Médiapiaci adatbázist fejlesztő magyar startup mutatkozik be Amerikában

A médiapiaci tulajdonviszonyokat, pénzügyi mutatókat egyedülálló módon összegző és kezelő adatbázis magyar fejlesztőit is beválasztották a legígéretesebb vállalkozások közé az Egyesült Államok egyik leggyorsabban növekvő startup konferenciáján.
A Magyarországon 2011-től működő Whitereport.hu mediabrowsert is meghívták a három évvel ezelőtt alapított, és mára az Egyesült Államok egyik leggyorsabban növekvő technológiai konferenciájává váló Collision-re. Az előválogatón sikeresen szereplő innováció 75 ország várhatóan több mint 7000 résztvevője – befektetők, multinacionális cégek, médiumok – előtt mutatkozik be április 26. és 28. között New Orleans-ban, a Data Track szekcióban.

A Collision egy APLHA névre keresztelt programot hozott létre a különösen ígéretesnek tartott startupok részére, és ide kerültek be most a magyar adatbázis kitalálói a „big data” témájú startupok csoportjában. A konferencián 2015-ben közel 450 befektető és több mint 1000 startup vett részt, beleértve a kiválasztott Alphákat. A pár tucat Alpha-startup – köztük a Whitereport-csapat – a projektje után érdeklődő befektetőkkel, mentorokkal előre szervezett beszélgetéseken találkozhat New Orleansban, a három napos rendezvényen. A Whitereport.hu alapítója, Incze Kinga abban bízik, hogy mindez megalapozhatja az itthon már 5 éve stabilan működő mediabrowser nemzetközi indulását.

A Collision alapítói Európa legnagyobb – 134 ország résztvevőit gyűjtő – tech startup konferenciája, a 40 ezer látogatót vonzó Web Summit szervezői is egyben. Utóbbinak köszönhetően – a 2015-ös beszámolók szerint – 40 startup több mint 1 milliárd dollárnyi befektetést szerzett 9 hónapon belül.

A független adatokkal dolgozó Whitereport.hu mediabrowser egyedülálló adatbázisban gyűjti és teszi kereshetővé a médiapiac adatait. Az adatbázis a televíziós, rádiós, nyomtatott, online, outdoor és mozis médiumadatokat, valamint a kereskedelmi és településszintű információkat hiteles cég- és pénzügyi adatokkal aggregálja. Negyedéves bontásban követhető a médiaszolgáltatások száma, tulajdonos-, és egyéb típusú változásai, illetve éves bontásban a top line pénzügyi helyzetük. Magyarországon ez több mint 11 000 médium, illetve 6 700 médiumüzemeltető online kereshető adatait jelenti. A mediabrowser alapítói nemzetközi, országokon átívelő szolgáltatásként tervezték meg, a médiapiacok áttekinthetősége és kereshetősége ugyanis globális kihívás az egyre sokszínűbb és áttekinthetetlenebb médiakínálat miatt.


A posztot eddig 806 látogatónk olvasta.

Kapcsolódó posztok:

A bejegyzés kategóriája: Blogzine
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.