Hazai pályaKülföld

ThinkInvisible: Észtországban folytatják

Fiatal magyar csapat kapott lehetőséget, hogy a mobil játékokra szakosodott accelerator programban bizonyítson. Az észt GameFounders csapata a szakma legjobbjait kérte fel a beválasztott 10 csapat mentorálására. A magyar ThinkInvisible 4 alapítója utazik szeptember 2-án Észtországba, hogy bemutassák az általunk megálmodott optikai illúzión alapuló képrejtvényeket. A statikus designokra alapozva egy már elkészült terméket, a ThinkInvisible – The Game-t illetve egy szótanuló applikáción, a LearnInvisiblet  prezentálják, majd ezeken dolgoznak a mentoraik segítségével a Skype bázisának tőszomszédságában.

Mi is a ThinkInvisible? Optikai illúzió. Minimalista design. Játék. E három összetevő segítségével a popkultúra milliószor látott ikonjai, figurái új köntösben tűnnek fel. A statikus designok önmagukban képrejtvényként működnek, kiválóan alkalmasak, hogy a “láttam már valahol”, “itt van a nyelvemen” érzést előidézzék az emberben. Az első ThinkInvisible képek 2012 márciusában születtek Szulyovszky Márk laptopján.

A marketing és a design pszichológiai aspektusait kutató szabadúszó grafikus egy szakkönyvben bukkant rá a Kanizsai illúzióként emlegetett eljárást, amelynek lényege, hogy geometriai formák hiányos kontúrjait rajzolja meg körök segítségével. Márk ezt az illúziót adaptálta a pop kultúra figuráira és miután több pozitív visszajelzést kapott az első darabokról, sorozatban gyártotta a designokat. A kísérletezés akkor ért véget, amikor Márk találkozott Bodor Adrival, aki design managerként üzleti lehetőséget látott a képekben.

Bár egy másik projekttel nyerték meg a Colabsben rendezett StartUp weekendet, április óta energiáik nagy részét a ThinkInvisible építésével töltik. Májusban aktívan promotálták a designblogot, így a 3 körös képek eljutottak a világ minden pontjára, hála a DesignTaxinak és Sylvester Stallone orosz rajongói oldalának. Nem sokkal ezután megindult az első mobil applikáció fejlesztése iOS felületre Samu András segítségével, amely már elérhető ThinkInvisible-The Game néven, alig egy hónap alatt 5.000 letöltést produkált. Közben az alapítók tovább gondolkodtak, hogyan lehetne a szórakoztatás mellett más területen is hasznosítani a designokat. A tanulás volt az a funkció, amellyel elkezdtek foglalkozni.

Farkas Dániel, a tanulási folyamatok megszállottja csatlakozott Adrihoz és Márkhoz, hogy a ThinkInvisible képekből kiindulva a nyelvtanulást, azon belül is először a szótanulást, tegyék hatékonnyá és szórakoztatóvá. A csapat negyedik alapítója, Koczó Balázs fejlesztői tapasztalattal a háta mögött segíti a munkát. A LearnInvisible névre keresztelt mobil applikáció demo verziójával jelentkeztek az észt GameFounders Accelerator programjába, ahol a játék ipar jelenlegi piacvezetői segítik a csapatok munkáját.

„Azzal a céllal vágunk neki a Baltikum meghódításának, hogy létrehozzuk azt az applikációt, amit egy kezdő nyelvtanuló elsőként tölt le, hogy segítségével elsajátítsa a választott idegen nyelvet. A LearnInvisible egyszerre lesz hatékony és szórakoztató eszköz a tanulásra.” – árulta el Bodor Adri a csapat kreatív producere. „Nem a GameFounders volt az egyetlen program ahová elküldtük a jelentkezésünket, de végig azért szorítottunk, hogy ide kerüljön a projekt. A kizárólag játékokra specializálódott acceleratorben való részvétel arra ösztönöz minket, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki az ötletünkből.”

Weboldal: www.thinkinvisible.com
Facebook oldal: www.facebook.com/thinkinvisible

Több info az Insider Ki-kicsodában: https://insiderblog.hu/startup-adatbazis/?p=41621  

Megosztás