Feltaláló találkozó Svédországban (első rész)

Számos innovációiról híres svéd vállalat adott tippeket a kezdő startup vállalkozóknak Göteborgban. Svéd tudósítónk bemutatkozó írásának első része.

Milhofer  Tamás kollégánk írása, egyenesen  Göteborgból, egy minapi Startup konferenciáról.

„Ez egy fúrómag”  – kezdte határozottan az előadását a fiatal üzletasszony, miközben az egyik kezében egy szürkésbarna hengert tartott, amely egy anyagmintát tartalmazott. Így vezette fel egyperces előadását Annelie Blomdahl, a Minalyze nevű cég vezetője, aki csapatával egy olyan eszközt fejlesztett ki, amellyel a bányászok a helyszínen rögtön elemezni tudják egy anyagminta tartalmát.

A Minalyze egyike azoknak az új technológiai cégeknek, amely bekerülhet Svédország 33 legmenőbb startup cége közé.

A listát egy svéd üzleti (Affärsvärldens) és egy számítástechnikai hetilap (NyTeknik) szerkesztősége állítja össze és országszerte több fordulót rendeznek, ahol az innovatív vállalatok megmérettethetik magukat.

A göteborgi fordulóban három cég mutathatta be termékét egy egyperces úgynevezett (a Colabs révén már Magyarországon is ismert) elevator pitch keretében.  Az előadások végén egy négytagú zsűri faggatta tovább a résztvevőket, amikor például a Minalyze piacra lépési terveiről illetve nemzetközi terjeszkedéséről érdeklődtek.

A Göteborg technológiai központjának nevezett Lindholmen egyik előkelő éttermében tartott rendezvényen közel 60 fiatal vállalkozó gyűlt össze, hogy az új trendekről értesüljenek illetve eszmét cseréljenek.

Egy másik előadó azzal próbálta aktivizálni a közönséget, hogy egy kérdéssel kezdte, arra vonatkozóan, hogy hányan hagyták véletlenül égve a villanyt miután elmentek otthonról. Joakim Ottander cége az Exibea ugyanis egy olyan érintőképernyős szerkezetet fejlesztett ki, amely felhasználóbarát módon illusztrálja  egy lakás vagy ház teljes energiafelhasználását, és megmutatja a  legnagyobb energiafalókat. A harmadik versenyző, az Orthocone, pedig egy újfajta folyadékkristályos kijelző előnyeiről igyekezte meggyőzni a közönséget és a zsűrit, amely kedvezőbb energiafelhasználáshoz és jobb képminőséghez vezethet.

„Most egy izgalmas pillanat következik. Olyan, mint a szavazás az Eurovíziós Dalfesztivál döntőjében, csak itt nincsen 10 másodperces visszajátszás” – utalt viccesen a moderátor arra, hogy az előadások után a közönség tagjai az okostelefonjuk segítségével szavazhattak a számukra legérdekesebb cégre. Az érkezéskor ugyanis mindenki kapott egy kis cetlit, amin egy webcím illetve egy QR-kód volt található (A QR-kód egy kétdimenziós vonalkód, amelyet az okostelefon kamerája értelmezni tud és magától behívja például a kód mögött rejlő weboldalt). Az előadások előtt pedig egy kis harapnivaló várta a látogatókat és a szépen megterített asztalokon megtalálható volt a helyiségben használható wifi jelszava is. Így minden adott volt ahhoz, hogy a közönség a megfelelő pillanatban előkapja mobilját és leadja szavazatát. Az eredményre sem kellett sokat várni és a résztvevők több mint kétharmada a Minalyze-ra szavazott, amely egybeesett a zsűri véleményével is.

(folytatjuk)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..