Duplázott a Facebook, bajban a Yahoo

Kétszeresére nőtt 2011 első félévében a Facebook bevétele. A Reuters 1,6 milliárd dolláros Facebook árbevételt és 500 millió dolláros nettó profitot jelentett. Közben a Yahoo vezetője távozni kényszerült.

Nem kevesebb, mint 1,6 milliárd dollárra nőtt az idei első félévben a Facebook árbevétele, ami a tavalyi év azonos időszakához képest kétszer annyit jelent. A társaság nettó profitja mintegy 500 millió dollárt tett ki – értesült a Reuters hírügynökség egy névtelen, belső forrásból.

A Facebook 750 milliós közössége és népszerűsége rendkívül nehéz helyzetbe hozza a régi nagy online cégeket. Különösen amelyek döntően a webes hirdetésekből élnek.

„Azt látjuk, hogy a Facebook.com az internetes hirdetések elsőszámú eszközévé válik” – mondta a Reutersnek Dave Williams, a Blinq Media vezetője.

Sokan ezzel hozzák összefüggésbe, hogy kedden a Yahoo igazgatótanácsa elbocsátotta a cég vezérigazgatóját, Carol Bartzot.

A  hölgy nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, nem sikerült kirángatnia a vállalatot a gödörből. A telefonon keresztül kirúgott cégvezető-asszony körlevélben búcsúzott.

A cég munkatársai a hírt magától Bartztól tudták meg egy szűkszavú levélben:

“Mindenki,

Nagyon szomorúan mondom el, hogy épp most rúgott ki a Yahoo igazgatótanácsának elnöke telefonon. Nagy öröm volt számomra veletek dolgozni, és a legjobbakat kívánom a továbbiakban.

Carol”

Az erősebb online hirdetési vetélytárs, a Google sem ülhet babérjain. A keresőcég a Google Plus szolgáltatással akar versenyezni a Facebookal. A Google szolgáltatásához ugyan az első két hét alatt tízmillió felhasználó csatlakozott, de a Facebook szilárdan tartja pozícióit.

A Facebook verő közösségi oldalt kiépíteni szándékozó Google olyan partnereket próbál most bevonni, mint a sokmillió letöltést hozó sikerjátékok fejlesztői, a FarmVille programról ismert Zynga, vagy az Angry Birds játékot is jegyző Rovio.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .