Feltaláló találkozó Svédországban (második rész)

Számos innovációiról híres svéd vállalat adott tippeket a kezdő startup vállalkozóknak Göteborgban. Svéd tudósítónk bemutatkozó írásának második része.

Milhofer  Tamás kollégánk írásának második része Göteborgból, egy minapi Startup konferenciáról.

A versenyző cégeken kívül az innovációhoz kapcsolódó  előadások is színesítették a programot.

A NyTechnik főnöke magyarázza, mi kell a listára kerüléshez

Malin Persson, a Volvo technológiai részlegének az ügyvezetője például azt emelte ki, hogy korábban még stratégiai elemzőként azzal a kérdéssel járta végig a Volvo ügyfeleit, a buszsofőrtől kezdve a targoncakezelőig, hogy milyen elvárásaik vannak a Volvotól 15-20 év múlva.

Ezen sokan meglepődtek és gyakori reakció volt az, hogy „Ezt komolyan kérdezi? Még abban sem vagyok biztos, hogy az én cégemmel mi lesz akkor”. Ugyanakkor ezek a beszélgetések pozitív üzenetet hordoztak az ügyfelek számára, mert az mutatták, hogy itt egy beszállító, amely gondol a jövőre és később is számíthatok rá. Így Malin Persson szerint az innovációnak a vállalati kultúra részévé kell válnia, ahhoz hogy sikeres legyen. Ezért például van olyan munkatársuk a Volvonál, aki a munkaideje ötödrészében innovációs tanácsadóként működik.

Ez azt jelenti, hogy nem egy szokványos ötletláda van az irodában, hanem a kollégák odamehetnek a kijelölt személyhez és megbeszélhetik vele az ötleteiket. A legjobb ötleteket pedig a tanácsadó továbbítja az illetékes személyeknek.

Svédország egyik új startup milliomosa is megosztotta tapasztalatait, ahogy a program a végéhez közeledett.

A 30-as évei elején járó Alexander Hars szerint sok időbe telhet, mire egy új cég megtalálja a sikeres értékesítési csatornákat, így tapasztalatai szerint egy projekt tervezésekor minden időtartamra és költségre vonatkozó összeget körülbelül Pi-vel meg kell szorozni, hogy reális számokat kapjunk.

A több startup céget sikeresen felfuttató fiatalember szerint egy sikeres vállalkozó szeret a falba ütközni és újra felállni és egy kicsit őrült módjára hisz abban, amit szeretne létrehozni.

Azután, ha egy üzlet beindult, a legnagyobb kihívás egy megfelelő csapat összeállítása lehet.  Alexander Hars jelenleg a Let’s deal nevű Groupon klón oldal vezetője, ami 50-60 százalékos kedvezményeket kínál a látogatóknak éttermekben vagy például ruhaüzletekben.  Ahhoz, hogy egy kedvezményt igénybe lehessen venni egy megadott számú látogatónak kell ráharapnia a megadott szolgáltatásra.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..