják új csatornákon a fogyasztókhoz eljuttatni.

Összességében igen vegyes színvonalú előadásokat láthattunk, és  az ötletek között is nagy különbségek voltak. Az azért látszott, hogy a sokadik online platform ma már nem kelti fel a befektetők figyelmét.Ha 3-4 programozó néhány hónap alatt össze tud állítani egy fejlesztést, elgondolkodtató, hogy miért fektessen egy cégbe bárki is, egy közpesebb vagy nagyobb cég ha potenciált lát az ötletben, akár pár hét vagy hónap alatt saját maga is bele tud vágni ebbe, sokkal nagyobb erőforrásokkal.

Megosztás