Blogzine

Tízből 4 embernek nagy baja van egyes ételekkel – itt a megoldás!

Az emberek mintegy 40%-a küzd az ételekkel összefüggő elhízottsággal. A laktóz- és gluténérzékenység, illetve más ételintoleranciák, allergiák pedig évről-évre egyre többeket érintenek. Ez akár egyetlen embernek is fejtörést okoz a napi táplálkozás megtervezésében, de egy olyan háztartásban, ahol többen élnek, ez a probléma többszöröződhet.  Az eaTrend csapata olyan applikációt alkotott, ahol akár több személy, többféle problémáját egyszerre figyelembe véve tudnak havi étrendet adni. Exkluzív, insiderblog.hu interjú az Eatech Kft. ügyvezetőjével, az eaTrend applikáció kitalálójával, Rutai Gáborral. 

Kérlek mutasd be, hogy miről szól a projekted, mi a lényege?

– A lakosság közel 40%-a küzd elhízottsággal világszerte, ez nem újkeletű probléma. A laktóz- és gluténérzékenység, illetve további ételintolerancia vagy allergia kérdésköre viszont évről-évre egyre többeket érint. Ez akár egyetlen érintettnek is fejtörést okoz a napi táplálkozás megtervezésében, de egy olyan háztartásban, ahol többen élnek, ez a probléma többszöröződhet. Mi megalkottunk egy olyan applikációt – az eaTrend-et – ahol akár több személy, többféle problémáját egyszerre figyelembe véve tudunk havi étrendet adni, de természetesen egy fő esetén is személyre szabható.

Honnan jöttek az alapítók, hogyan találkoztatok azzal az igénnyel/problémával, amelyből a cég felépült?  

– Az egyik alapító, Virágh Barbara közel 8 évig táplálkozási tanácsadó volt, de pszichológusként is a helytelen táplálkozás lelki háttere a fő területe. Mivel egy háztartásban élünk, így közelről láthattam, hogy a megfelelő, személyre szabott étrend kialakítása hogyan történik. Úgy véltem, hogy egy „intelligens recept” algoritmus létrehozásával a folyamat automatizálható, így egy programozott megoldás is megközelítőleg képes egy egyénre szabott étrendet kialakítani, a személyes tanácsadás töredékáráért. Aztán, ha már mesterséges intelligencia, akkor miért ne terheljük, vagyis miért ne kezeljen több főt egyszerre? Magunkhoz vettük Szalay Kingát, akivel korábban több évig dolgoztam és jelenleg Berlinben él. Elsődleges célpiacunk ebben a fázisban Németország, így az ottani terjeszkedés az ő kezében összpontosul.

Milyen friss eredmények, sikerek születtek a megalakulásotok óta?  

– A karanténidőszak alatt kezdtünk el gondolkodni, végül 2020 végén alakult meg a projektcég. A „tudatos táplálkozás, tervezett vásárlás” szlogenünk is azért született, mert a korlátozott vásárlási lehetőségek és a házhoz szállítás térnyerése fontos szerepet kezdett játszani minden háztartás esetében. Az applikációnk tartalmaz egy bevásárlólista funkciót is, ami minden alapanyagot tartalmaz, ami a következő napok étrendjéhez szükséges.

Ezzel a háztartási felesleget, így a környezeti terhelést is csökkenteni lehet. 2021-ben a szoftver fejlesztésével voltunk elfoglalva, idén már a kampányt készítettük elő, ami augusztus elején elstartolt. Még nem is telt el hónap, de már több ezer felhasználónk van mind itthon, mind Németországban vegyesen. Máris abban a fázisban vagyunk, hogy tudunk nagyobb partnerek felé nyitni. Szeretnénk a bevásárlólistát összekötni különböző kereskedelmi láncokkal, így lényegében adunk majd egy személyre/családra szabott étrendet, amihez az alapanyagok egy gombnyomással otthonteremnek.

– Mik az elsődleges célpontok most és a közeli jövőben? Illetve milyen piaci potenciált láttok ?

– A német piac már most pozitívan fogadja a szolgáltatásunkat, így a következő fél évben ők lesznek a fókuszban. Elkezdtük a közösségünket is kiépíteni, rengeteg tartalommal készülünk a social oldalainkon. Van egy „food artist” kollégánk, aki közben alaprecepteket fejleszt, itt fő szempont, hogy ha majd újabb piacokat szeretnénk célozni, akkor ki tudjunk szolgálni minél szélesebb nációjú közönséget is. Természetesen itt az USA piac jöhet szóba, ahonnan egyébként már most is jönnek felhasználók (ők a 4.-ek), hiszen megtalálnak minket a store-okban, akár kampány nélkül is.

 Mi az a fő kihívás, amellyel jelenleg foglalkoztok?  

– Alaposan elemeztük a versenytársakat és igyekszünk figyelni őket most is. Ugyanezt a problémakört több irányból is meg lehet közelíteni, ebből a miénk most egy egyedi megoldás, de nem kizárt, hogy másnak is megtetszik. Gyorsan akarunk piacot építeni, hogy mire szem elé kerülünk, már egyszerűbb legyen akvizíción vagy együttműködésen gondolkodnia egy nagy szereplőnek.

Mihez segített Titeket hozzá az eddigi befektetéseitek? Mik a főbb tapasztalatok?

– A Hiventures fektetett be a projektbe, már két fázisban. Az elsőben a termékfejlesztés volt a fókuszban, a másodikban a piacra jutás. Jövő év elején tervezünk újabb tőkebevonást, amihez hamarosan elkezdjük a tárgyalásokat, immár német kockázati tőketársaságokkal is.

Megosztás