Online irodaház startupoknak

Olcsóbban, akár rövid irődre is lehet irodához jutni, ami nagy előny kezdő cégeknek.

Az Indotek Group 2014 januárjában már a második inkubátorházát nyitja meg, ezúttal Budapesten. Startup cégek, önálló munkavállalók és egyéni vállalkozók ideális munkahelye lehet, ahol akár pár napra is irodát bérelhetnek. Az OnLine Vállalkozói Inkubátorházról beszélgettünk Petrik Zoltánnal, az Indotek Group értékesítési igazgatójával. (az eredeti cikk itt)

– Mit takar valójában az OnLine Vállalkozói Inkubátorház elnevezés? Mennyiben más ez, mint egy átlagos irodaház?

– Az inkubátorházban azok a vállalkozások helyezkedhetnek el, amelyek vagy nem engedhetik meg maguknak, vagy szükségtelennek érzik, hogy folyamatosan béreljenek nagy méretű irodát, mert nincs annyi ügyfelük, és nem olyan az ügyvitelük sem, viszont a rugalmas tevékenységi körükhöz meghatározott időszakokban szükséges az irodai infrastruktúra. Az ingatlanpiac meglehetősen nehéz helyzetben van jelenleg, hiszen sok irodaházban 30-40 %-os az üresedési ráta, és bár a tulajdonosok kedvező bérleti díjat tudnak biztosítani főleg a „B” kategóriában, itt sem lehet rövid időre irodaterületet bérbe venni. Ezeket a piaci réseket töltik be a közösségi irodák, és itt látunk mi is jelentős potenciált. Az Indotek Group Szegeden már üzemeltet egy inkubátorházat – amely markánsan nem különbözik egy közösségi irodától –, és mivel nagyon sikeresen működik, ezért úgy gondoltuk, hogy eljött az idő Budapesten is megvalósítani egy hasonló profilú projektet. Az OnLine Vállalkozói Inkubátorház január második felétől közel 1300 négyzetméternyi nettó területen fogadja majd a vállalkozásokat Kőbányán.

– Hogyan működik majd a valóságban ez a rugalmas rendszer?

– Az inkubátorház nem csak helyszínt, munkaállomást biztosít a vállalkozásoknak, hanem egyéb szolgáltatásokat is nyújtunk, sőt az irodaterület-bérlést különböző szolgáltatási csomagokkal lehet kombinálni. Nem feltétlenül szükséges az adott helyiséget egész hónapra bérbe venni, akár néhány napra is igénybe vehetik munkatereinket, bár természetesen egy évre vagy határozatlan időre is kiadunk irodaterületet. Sőt, a szolgáltatásokat, eszközöket és irodabérletet is lehet kombinálni, így például a mobileszközöket bizonyos időtartamra is igénybe lehet venni függetlenül az irodaterület bérleti idejétől.

– Milyen szolgáltatásokat kínálnak majd az új irodaházban?

– Különböző szolgáltatási csomagokat lehet összeválogatni, amelyekben szerepelhet a levélkezelés, a cégtábla-kihelyezés, a tárgyalóbérlés, a híváskezelés, az üzenettovábbítás, a fax- és hangposta-használat, valamint egy kb. 15 négyzetméteres irodabérlet. A komplex szolgáltatási portfóliókat akár 5 napos csomagokban is kínáljuk. Székhelyként is funkcionál majd az irodaház, vagyis a bérlő cégek bejelentkezhetnek ide. A bútorokat, telefonvonalakat, készülékeket szintén lehet bérelni. Az összköltségeket tekintve 1 négyzetméternyi iroda teljes szolgáltatással megközelítőleg 3500 forintba kerül majd havonta. A magas szolgáltatási színvonalat garantálja, hogy az épületet mi fogjuk üzemeltetni.

– Az OnLine Vállalkozói Inkubátorház meglehetősen trendi elnevezés. Ez mintha utalna az y-generáció térnyerésére a munkaerőpiacon.

– Várakozásaink szerint az ügyfelek jellemzően 20-35 év közötti fiatalokból álló startup-vállalkozások lesznek, akik az üzleti életben más mentalitással és viselkedéskultúrával rendelkeznek, mint a korábbi generációk. Irodájuk lehet akár egy laptop is, kávézás közben születnek a kreatív gondolatok és üzleti tervek, meglehetősen mobilisak, gyorsan reagálnak a változásokra, és a rugalmas munkastílus más hangulatot igényel az irodaházaktól is. Mi ezeknek az új típusú igényeknek szeretnénk megfelelni, amelyekre óriási a kereslet – naponta 3-4 érdeklő jelentkezik, akik éppen ilyen konstrukciót szeretnének igénybe venni. A normál bérelt irodától a virtuális irodáig számos opciót kínálunk. Ha a költségeket összesítjük egy ilyen típusú, „mobil” vállalkozás számára, akkor jóval kedvezőbb feltételeket tudunk nyújtani, mintha egy átlagos irodát kellene hosszú távra bérelniük; hiszen a változó ügyfélforgalmukhoz tudják igazítani az irodahasználatot, így akár egy meghatározott időszakra is bérelhetnek helyet és infrastruktúrát

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..