BlogzineHazai pálya

Átfogóbb kommunikációs megoldások?

Jelenleg az e-mail és a telefon a hazai vállalatok kommunikációjának fő csatornái, ugyanakkor komoly igény mutatkozik az egyszerű és költséghatékony webes és videokonferencia megoldások iránt, derül ki a Cisco hazai vállalatok körében végzett felméréséből.

A Cisco a kommunikációs eszközök és az együttműködési technológiák használatában uralkodó trendeket igyekezett felmérni, és egyben a kommunikációs tendenciák jövőbeli irányát is fel kívánta térképezni.

Nem meglepő, hogy a válaszadók szerint a költségcsökkentés továbbra is meghatározó lesz a hazai vállalatok életében, így az új kommunikációs technológiák bevezetésénél is elvárás a kiadások, például az utazási költségek csökkentése. Emellett a kommunikáció és a szervezeti működés hatékonyságának növelését, a döntési folyamatok felgyorsítását várják elsősorban.

A felmérés résztvevői szerint az együttműködést támogató megoldások esetében – amelyeknél egy applikációból számos kommunikációs lehetőség elérhető – a leghasznosabb funkciók az azonnali üzenetküldés és telefon funkció integrálása, a jelenlét-információ (amelynek segítségével látható, hogy egy adott kolléga vagy partner éppen elérhető-e és milyen módon), valamint a webes konferenciához kapcsolódó fájlok felhőalapú tárolása és megosztási lehetősége.

videokonf

A videokonferencia megoldásokkal szemben támasztott legfontosabb igény az egyszerű kezelhetőség. A válaszadók szívesen használnának olyan videokonferenciás tárgyalót vállalatuknál, amelyet egy telefonhívás egyszerűségével kezelhetnek és életnagyságban láthatják beszélgetőpartnereiket, mintha egy asztalnál ülnének velük. A szakemberek úgy gondolják, hogy a videokonferencia megoldások használatával cégük sok pénzt tudna megtakarítani az utazásokon.

A kutatás fenti megállapításai egybecsengenek a Cisco nemrégiben publikált nemzetközi felmérésének eredményeivel, amely szerint a feltörekvő fiatal szakemberek leginkább biztonságos és jó minőségű videokonferencia megoldások segítségével kommunikálnának kollégáikkal, üzleti partnereikkel.

A hazai kutatás legfőbb megállapításai

* A Cisco kutatása szerint a hazai vállalatok külső és belső kommunikációjának fő csatornája továbbra is az e-mail (34%), amelyet a telefonos (26%) és a személyes megbeszélés (23%) követ.

* Ami a jövőt illeti, arra a kérdésre, hogy az elkövetkező egy évben az üzleti kommunikációhoz kapcsolódóan mely területen javasolna fejlesztést cégénél, a válaszadók többsége az online, webes konferencia lehetőségét (23%), okostelefonok, táblagépek beszerzését (22%), valamint a videokonferencia bevezetését (20%) nevezte meg.

* A vállalatnál használt kommunikációs csatornákat a munkatársak közel kétharmada (57%) mobileszközökön (laptop, okostelefon, táblagép) veszi igénybe, az asztali eszközöket (PC, asztali telefon) a válaszadók 37 %-a tekinti elsődleges kommunikációs eszköznek, míg 6% használ számítógépre (PC vagy laptop) telepített telefonos alkalmazást.

* A felmérésben résztvevő mintegy 300 üzleti döntéshozó és informatikai szakember szerint a költségcsökkentés és a biztonság kezelése mellett az adatforgalom növekedése, a BYOD, a felhő és a videokommunikációs megoldások terjedése lesznek az informatikai osztály munkáját leginkább meghatározó trendek.

„A felmérés alapján elmondható, hogy a hazai felhasználók szívesen választanának sokrétűbb kommunikációs megoldásokat a jelenlegi, elsősorban emailen és telefonon történő kapcsolattartási módok mellett. A kutatásban felmerült igényekre a Cisco olyan megoldásokat kínál, amelyek minden eszközön elérhetővé teszik a kommunikációs alkalmazásokat és nagymértékben növelik a hatékonyságot. A Cisco egységes kommunikációs megoldásai jelentősen csökkentik az utazási költségeket, egyszerűen kezelhetőek, rendelkeznek a szakemberek által igényelt funkciókkal és biztonságosan használhatók a vállalatok közötti kommunikációban” – mondta Bedő Norbert, a Cisco Magyarország kommunikációs technológiákért felelős üzletfejlesztési vezetője.

 

Megosztás