116 milliót ad az SZTA a MobilEngine-nek

Mobiltelefon alapú munkafolyamat menedzsment cégbe fektet be 116 millió forintot, két lépcsőben a Széchenyi Tőkebefektetési Alap.

Kisebbségi tulajdonrész megvásárlásával első lépésben 58 millió forintos tőkeemeléssel, későbbi fejlesztési stádiumokban további 58 millió forinttal segíti a miskolci MobilEngine információtechnológiai cég nemzetközi terjeszkedését a Széchenyi Tőkebefektetési Alap.

A társaság Londonban és Isztambulban nyitja meg kereskedelmi irodáját, miután már ma is 5 országban vannak ügyfelei, és termékét 6 mobilszolgáltató viszontértékesíti saját nagyvállalati ügyfeleinek, amely így több mint ezer ügyfél költségmegtakarítását támogatja. A Mobilengine az idei évben elnyerte az Eurocloud első díját a legjobb cloud szolgáltatás kategóriában.

A Mobile Engine Kft., a mobil munkafolyamat menedzsment egyik meghatározó szolgáltatója. A miskolci társaság saját fejlesztésű, mobiltelefon alapú vállalati szoftverrendszere az irodán kívül dolgozó munkaerő hatékony irányítására kínál megoldást számos iparágban.

Az adatgyűjtést és adatfeldolgozást, a munkafolyamatok irányítását a Mobilengine alkalmazás okostelefonokon keresztül képes megoldani olyan munkafolyamatokban, ahol a dolgozók ismétlődő, standardizálható munkát végeznek. Ilyen például az értékesítés, a szállítmányozás, a karbantartás, vagy a vagyonvédelem területe.

A Társaság elsőként a hazai nagyvállalati ügyfélkört célozta meg, nagyvállalati ügyfelei között tudhatja többek közt az OTP Faktoring, a Siemens, a Henkell, a Telenor vagy a G4S vállalatokat.  Sikeresen megállapodott a Waberer’s International Zrt.-vel is, amelynek több mint kétezer sofőrje a Mobilengine terméket használja mindennapi munkája során.

Emellett a cég már az első jelentős nemzetközi ügyfelekkel is szerződést kötött, például Lengyelországban, Törökországban, Marokkóban.

 

A Mobilengine elsődleges értékesítési csatornái a mobil operátorok. Viszonteladói partnere lett mindhárom hazai szolgáltató, továbbá stratégiai együttműködési megállapodással rendelkezik a T-Mobile Polskával és közös értékesítést indított el helyi operátorral Romániában és Törökországban.

„A nemzetközi terjeszkedés elképzelhetetlen az adott célpiacon már értékesítési csatornával rendelkező viszonteladói partner nélkül. A partnerség működtetéséhez azonban további tőkére volt szükségünk.” – magyarázza Dalnoki Ádám, a Mobilengine ügyvezető igazgatója. „Minél nagyobbak a földrajzi távolságok, és minél szélesebb körű egy cég ügyfél vagy munkatársi állománya, annál nagyobb megtakarítást és támogatást jelent számukra a szolgáltatásunk bevezetése. 4 éves fejlesztés után az első hazai és külföldi sikerek 2011-ben jöttek, a felhasználók száma folyamatosan bővül, azonban a további külpiaci növekedéshez tőkére volt szükségünk. A célokat több lépcsőben határoztuk meg, ehhez kötöttük a forrásbevonás lépéseit, amely számunkra és az Alap számára is átlátható és kiszámítható megoldás.”

 

A Mobilengine felhő alapú megoldásának különlegessége, hogy a nagyvállalati ügyfelek egyedi munkafolyamat igényeire szoftverfejlesztés nélkül testre szabható. Minden ügyfél ugyanazon szoftveren fut, így nem igényelnek egyenként szoftverfejlesztést, szoftverkarbantartást, szoftverupdate-t. Ez azt jelenti, hogy a Mobilengine egy valódi termék és nem egyedi szoftverjfelesztés.

 

A nemzetközi terjeszkedés operátori háttértevékenységét elsősorban a cég miskolci szakemberei biztosítják, akik óriási tapasztalattal rendelkeznek és nemzetközileg is versenyképes szolgáltatási színvonalat képesek nyújtani.

 

„Pozitív befektetési döntésünkben fontos szerepe volt annak, hogy a társaság amellett hogy versenyképes terméket, felkészült menedzsmentet, a piaci viszonyokat és trendeket figyelembe vevő reális üzleti tervet tudott felmutatni, rendelkezik azzal a tudással és szándékkal, hogy termékét a magyar piac után további európai piacokon is sikeresen értékesítse”- emelte ki Csuhaj. V. Imre a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. igazgatóságának elnöke. „A nemzetközi piacra való kilépés számos hazai kisvállalkozás számára jelenthetne kitörési lehetőséget – a munkaerő és az eredményesség bővítését -, s amennyiben a menedzsment és a tulajdonosi kör is felkészült erre, forrást is találhatnak céljaik eléréséhez. Az ambíciót azonban a tőke sem tudja pótolni.”

 

A Mobile Engine Kft. immár hét éve működik, a sikeres mobilalkalmazáson alapuló munkaerő-menedzsment szolgáltatás kifejlesztése és tökéletesítése közel négy évet vett igénybe, s a sikeres bevezetést követően a társaság 2011. évi árbevétele már meghaladta a 270 millió forintot.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..