Összefogtak a régió bónuszos cégei

Közép-Európa tucatnyi közösségi vásárlásra szakosodott cége fogott össze, főként a világ legnagyobb bónuszos-kuponos oldala, a Groupon terjeszkedésétől tartva.

(Az írás a Figyelő hetilap friss, november 24-étől kapható számában olvasható teljes terjedelmében.)

Véd- és dacszövetségre léptek Magyarország, Bulgária, Csehország, Szlovákia, valamint a három balti állam online kedvezményeket kínáló piacvezető cégei. A hagyományos vállalati együttműködések ismert formáitól eltérő modellben, a régióban szokatlan egyetértésben 7 ország 12 bónuszos-kuponos cége fogott össze, az együttműködési megállapodást lapzártánkat követően, szerdán írták alá. A baltikumi csatlakozók neve néhány hét múlva lesz publikus. (Lásd a táblázatot lent.) A tapasztalatcsere, az akciók összehangolása és más fontos lépések mellett a leginkább tőkeerős cseh cég, a Slevomat s.r.o. részesedést is vásárol a magyar Bónusz Brigádban.

Kaprinay Zoltán (balról) és Heller Gábor
Kaprinay Zoltán (balról) és Heller Gábor

ÚJ SZEGMENSEK FELÉ
Kaprinay Zoltán, az együttműködésben egyetlen magyar résztvevőként jelen lévő Skoopy Kft. – a Bónusz Brigád oldalt üzemeltető cég – egyik ügyvezetője, illetve résztulajdonosa kérdésünkre elárulta: neki és társának, Heller Gábornak, valamint harmadik társuknak egyaránt csökken néhány százalékkal a tulajdonrésze. Az ügylet több mint 1 milliárd forintra értékeli a 14 hónapja működő magyar weboldalt. Forgalma a tavalyi töredékévben 12 millió forint volt, az idén pedig várhatóan 1 milliárd forint lesz. Ennek az összegnek a harmada marad a cégnél nettó árbevételként.

„Határozott többségünk marad a cégben, az önállóságunk nem sérül, ráadásul a tranzakcióból kapott jelentős összeget tőketartalékba helyezve tovább erősítjük a piacvezetői szerepünket, és újabb piaci szegmensekbe léphet be a Bónusz Brigád. Így akár egy újabb nagy szereplő magyarországi megjelenése sem ér készületlenül minket” – utal tengerentúli vagy európai konkurensek esetleges piacra lépésére Kaprinay. A Bónusz Brigád legnagyobb hazai riválisának is nemzetközi háttere van, a Kuponvilág.hu weblap a Rebate Networks GmbH itteni befektetése, az anyacég saját bevallása szerint 2 millió eurót fordított a magyar piaci bevezetésre.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .