Magyar győzelem az európai startup-döntőn

Első díjat nyert a magyar Easyling.com megoldás Közép-Kelet-Európa legnagyobb webes konferenciája, a „How-to-Web 2011” keretében zajló, innovatív induló vállalkozások számára kiírt Startup Challenge versenyen.

A november 10-én lezárult döntőben a magyar Skawa Innovation fiatal csapata 750 szakértő előtt mutatta be távmunka-rendszerre épülő, felhő-alapú weboldalfordító megoldását, mely a zsűri ítélete alapján mind technológiai, mind üzleti szempontból az összes pályázat közül a legjobbnak bizonyult. Az Easyling sikere jól példázza a magyar innovatív vállalkozások potenciálját.

A november 9-10 között Bukarestben megrendezett kétnapos „How-to-Web 2011” konferencia Startup Challenge versenye a legújabb webes és mobil megoldásokra épülő friss ötletgyárak és az ezekben az iparágakban érdekelt nagyvállalatok, befektetők, elemzők, specialisták, vezetők közötti kapcsolatteremtést támogatja.

Mint azt megírtuk ITT, az erős nemzetközi mezőnyből két magyar ötlet is bekerült a tíz döntős közé; a legnagyobb elismerést, az első díjat végül a Skawa Innovation által kidolgozott Easyling.com nyerte el.

A Skawa alapítói, Faragó Péter és Benedek Balázs startup-helyet kapnak a 2012 áprilisi, The Next Web elnevezésű konferencián, és szabadon használhatják az Adobe Business Catalyst alkalmazását.

A versenyben dobogós helyet értek el a bolgár Fonii, amely a mobiltelefon-számlák elemzésével a legkedvezőbb nemzetközi mobiltarifákat ajánlja ügyfeleinek, és a közösségi média-kapcsolatok segítségével az ügyfélszerzést és befektetők felkutatását segítő román Socialook.

„Hihetetlenül erős mezőnyben sikerült az első helyet megszerezni. A Szilícium-völgy után Közép-Kelet-Európa az egyik legerősebb régió fejlesztői szempontból, ezért ez különösen komoly elismerés számunkra” – mondta Faragó Péter, a Skawa Innovation termékfejlesztésekért felelős vezetője.

Faragó Péter és Benedek Balázs alapító-ötletgazdák

A technológiai és üzleti szempontból egyaránt legjobbnak ítélt megoldás, az Easyling.com a Google felhő szolgáltatására, valamint a Skawa otthonrol.hu nevű távmunka-rendszerére épül: az Easyling segítségével bárki, bárhol, egyetlen kattintással lefordíttathatja weboldalát az általa kiválasztott célnyelvekre, pár óra alatt. Az ötlet alapja valós piaci igény: a Google-on világszerte havi több százezer keresés történik weboldal-fordításra, miközben a szokványos megoldás – a szövegek összegyűjtése, megfelelő formátumba mentése, a szakfordítás megszervezése, a kész anyagok feltöltése, a javítások – nehézkes folyamat, sok hibalehetőséggel.

„A hagyományos weboldalfordítás komoly energia-ráfordítást igényel; a hibák javítgatása és a frissítések miatt pedig soha nem ér véget” – emelte ki Faragó Péter. „Az Easyling óriási előnye, hogy bármely weboldal szövege programozó közreműködése vagy fordítói munka megszervezése nélkül, szinte teljesen automatizált folyamat végrehajtásával, alacsony díjak mellett egy napon belül lefordítható, a változások pedig automatikusan követhetők.”

A Startup Challenge versenyben döntőbe került megoldás végső győzelméhez a piaci igényre adott gördülékeny megoldás mellett hozzájárult annak költséghatékonysága is: az üzemeltetési költség a weboldal fenntartója számára ezer oldal-letöltésenként mindössze 1 eurós költséget jelent; ezzel a magyar innováció a világ bármely országában versenyképes szolgáltatást tud nyújtani.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..