BlogzineHazai pályaRiportokStartupok

SUU Workshop – ahol mindenki nyerő

A nagy sikerű StartUP Underground (SUU) konferenciára jelentkező 63 pályázó legnagyobb örömére nem csak a győztesekre figyel oda a versenyt szervező csapat. Követő, azaz Following Workshop is volt pár napja. Mi is ott voltunk. Sőt, tudósítunk is.

(Egy másik részletes beszámolót is olvashattok a Suu hivatalos oldalán, pontosabban ITT.)

A versenyre bejutottak ugyan hatalmas lehetőséget kaptak azzal, hogy több száz érdeklődő előtt prezentálhatták a vállalkozásuk újdonságait, Magyarországon azonban most először azok is bemutatkozhatnak a SUU Workshopjain, akik nem kerültek a legjobb 8 döntős közé.
Azt, hogy van erre igény már a legelső alkalom 17 csapata is visszaigazolta. A mintegy két héttel a SUU után megszervezett péntek délután és este számos tapasztalattal gazdagította a résztvevőket, s új lehetőségekkel, kapcsolatokkal segítve további fejlődésüket.

Nem csak jó italok voltak, hanem jó csapatok is :)

A rendezvényen egy-két perces bemutatkozások után kezdődött meg a szakmai munka. A csapatok egy befektetői kérdőív kitöltése után, olyan szakemberekkel konzultálhattak, akik saját területükön a legjobbakként a startupok számára olyan tanácsokat adtak, amelyekkel azok továbbfejlődésüket megalapozhatják.

Nem versengés, valamiféle tétre, elismerésre törekvő prezentációk megmérettetése volt a cél, hanem a közös fejlődés.Igazi jó közös tanulás, együttműködési lehetőségeket kereső ismerkedés.

Természetesen jelen voltak a befektetői oldal szakemberei, de végre megjelentek a marketing és PR terület szakértői is, akik tudására egyre nagyobb szüksége lesz a feltörekvő startupoknak, hiszen ma már a megfelelő felhasználó szám csak jól tervezett stratégiával, közösségi médiával és hagyományos sajtójelenléttel érhető el.

A csapatok bemutatkoznak pár percben. Indul az interaktív párbeszéd.
Az INGRIDO csapata a feladatlapot tölti ki. Ez alapján konzultáltak a befektetőkkel.

A workshop-on a csapatok munkáját segítette az üzleti és befektetői oldalról: Varga Miklós (Equilor Zrt), Tóth József (Docler Investments), Weiszbart Zsolt (Valley Connect), Végvári Imre (KÜRT Akadémia) és Berényi Konrád (Online Marketing Blog és SUU).

Tóth József (Docler Investments) tanácsaira sokan vártak és nehezen engedték el a csapatok. Nem csoda, hiszen a Docler befektetési menetelése egyre aktívabb és mostanság fölöttébb impozáns cégekben jelennek meg.
Varga Miklós, az EQUILOR private equity igazgatója segít a csapatoknak. Ők új szereplők a startup piacon?

Az Insiderblog.hu legénysége természetesen nyomon követi az újfajta workshop sorozatot és a rejtőzködő gyémántokat be fogjuk majd mutatni, de az bizonyos, hogy a most megismert csapatok számára még hosszú út vezet a sikerhez.

Ezen az úton elindultakat láthatóan most a SUU szervezői igyekeznek elvezetni a céljaikig azokkal a rendszeres programokkal, amelyeket a jövőben várhatóan havonta meg fognak tartani. Miskolczy Csaba, SUU szervező szerint a konferenciára jelentkező startup-ok és maguk a befektetők is kérték, hogy legyenek ilyen folyamatos programok. Ezzel azokat akarják segíteni, akik a háttérből önképzéssel és folyamatos munkával akarják sikerre vinni ötletüket. Miskolczy szerint a tavalyi döntősök közül egyelőre senki nem jutott tőkéhez, viszont a „második sorból” indulók közül többen is már befektetést kaptak. Például a közönség díjas startup, a Laokoon azóta egy egyszerű ötletből komoly kockázati befektetésig jutott.

Weiszbart Zsolt, a Valley Connect egyik alapítója szerint jelenleg a legfontosabb feladat a startupok mentorálása, az inkubációs folyamatok megkezdése, hogy minél több ötlet válhasson életképes vállalkozássá, versenyképes szolgáltatássá. Szerinte a rendkívül erős nemzetközi mezőnyben csak azoknak van esélyük talpon maradni, akik versenyképes termékkel, egyedi ötletekre alapozott megoldással és jó stratégiával képesek összemérni erejüket akár egy nyugat európai versenyen is másokkal.

Weiszbart Zsolt angol nyelvű prezentációja a főbb perspektívákat mutatja

A késő estébe hajló workshop végén, kb. fél 11-kor a résztvevők és a befektetők egy hangulatos bor mellett immár a kapcsolat építésre és kötetlen beszélgetésre fordították. A szervezők ígérete szerint a következő workshop áprilisban várható.

A vége felé többen belehallgattak a többi csapat munkájába és izgalmas eszmecsere alakult ki
A bor mellett a közönség díjas startup, a Magyar Czider itókáját is meg lehetett kóstolni - finom volt!
17 csapat nevei a táblán
Megosztás

One thought on “SUU Workshop – ahol mindenki nyerő

Comments are closed.