8 ötletből 7 valósult meg a Mobil Weekenden

A Mobil Weekend alapkoncepciója szerint elég pár jó ötlet, néhány tucat lelkes programozó, grafikus és marketinges és egy hétvége ahhoz, hogy kiváló magyar okostelefon alkalmazások szülessenek. Az elmúlt hétvégén Misolcon vizsgálták, hogy miként lehet megvalósítani egy mobilos ötletet 3 nap alatt. A helyszínről jelentjük.

Nem meglepő módon ma már egy vidéki egyetem diákjai között is találhatunk olyan tehetségeket, akik akár 3 platformra is képesek kifejleszteni egy divatos applikációt. A Miskolci Egyetemen legalábbis ez történt péntektől vasárnapig gyakorlatilag folyamatos munkával 8 csapatból 7 készített működő applikációt.

Az ilyen applikációk jó része egyszerű választ próbál adni egy felmerülő problémára, tehát nem itt készülnek a bonyolult mobilos játékok és alternatív üzleti információs rendszerek. Ennek ellenére komoly értéket képviselhetnek azok az egyedi ötletek, amelyeket a versenyzők a három nap alatt számtalanszor átgyúrnak, arculattal látnak el és üzleti lehetőséggel töltenek meg.

A versenyen nagy szerepet kapnak a mentorok, akik általában már valamilyen sikeres cég képviselőiként saját tapasztalataikat osztják meg a fiatal innovátorokkal. Természetesen az itt összeállt csapatok többsége nem alakul vállalkozássá a verseny után, de az bizonyos, hogy a jórészt egyetemista résztvevők rengeteg tapasztalattal gazdagodnak egyetlen hétvége alatt.

A versenyt lezáró prezentációk megmutatják, hogy az ötletek miként alakultak át megvalósult alkalmazásokká, miként formálták a csapatok közös eredménnyé az ötletgazda elképzeléseit. Az eredmény általában meglepő, hiszen egy hétvégén majdnem kész megoldások születnek, úgy hogy közben persze természetesen az esti bulizás is belefér mindenki idejébe.

A titok megfejthetetlen, a csillogó szemű fejlesztők, grafikusok még elképzelhetetlenül kreatívak, nem szorongatják őket a szabályok, adózás, megélhetés, céges problémák. Csak a feladatra koncentrálnak és a legjobbak szeretnének lenni, megmutatni tehetségüket másoknak.

Így születnek olyan ötletek, amik el tudnak rugaszkodni a megszokott gondolkodástól. Újrateremtődnek elfeledett szolgáltatások mobil platformon, vagy újabb hasznos kellékekkel gazdagodnak telefonjaink. Virtuális képeslapküldés, segélykérő alkalmazás, mobilos kaparós sorsjegy, talált tárgyak hivatala, vagy közösségi italmegosztó. Egy hétvége alatt sikerre vihető ötletek, amelyek aztán önálló életet kezdenek. Sikeresek lesznek, vagy eltűnnek a süllyesztőben, de egy valami biztos újabb megoldással gazdagítják a mobilos közösség lehetőségeit. A közösség meg majd eldönti, hogy szüksége van-e a legújabb zseniális ötletre, megoldásra és sikerrel honorálja-e a most elkészült alkalmazásokat.

Szerencsére vannak jó példák a versenyzők előtt, a Miskolci Mobil Weekend pénteki napján a workshopokat más sikeres startupok előadói tartották. A Prezi, a Ustream, a LogMeIn előadói hasznos tanácsokat hoztak a versenyre, szerencsére az ilyen siker sztorik sokkal hitelesebbek azoktól akik már befutottak.

Fontosak az ilyen versenyek, mert megteremtik azt a közeget, ahol egyértelműen bebizonyosodik, hogy a kreativitás nem magányos tevékenység, mert ma már egyértelműen csak egy jó csapattal lehet megvalósítani azokat az álmokat, amelyeket a világ elé szeretnénk tárni. Persze ehhez hatalmas segítséget adhat a főtámogató Vodafone is.

A verseny díjazottjai:

Fődíj: FotoFind – a mobil képeslap
A PhotoFind alkalmazás egy komplex turisztikai információs rendszer prototípusa, amely egy olyan hotspot hálózat felépítését célozza, ahol a hozzáférési pontok turisztikailag jelentős helyszínekre kerülnek, és ezeken a pontokon a turisták különféle aktivitásokért krediteket gyűjthetnek, amelyeket aztán pl. szabad internetezésre fordíthatnak.

A hotspothoz kapcsolódó tartalmakból a látogató egyrészt megismerheti a helyet, ahol jár, másrészt az elemekből építkezve az app segítségével könnyen készíthet látványos elektronikus képeslapot vagy közösségi média posztot, később, értéknövelt szolgáltatásként valódi, papír képeslapot, utazási naplót és fotókönyvet is rendelhetünk.
A legjobb ötlet : To the Rescue – Pánikgomb a mobilon
A bajbajutottakon segítő alkalmazás itthon és külföldön egy gombnyomásnyira csökkenti a központi segélyhívókat, illetve az utazók számára akár az illetékes nagykövetséget. A nagy piros gomb mellett egy kisebb narancssárgával a barátainkat ismerőseinket értesíthetjük, szerelmi csalódás, gumidefekt vagy elrontott vizsgaeredmény esetén.

A legjobb marketing : CoDrinking
Az applikáció mobilizálja a szórakozó helyek, az ital márkák és a vendégek kapcsolatát. Felhasználóink könnyen nyomon követhetik szórakozási és italfogyasztási szokásaikat, játszhatnak, versenyezhetnek és nyerhetnek.

A legjobb kód : Talált tárgyak – Lost and Find
A talált tárgyak lelhetnek gazdájukra az új alkalmazás segítségével. A megtalálók közösségi oldala jutalmazza az elvesztett tárgyak fellelőit, elveszett esernyők, kutyák-macskák kerülhetnek vissza szomorú tulajdonosaikhoz.

„Design” díj : Mobil Kaparós sorsjegy – Scratch it!
A Mobil Weekend egyik leginnovatívabb megoldása a mobilos kaparós-sorsjegy alkalmazás, amely a hagyományos sorsjegy funkciókat kereskedelemi és marketing célokkal egyesíti. A közösségi vásárlás, a kuponos oldalak új típusú kiegészítője lehet.

Különdíjak

„Vodafone Fiatal Fejlesztők” – a Vodafone különdíját – A CampusDuck csapata nyerte el.
A CampusDuck egy olyan VIP Csoportos üzenetküldő rendszer, amit “hivatalos” egyetemi diákszervezetek használhatnak, hogy egyszerűen tudják értesíteni tagjaikat az őket leginkább érdeklő, aktuális információkról.

A közönség szerint a legnépszerűbb ötlet, a Facebook szavazás alapján, CapTour lett.
A Captour egy közösségi utazás és kirándulás élménymegosztó program, amely segítségével megtekinthetjük a mások által bejárt útvonalakat, megoszthatjuk saját élményeinket.

Kapcsolódó posztok:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.