Blogzine

Ügyfélszolgálati munka a pult túloldaláról – avagy milyen érzés a panaszokat, kéréseket teljesíteni?

Amikor ügyfélként, partnerként vagy egyszerűen vevőként, vásárlóként valamilyen észrevételünk, kérdésünk vagy panaszunk van, az első hely, amit felkeresünk, az ügyfélszolgálat. Ilyenkor persze teljes körű kiszolgálást várunk. De vajon milyen érzés a másik oldalon folyamatosan résen lenni, és mindig, mindenre tudni a választ?

Ügyfélszolgálati állások Magyarországon

Legyen szó telefonos vagy személyes, akár elektronikus ügyintézésről, hazánkban is számos munkalehetőség adódik e téren. Ennek egyszerű oka van, minden terméket vagy szolgáltatást nyújtó cégnek szüksége van olyan kollégákra, akikhez az ügyfelek fordulhatnak bármilyen kérés-sóhaj kapcsán.

A vidéki területeken is sok ilyen pozícióra jelentkezhetünk, méghozzá gyorsan és egyszerűen az online térnek köszönhetően. Pécs városában például több olyan vállalat és üzlet is található, ahol folyamatos jelleggel keresik az empatikus, de egyben magabiztos munkaerőt e téren – vagy akár a logisztikai, szállítmányozási iparban van szükség a precíz szervezői készségre, jó kommunikációra a partnerek, utak szervezése között.

Az ügyfélszolgálatos állások Pécsett a PecsAllas.hu lapon fellelhetőek, de egyéb kategóriákra is szűrhetünk, mint például a link alatt a szállítás-fuvarozás területén meghirdetett munkákra.

Óriási a szerepe a soft skilleknek is az ügyfélszolgálati munka során

Az ügyfélszolgálatos munkatársnak nagyon fontos lehet, hogy beszéljen nyelveket, illetve legyen xy végzettsége, ami viszont különösen igaz, hogy e téren az úgynevezett soft skillek, vagyis puha, humán készségek még inkább meghatározóak. A jó kommunikációs képesség, az empátia, a türelem, valamint a problémamegoldó képesség ugyanis kulcsfontosságú a másik fél megértéséhez – és a jó ügyfélkapcsolatok megőrzéséhez.

Miért éri meg ügyfélszolgálati pozícióban elhelyezkedni, munkát vállalni?

Nem tagadjuk, sok kihívással járhat egy ilyen munkakör, mégis adódnak szép előnyei. Egyrészt például, hogy nincs két egyforma munkanap, folyamatosan új emberekkel találkozunk és ingerek érnek minket, valamint sokat fejlődhetünk kommunikációs szinten, vagy akár a nyelveket illetően egyaránt. Egyesek szinte kifejezetten arra születnek, hogy szót értsenek másokkal, viszont előfordul az is, hogy valakinek nagyon nem való egy ilyen hasonló munkakör – helyette viszont talán tökéletesen érvényesül egy elmélyülő, fókuszáló tevékenységben.

 

*

Olvasd rendszeresen az Insiderblog.hu szakmai portálunk cikkei mellett az Insidernews.hu innovációs portálunk innovációs híreit is!

https://insidernews.hu/

 

Megosztás